Gå til innhold

Erfaringer med Cipralex?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men jeg har ikke bil eller førerkort.... :wink:

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men jeg har ikke bil eller førerkort.... :wink:

Greit, jeg tar meg gjerne fri fra jobben i 4 timer for å ta offentlig transport til og fra legen. Det er 10 minutter med bil, 1-1,5 med offentlig transport. Uansett: vel verdt det!

Skrevet

Det er altfor lettvindt å skrive ut slike piller synes jeg.

De fjerner kanskje symptomene, men ikke årsaken til at du har problemer.

DET KOMMER AN PÅ HVA ÅRSAKEN TIL PROBLEMET ER! altfor enkel overgeneralisering. fy fy.

Skrevet

eh.... De fleste har vel en grunn til at de blir deprimerte?.... Noen har rett og slett en kjemisk ubalnse, men for de fleste finnes det konkrete utenforliggende årsaker. Tar man ikke fatt i dette, men bare spiser piller blir man ikek frisk. slik er det. Har man en lage som kun tyr til reseptblokka... så skift.

Slik er det.

Skrevet
Lillian - du skal ikke høre på råd fra oss her inne - du skal høre på legen! :fy:

Dermed basta! :wink:

(Har forresten svart deg i en annen tråd også.....)

legen har ikke ALTID rett usikker!!!....Men ser hvor du vil... Men det må være meeeget lov å kreve kvalitet for noe man betaler for, også helsevesenet. Og føler man at man ikke får kvalitet, da må man si ifra.

Skrevet
eh.... De fleste har vel en grunn til at de blir deprimerte?.... Noen har rett og slett en kjemisk ubalnse' date=' [/quote']

ja, og hvis årsaken til problemet er en medfødt kjemisk ubalanse kan man jo gå i terapi til man blir blå i trynet uten å komme noen vei.

Skrevet

legen har ikke ALTID rett usikker!!!....Men ser hvor du vil... Men det må være meeeget lov å kreve kvalitet for noe man betaler for, også helsevesenet. Og føler man at man ikke får kvalitet, da må man si ifra.

Neida Arkimedes.......MEN - h*n har som regel bedre fagkunnskap enn både deg og meg........ og å "klusse" med slike ting som medisiner og helse og den type ting - det tør vaffal ikke jeg!

Og Arkimedes - skjønner også hvor du vil.... :wink:

Èn ting å er være uenig med legen og si dette/diskutere med vedkommende - en annen ting er å høre på "gud-og-hvermann" sine råd. Det som funker for meg - behøver ikke å funke for deg. F.eks. "låne bort" medisiner.......... :fy:

(Mener altså ikke Dispril og vanlige reseptfrie medisiner - men medisiner som man får via resept!)

En lege (hvertfall de fleste da......) foreskriver behandling/medisinering utfra en helhetsvurdering av pasienten. Så du og jeg kan ha samme lidelsen - men vår bakgrunn/plattform er totalt forskjellige og får derfor foreskrevet 2 forskjellige medikamenter. Det betyr ikke at den ene er feil - og den andre riktig.

Det er vi enige om - ikke sant Arkimedes :kyss:

Skrevet

jepp usnikker, det er vi veldig enige om!... Men at når en lege tydeligvis veit lite om et emne, da er det greit å ta imot råd fra andre enn legen synes jeg... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...