AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hei! Bærebare PCen min durer sånn at det er skummelt. Durer så høyt at du kan høre på LANG avstand. Den hadde dureproblemer før, men da ble den varm og slo av seg. Nå har den vært på service for fire måneder siden og de fant ingen feil. Men av en eller annen grunn ble duringen og varmen borte og den slo aldi av seg igjen. Men nå begynte den å dure igjen. Det har vært sånn i noen dager nå. Kanskje en uke. Jeg har lastet ned mange serier nå. Kan det ha noe med det å gjøre? Det jeg tror er at vifta jobber så hardt og vifter SÅ fort at den lager sånn lyd. Hvis det er tilfelle, hvordan justere den og kontrollere hastigheten til den? Takker!
Gjest Thefainter Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hmm...det kan være at det er mye støv i den? For da må vifta jobbe hardere for å klare å kjøle ned prossessoren og grafikkortet. Eller så kan kjølepastaen på prossessoren og/eller grafikkortet er dårlig, så da blir de varme og vifta må gå fort. Hvis du ikke er god på å pelle fra hverandre laptoper, så hadde jeg tatt den med til service/reparasjon, og fått de til å fjerne alt støv, sjekke vifta og sjekke kjølepastaen på CPUen og GPUen Endret 3. desember 2010 av Thefainter
aluminium Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Det kan jo også være at man har svært mange programmer kjørende. Er dette et problem om du slår av maskinen, lar den kjøle seg ned en stund og deretter starter den igjen? Har man en maskin som er litt svak og kjører mange programmer simultant vil man som regel få viftesus.
Gjest Nedfall Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Er det DUREproblemer, tyder det på at vifta har en ubalanse. Bør nok skiftes.
Perelandra Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Har du funnet ut av det? Det er i alle fall forskjell på om vifta bråker fordi den er i ubalanse eller fordi PC'en er varm og vifta må arbeide hardt. Selv har jeg et underlagsbrett for PC'en med vifter som gir ekstra kjølig. Men med problemet ditt TS, virker det som du absolutt må gjøre noe for å ordne opp i problemet.
CocoPiaf Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Slik var det med laptopen min og!! Det var helt vilt - hørte så vidt lyden fra PCen når det duret. Det kom litt av og på, men varte i en god stund.. etter ett par uker så sluttet det. Nå er PCen min helt ødelagt. Den nekter meg å gjøre noe som helst. Får ikke dra på Internett, får ikke se på mine dokumenter, bruke Photoshop eller bruke minnepenn..! Så nå må jeg låne sambo sin Mac
CocoPiaf Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Kom på nå at det sluttet å dure når jeg strammet opp skruene under..!
Gjest Thefainter Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Kom på nå at det sluttet å dure når jeg strammet opp skruene under..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå