Sunniva81 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Nå tror jeg katten min har fått UVI.Den tisser/lekker hele tiden små skvetter og skal ut på do med jevne mellomrom. Jeg har nå satt frem flere do og plassert ut avispapir flere plasser til han slik at han kan tisse inne når han må. Hav viste tegn til dette i går,da han skulle ut hele tiden.Men jeg tenkte ikke noe over det før nå i mårrest da han skvetta flere plasser hele tiden. KAN det være uvi eller er dette noe annet? Han har jo vært ute i perioden hele tiden,men aldri vært ute mer enn 2-4 timer på det meste. Men skjønner jo nå at kanskje dette har vært for hardt. Huff stakkar lille venn. Dette er nok noe som en veterinær bør se på tenker jeg?
Berentsens Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Dette bør dyrlegen se på ja. Det kan være mer alvorlige ting enn urinveisinfeksjon, f.eks. nyrer som ikke fungerer.
Sunniva81 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2010 Vet det. Har snakket med dyrlegen og har fått antibiotika mot uvi nå i første omgang.Her er det ikke noe åpent i helgene,da må jeg dra inn til nærmeste storby. Han sa jeg skulle begynne med kuren og se det an i helga,så skulle jeg få time så snart den er over om det ikke er noen bedring. Uansett er det mye bedre nå,tisser ikke så ofte lenger....Men han vil heller ut enn å gå på kattedoen,da.Men han burde vel ikke være så mye ute nå mener jeg.
Berentsens Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Du bør holde katten inne, slik at du er sikker på at han får i seg medisinen, og at han ikke fryser noe særlig.
Sunniva81 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2010 Du bør holde katten inne, slik at du er sikker på at han får i seg medisinen, og at han ikke fryser noe særlig. Han SKAL ut.Nekter å gå på kattedoen inne.Og nå er det mildt og godt ut,så han får ha noen småturer ute i gården.Men passer hele tiden på slik at han kommer inn igjen etter at han er ferdig med sitt. Nå for tiden ligger han bare å maler og koser seg,spiser og sover.Og tisser kun etter at han har sovet.Tisser ikke småskvetter lenger,men ser likevell svak antydning til blod.Kan antibiotikaen virkelig ha hatt så god effekt allerede? Ikke har han smerter når han tisser og er i kjempeform ellers.Synes dette er litt merkelig jeg.Skal ringe dyrlegen i morgen hvertfall da.
Berentsens Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Det virker som om du har en del kontakt med dyrlege, så da regner jeg med at dyrlegen og du har en avtale om hva dere skal gjøre videre. Er det noe du lurer på, så er det vel bare å kontakte dyrlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå