Gå til innhold

Totalt utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig mor, kronisk syk. Har to små barn, far har ingenting med barna og gjøre. Jeg har ikke noe familie, og venner har jeg lite av, og de har jo alle barn, så de fleste har jo nok med seg og sitt. Så jeg har jo barna alltid, aldri avlastning. Nå har jeg i tillegg gått med forkjølelsesvirus i over 1 mnd. Så jeg er så utslitt att nå vet jeg ikke hva mer jeg klarer. Ene tanta til barna på fars side har barna kanskje 4 helger i året. Og har jeg flaks så skjer det en gang i januar. Sist gang var i september. Men er da bare 1 døgn. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre fram til da, og alt stresset med jul og.

Jeg lurer på om jeg har krav på noe som helst hjelp. Jeg prøver å søke på nett for å se om jeg finner noe. Men alt jeg finner er bare for barn som selv er syke eller har funksjonshemninger. Ikke noe om syk mor helt alene med barna.

Kjenner jeg bare er en cm unna sammenbrudd nå, da jeg er så utslitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære TS.

Først av alt en stor :klemmer:

Du er tøff som klarer alt dette på egenhånd. Heldigvis er det slik at det går an å få hjelp. Du kan ta kontakt med barnevernet og få de til å hjelpe deg med avlastningshjem en gang i blant slik at du får en pust i bakken. Barnevernet høres veldig skummelt ut, men de er der for å hjelpe, og alt er bedre enn at du skal bli totalt utbrent. Det hjelper verken for deg eller barna dine.

Det er bare et tips. Kanskje du også trenger noen å snakke med? Ta kontakt med din helsestasjon og hør med dem om det er noe de kan hjelpe deg med.

Masse lykke til. Jeg håper hverdagen blir bedre for deg, for livet skal dreie seg om så mye mer enn bare å være sliten hele tiden.

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg støtter meg på Sunflower87 sine ord, hør med barnevernet om muligheten for avlastningshjem.

Og så vil jeg gi deg en god :klem:

Skrevet

Søk om bistand i kommunen din.

Barnevernet kan garantert hjelpe deg!

Er du i jobb og ungene i barnehage?

Hvis ungene er i barnehage/ skole vil jeg råde deg til å høre med fastlegen om et par dager med sykmelding.

Eller du kan ta noen dager med egenmelding for å komme til hektene.

Lever ungene og bare SOV hele dagen.

Jeg er mye alene med ungene og i perioder der minstemann holdt meg våken om natten og jeg måtte opp igjen 05:30 for å få dem avgårde på barnehagen og så selv på jobb var jeg helt zombie noen ganger.

Sliten og lei meg.

Da tok jeg et par dager og sov og sov.

Det hjelper mye på en sliten mamma...

Men når det gjelder å få litt egen-tid vil jeg anbefale hjelp til å få litt fri innimellom.

Jeg har hjemmekontor og kan forskyve arbeidstiden slik at jeg får handlet og sånt mens de er i barnehagen/ på skolen.

Så jobber jeg haller et par timer etter at de er i seng.

Har du noen mulighet til noe sånt?

:klemmer: La guapa

Gjest -svime-
Skrevet

Helt enig med de over her, ta kontakt med Barnevernet på mandag!! De kan helt garantert hjelpe. Har selv et vennePAR faktisk som hadde avlastning hver 3 helg faktisk, 4 krevende unger. Og ungene elsket å komme avsted på miniferie hos folk som hadde tid til dem og engasjerte seg max i dem fra fredag til søndag. Og foreldrene fikk sove ut og hente seg inn igjen.

Barnevernet er til for å hjelpe ungene og enslige foreldre i en vanskelig livssitusjon - så det skal du ikke være redd for :klemmer:

Masse lykke til - håper det ordner seg for deg !

Skrevet (endret)

Innlegget er redigert bort iht.KGs regler.

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

* Kjøp og salg annonser, samt "gi bort"-annonser.

Vi forstår at innlegget er skrevet i beste mening for å hjelpe, men innlegget faller fortsatt under denne regelen da det tilbyr en gratis tjeneste. Spørsmål om moderering kan tas på privat melding til meg.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...