Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi venter barn hvert øyeblikk og siden det er så grusomt kaldt hele tiden, og vi sliter med å holde kulden utenfor, vil vi gjerne ha en varmelampe ved stellebordet. Den lille kroppen skal jo tåle å ligge naken der et lite øyeblikk. Nå prøver jeg å finne enkle varmelamper til innebruk, men det er jammen ikke lett! Utvalget er begredelig, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er slik i kalde Norge. En infrarødlampe hadde gjort susen, f.eks. i serien Philips HP 3616/01 INFRAPHIL. Men hvor i alle dager får man kjøpt slik? På tysk Amazon koster den ca 170kr, men de sender den nok ikke hit. Og er infrarød farlig for barnet? Dette brukes jo tross alt mest i helseøyemed... En stråleovn synes vi blir for voldsom og for treg. Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig hadde heller bare kjøpt en varmeovn å ha på badet - om man kan ha slikt på badet da? :klø:

Skrevet

Det er veldig vanlig med varmelamper når man driver med husdyr i landbruket, så kanskje Felleskjøpet har? Grisunger pleier jo å ha varmelampe å legge seg under. Kan ikke tro det er skadelig, det er hovedsaklig varmestråling/lange lysbølger.

Skrevet

husdyrvarmelamper er faktisk det første jeg fant da jeg søkte på finn. :) men det spørs om jeg liker koblingen griseunger / menneskeunger. det er ikke sikkert vi skal ha stellebordet på badet, kan bli litt plassproblemer der. men jeg ser jo at vi bare kan prøve å varme opp hele rommet, ja. det er dog ikke det vi vil bruke så mye energi på. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

men jeg ser jo at vi bare kan prøve å varme opp hele rommet, ja. det er dog ikke det vi vil bruke så mye energi på. :)

Du vil ikke bruke energi på å varme opp badet, bare stellebordet? Hva slags størrelse er det du har på badet? 25 kvm eller noe?

Forøvrig finnes stråleovner beregnet for bad som man monterer på veggen og som stråler varmen nedover.

For meg er forutsetning for trivsel et varmt bad. Der skal jeg kunne gå naken i dusjen uten å måtte ha pelskåpen klar til når jeg skrur av vannet.

Skrevet

Det er et gammelt hus, skjønner du. :) Det er veldig vanskelig å få det varmt nok nå, vi bor på Vestlandet hvor det er uvanlig kaldt for tiden. Strømanlegget vårt tåler bare et visst antall varmeovner. Det er en hel masse ting vi må tenke på, og som kan fikses etter hvert som vi får råd og tid til å gjøre det. Men akkurat nå trenger jeg en varmelampe, som også er bedre enn en stråleovn. Men du har rett, får jeg ikke tak i en liten og nett varmelampe så må jeg nok bare være fornøyd med en stråleovn.

Skrevet

Hvis du drar i en dyrebutikk får du kjøpt lamper beregnet på reptiler. Lampen koster rundt 300-400 kr, mener jeg å huske, og pæra ca 100-150 kr :) Varmer godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...