Gå til innhold

Hvordan feste glassplata mellom benk og overskap på kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart ferdige med kjøkkenet vårt! :)

Mangler bare noen småting, blant annet må vi henge opp en glassplate over koketoppen vår.

Der vi kjøpte plata anbefalte de noen skinner som vi skulle sette plata på, men de finner vi ikke!!

De hadde fått negative tilbakemeldinger fra folk som hadde kjøpt glassplate med skruer -

folk var lei av alt fett og smuss som festet seg på dem.

Tips til hvor jeg kan finne slike skinner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent som den øverste på bildet. Mekaniske verksteder/sveiseverksteder og smier kan sikkert skaffe U-profil eller J-profil aluminiumsprofillist. Andre mulige kan være rammemakere og slike som lager transportkasser til data/sceneutstyr.

Du må vite tykkelsen på glassplaten. Normalt legger du en tynn gummilist eller silikonstripe bak, som trykkdemper. Foran tror jeg det er greit at den er "naken", slik at glassplata kan skyves halvveis ut av lista hver vei, slik at du kommer til å få rengjort.

Skrevet

Omtrent som den øverste på bildet. Mekaniske verksteder/sveiseverksteder og smier kan sikkert skaffe U-profil eller J-profil aluminiumsprofillist. Andre mulige kan være rammemakere og slike som lager transportkasser til data/sceneutstyr.

Du må vite tykkelsen på glassplaten. Normalt legger du en tynn gummilist eller silikonstripe bak, som trykkdemper. Foran tror jeg det er greit at den er "naken", slik at glassplata kan skyves halvveis ut av lista hver vei, slik at du kommer til å få rengjort.

Takk for tips! Skal ta en titt på mandag tenker jeg :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...