AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jeg lurer på om noen har peiling på hvor mye det er normalt å betale i barnebidrag?? Pleier man å måtte betale så mye som 5000 kr for ett barn? Snakker her om en person som har normal inntekt på rundt 16000 i mnd. Om moren jobber vet jeg ikke. Personen har kommet i økonomisk uføre og har måttet selge huset. Dette sier han er fordi moren til ungen krevde mer i barnebidrag. Og summen skal vissnok være 5000 i mnd. Syntes det høres litt rar ut, men har ingen greie på det. Noen som vet?
2046 Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Søkte litt rundt og det hørtes mye ut i forhold til hva en får oppgitt andre (med betraktelig høyere lønn) må betale pr måned. Sjekk ut denne kalkulatoren fra NAV forresten.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 I mitt hode så høres det mye ut. Selv fikk jeg rundt 1800 for to barn hvor far ikke jobbet.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Faren til mine barn kom også med mange unnskyldninger om ditt og datt til sin vennekrets- som aboslutt ikke stemmer med virkeligheten. Han skulle egentlig ha betalt rundt 7000 for 3 barn..
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 16000 i måneden er vel strengt tatt en ganske lav inntekt, ikke en "normal"? Jeg mottar ca. 5300 for to barn på 7 og 9 når, det er maks, tror jeg. Beløpet varierer med barnas alder og med mors og fars inntekt hhv.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Det er jo avtalefrihet omkring dette, så dersom far har vært dumsnill nok til å gå med på 5000 i måneden så kan det godt stemme. Jeg har en mann som betaler 8000 i måneden til to barn over myndighetsalder (!), så det meste går an å avtale uansett hvor urimelig det lyder for andre. Jeg kan ikke tro at dette er noe annet enn en avtale, for enhver beregning ville gitt en langt mindre sum. Jeg får selv litt over 1000 kroner for min eldste som er særkullsbarn og far ikke betaler, og jeg tror det er nærmere snittet enn 5000. De gode nyhetene er jo at avtaler kan endres. Men da må han ta initiativet selv, gå til NAV og be dem beregne.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 TS her. Han sier at barnemoren tvinger han til å betale så mye. :klø: Noe jeg ikke får helt til å stemme. Barnet er 16 nå, men han får ikke ha kontakt med h*n. Barnet vil heller ikke ha kontakt, angivelig fordi h*n hadde regler når h*n bodde der en periode. Grunnen til at jeg lurer er fordi dette går slik innpå en 3 part. Og h*n er viktig for meg. Jeg har på følelsen at personen det er snakk om ikke sier sannheten til h*n. Ettersom jeg har sett virker det som han har vært ute å kjøre økonomisk en god stund. Han har bla refinansiert huset sitt 2 ganger. Kjøpt nye biler, motorsykkel osv. Kanskje det stemmer at han betaler mye i bidrag, men jeg tror han bruker det som unskyldning for at ting har gått til helvette. Han virker i det store og det hele som en rotete person på det meste. Har ingen intensjon om å blande meg inn i noe. Men ble jo litt betenkt og nyskjerrig på om det kunne stemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå