Gå til innhold

Datter som ikke klarer å styre seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv hatt en svært opprivende og ekstrem episode med min tenåring i dag.

Der jeg faktisk fikk høre av henne at jeg ønsket henne død, basert utifra en samtale vi hadde en stund siden.

Etter denne diskusjonen med henne i dag, så bringet jeg en ting opp igjen for hennes far. Hennes argumenter var så skremmende at om noen fra barnevernet eller andre distanser hadde hørt dette, så hadde hun blitt tatt ifra oss.

Alt handler om å gå fra kristen tro, over til en annen religion. Hun totalt overkjører oss og lager sin egen sannhet. Jeg har lyst å gi henne en fiking men det er ikke lov. Og jeg føler ikke å havne i det nivået. Men jenta har terroristert hele familien i hele dag. Jeg føler at følelsene mine nesten blir satt på prøvelse.

Hva i helvette skal jeg gjøre? Jeg tåler nesten ikke synet av henne etter skoletid.For alt vi forlanger blir et eviglang helvette som vi snart ikke orker. Det kan ende med at faren reiser for han er så lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du fike til henne fordi hun vil konvertere ffra kristendom?

Skrevet

Har du hatt tenåringsopprør EN dag og tåler ikke synet av henne og har lyst til å slå henne?

Skrevet

Da jeg var tenåring ville jeg bli alt fra buddhist, muslim, til jøde og hinduist. Foreldrene mine bare lo og brydde seg ikke. Jeg er fortsatt kristen i dag, som jeg var dengang.

En tenåring har mange meninger, og skifter mening fra dag til dag... Jeg skjønner ikke helt problemet ditt?

• Liker 5
Skrevet

Sånn går det når foreldre er altfor strenge og overkjører datteren sin totalt. Når man ikke har frie tøyler og foreldre som stoler på datteren sin, og ikke hjelper henne til å bli en trygg, selvsikker og selvstendig voksen, så blir det totalt opprør i heimen.

Mine foreldre hadde ikke problem med sine barn, fordi vi pratet åpent om ting, og vi fikk lov til å mene det vi ville. Det var ingenting som var mer rett enn noe annet.

Dere høres ut som typiske ekstreminster som har feiltolket bibelen. Man skal ikke ødelegge seg som menneske, man skal leve fri og fornuftig.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har selv hatt en svært opprivende og ekstrem episode med min tenåring i dag.

Der jeg faktisk fikk høre av henne at jeg ønsket henne død, basert utifra en samtale vi hadde en stund siden.

Etter denne diskusjonen med henne i dag, så bringet jeg en ting opp igjen for hennes far. Hennes argumenter var så skremmende at om noen fra barnevernet eller andre distanser hadde hørt dette, så hadde hun blitt tatt ifra oss.

Alt handler om å gå fra kristen tro, over til en annen religion. Hun totalt overkjører oss og lager sin egen sannhet. Jeg har lyst å gi henne en fiking men det er ikke lov. Og jeg føler ikke å havne i det nivået. Men jenta har terroristert hele familien i hele dag. Jeg føler at følelsene mine nesten blir satt på prøvelse.

Hva i helvette skal jeg gjøre? Jeg tåler nesten ikke synet av henne etter skoletid.For alt vi forlanger blir et eviglang helvette som vi snart ikke orker. Det kan ende med at faren reiser for han er så lei.

Hva du har som sannhet, er ikke sikkert hun har som sin sannhet, og det må du respektere. Hun velger sin vei, og du har ikke noe annet valg enn å respektere det. Å tvinge henne til å tro på noe hun ikke tror på, er og blir for dumt. Du finner din sannhet, og hun finner sin sannhet. Du ønsker respekt for din tro, og da må du respektere hennes.

Alt handler om respekt, noe du tydeligvis ikke har for din datter. Og du kan bare gjøre noe med deg selv, for din datter velger sin vei

• Liker 5
Skrevet

Hadde egentlig vært lettere å gi et bedre svar om du forklarte litt mer om hva som er skjedd.

