Gå til innhold

Foreldreansvar

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert-pappa
Skrevet

Jeg har et lite problem jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med...

Jeg har to barn med samme mor.

Vi har delt foreldreansvar på ene barnet, men mor nekter nå totalt å underskrive for delt foreldreansvar på det andre barnet.

Kan hun nekte meg dette?

Skolen nekter å gi meg informasjon om hvordan det går og lignende når ikke vi har delt foreldreansvar.

Hele saken er i grunn veldig frustrerende og jeg håper noen kan hjelpe meg med dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, mor kan ikke styre dette. Be en advokat henvende seg for å få tatt dna-test av barnet, for å kunne bevise farsskap. Mor kan da ikke bestemme over foreldreansvaret. Dersom du også ber om mer samvær osv, kan det gjøre at mor tenker seg litt mer om. Vær oppmerksom på at en del fagpersonell fraråder mødre å skrive under foreldreansvar, f.eks. Amathea.

Skrevet

Nei, mor kan ikke styre dette. Be en advokat henvende seg for å få tatt dna-test av barnet, for å kunne bevise farsskap. Mor kan da ikke bestemme over foreldreansvaret. Dersom du også ber om mer samvær osv, kan det gjøre at mor tenker seg litt mer om. Vær oppmerksom på at en del fagpersonell fraråder mødre å skrive under foreldreansvar, f.eks. Amathea.

Dette er ren spekulason og svada. Amathea har ingenting med foreldreansvar eller råd om sådan å gjøre.

TS foreldreansvar får du uansett, det er bare en formalitet. Er du sikker på at det er foreldreansvar og ikke daglig omsorg det er snakk om?

Gjest frustrert pappa
Skrevet

Nei, det er ikke daglig omsorg det er snakk om.

Barna og mor bor på andre siden av landet...

Grunnen til at jeg vil ha mor til å gi meg delt foreldreansvar på det andre barnet er så jeg kan få informasjon fra skolen og lignende.

Det har kommet fram flere eksempler på at mor ikke forteller alt som skjer ang barnet som er i en vanskelig situasjon akkurat nå.

Jeg vil bare ha informasjon om akkurat dette fra fagpersonene som har med barnet å gjøre.

Er advokat virkelig eneste mulighet for å få henne til å signere på det papiret?

Tenker meg at hun blir sikkert ikke mer samarbeidvillig hvis jeg begynner å trekke inn en advokat i denne saken :sjenert:

Skrevet

Nei, det er ikke daglig omsorg det er snakk om.

Barna og mor bor på andre siden av landet...

Grunnen til at jeg vil ha mor til å gi meg delt foreldreansvar på det andre barnet er så jeg kan få informasjon fra skolen og lignende.

Det har kommet fram flere eksempler på at mor ikke forteller alt som skjer ang barnet som er i en vanskelig situasjon akkurat nå.

Jeg vil bare ha informasjon om akkurat dette fra fagpersonene som har med barnet å gjøre.

Er advokat virkelig eneste mulighet for å få henne til å signere på det papiret?

Tenker meg at hun blir sikkert ikke mer samarbeidvillig hvis jeg begynner å trekke inn en advokat i denne saken :sjenert:

Ta deg en tur innom familiekontoret og få råd du! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...