Hva slags argumenter er det hun kommer med? Hvordan terroriserer henne familien? Er dette første gang? Og er det kun fordi hun ønsker å gå fra kristen tro? For kan ikke helt si jeg skjønner dette. Hvorfor kan henne ikke gå fra kristen tro? Hva er det hun sier og dere sier?

Hvor gammel er hun? Hvis det er kun det å gå fra kristen tro hun vil som er hele problemet, hvorfor ikke la henne?

• Liker 1
Skrevet

La meg gjette: Hun har fått seg muslimsk kjæreste og ønsker å konvertere til islam?

• Liker 2
Skrevet

Har du hatt tenåringsopprør EN dag og tåler ikke synet av henne og har lyst til å slå henne?

På em måte- For jeg, pappis pg tp andre leveroppi dette.

Skrevet

TS, hvis du ikke har større problemer så har du ikke mye problemer.

• Liker 1
Skrevet

Ro ned folkens. TS har neppe fått frem alt som står her. Det er nok mer som ligger bak her enn bare at hun vil gå fra Kristendommen. Dette er nok skrevet i et øyeblikk av frustrasjon.

TS: jeg har desverre ingen gode råd, men om dere står helt fast bør dere kanskje vurere noe form for terapi for å snakke ut. Hun føler nok at dere ikke forstår henne og kommunikasjonen er nok helt skakk kjørt.

Til dere andre bedrevitere: My God!!!!! Skjerp dere. Har dere ikke noe annet å komme med?

• Liker 1
Skrevet

Religion er roten til alt vondt her i verden. Det viktigste er å være et godt menneske. Det høres ut som om hun er i et skikkelig ungdomsoppgjør (type; jeg prøver å finne ut hvem jeg er og dere kan ikke stoppe meg fordi jeg tror jeg er voksen). La henne bare rase fra seg....det går nok over. :)

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Virker som om du ikke har hatt mange prøvelser med henne før? Jeg var et rent helvete som 13 - 14 åring, og skreik hylte og bannet dagen lang. Grein en uke i strekk og nektet å bevege meg ut av rommet mitt. Nei, jeg var ikke besatt av djevelen, men gikk gjennom en prøvende periode i livet mitt hvor hormoner og stress og forventninger tullet med hodet mitt.

Hvis ikke du takler denne hormonelle perioden hun går gjennom må du søren meg sette deg ned og tenke over hva du kan gjøre for å gjøre ting lettere mellom dere.

Den verste følelsen en tenåring kan få er når foreldre prøver å kvele følelsene de vil ha utslipp for, noe som kan være en av grunene til at hun eksploderer?

Og hvis hun vil skifte trosretning - hva har du med det å gjøre? Hva hun skal tro på har ikke du en pøkk med å gjøre. Hadde moren min tvunget meg til å bli religøs hadde jeg klappet til henne på direkten, for så provoserende er det for enkelte.

Skrevet

Virker som om du ikke har hatt mange prøvelser med henne før? Jeg var et rent helvete som 13 - 14 åring, og skreik hylte og bannet dagen lang. Grein en uke i strekk og nektet å bevege meg ut av rommet mitt. Nei, jeg var ikke besatt av djevelen, men gikk gjennom en prøvende periode i livet mitt hvor hormoner og stress og forventninger tullet med hodet mitt.

Hvis ikke du takler denne hormonelle perioden hun går gjennom må du søren meg sette deg ned og tenke over hva du kan gjøre for å gjøre ting lettere mellom dere.

Den verste følelsen en tenåring kan få er når foreldre prøver å kvele følelsene de vil ha utslipp for, noe som kan være en av grunene til at hun eksploderer?

Og hvis hun vil skifte trosretning - hva har du med det å gjøre? Hva hun skal tro på har ikke du en pøkk med å gjøre. Hadde moren min tvunget meg til å bli religøs hadde jeg klappet til henne på direkten, for så provoserende er det for enkelte.

Hahaha, som å lese om meg selv. Eller som mamma har sagt i etterkant: Hun lurte på hvem av oss som var besatt av djevelen, for var vi i samme rom, ble det garantert bråk. Varte et par år, så oppnådde jeg plutselig psykisk balanse igjen.

For øvrig er det religionsfrihet her til lands, og dere har ingenting medå påtvinge henne deres religion. Selv hadde jeg en periode (etter den klin sprø perioden) hvor jeg skulle konvertere til katolisismen og gå i kloster. Foreldrene mine argumenterte aldri mot det, men de himlet nok litt med øynene bak ryggen min over påfunnene mine. :ler:

Skrevet

"Mor som ikke klarer å styre seg"...

Hva med å la jenta ha sine egne meninger og også få lov til å ytre dem? Du nevner ikke hvor gammel hun er bortsett fra tenåring (13-19 år), men dersom hun i tidlig del av tenårene så høres dette helt naturlig ut. Hormonene river i kroppen, samt at foreldrene og samfunnet krever mer av dem enn tidligere.

Hun må få lov til å ytre og utvikle seg. :popcorn:

Skrevet

Hahaha, som å lese om meg selv. Eller som mamma har sagt i etterkant: Hun lurte på hvem av oss som var besatt av djevelen, for var vi i samme rom, ble det garantert bråk. Varte et par år, så oppnådde jeg plutselig psykisk balanse igjen.

Sånn var det med mamma og meg også. Måtte vi oppholde oss mer en noen minutter i samme rom, så var det krangling så busta føyk. Nå er det 4,5 år siden jeg flyttet hjemmefra, og nå begynner vi faktisk å kunne være i samme hus en dag uten å krangle. Og å snakke sammen på telefon uten å krangle etter 5 min. Det går fremover... Tok riktignok noen år, da.:)

Skrevet

Nei nei nei. Jeg er ikke religionshater. Jeg respekterer alt. Men når du har en datter som går fra det ene til det andre på 4 mnd, så blir du veldig frustrert. For den som spurte meg om hvilken religion jeg har, så må jeg si at jeg er verken døpt eller konfirmert. Har heller ei en religion.

Det som er skjedd her er at datteren min har vært kristen helt fra liten av. Gått på søndagsskole, kor, tensing og gudene vet hva.

Hun plutselig snur totalt om og skal være noe jeg ikke forstår dritten av.

For 8 uker siden var det Hinduisme.

Når jeg kranglet med henne i går så var det: Jammen da blir jeg satanist.

Det var ut av sinne.

Skrevet

Og problemet er? At du er så uopplyst at du ikke vet at satanisme ikke innebærer ofring og kirkebrenning?

• Liker 1
Skrevet

Nei nei nei. Jeg er ikke religionshater. Jeg respekterer alt. Men når du har en datter som går fra det ene til det andre på 4 mnd, så blir du veldig frustrert. For den som spurte meg om hvilken religion jeg har, så må jeg si at jeg er verken døpt eller konfirmert. Har heller ei en religion.

Det som er skjedd her er at datteren min har vært kristen helt fra liten av. Gått på søndagsskole, kor, tensing og gudene vet hva.

Hun plutselig snur totalt om og skal være noe jeg ikke forstår dritten av.

For 8 uker siden var det Hinduisme.

Når jeg kranglet med henne i går så var det: Jammen da blir jeg satanist.

Det var ut av sinne.

Og hun prøver å provosere, noe hun tydeligvisklarer med glans. Hun vet hvilke knapper hun skal trykke på, og du går i fellen hver eneste gang.

La henne bytte så ofte hun vil, for før eller siden tar hun et valg som hun kan leve med. Er ikke sikkert det er kristendommen, men et valg hun bestemmer seg for. Og satanistene er ikke så gale som mange tror, for de dyrker ikek ondskapen som mange tror. :)

Hun er midt i en tid der hun tviler på alt, og der hun prøver ulike ting. La henne få lov til dette, for det er hun selv som skal leve med valgene hun tar, og av og til må vi prøve ulike ting før vi kommer i mål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...