Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Har veldig lyst på dette siden jeg har ganske små tenner fra naturens side. Dere som har dette, er dere fornøyde? Har sett flere bilder og snakket med tannlegen min om dette og han sier at man kan få hvor perfekte tenner man vil bare ved å sette på et tynt lag med porselen over tennene. Veldig vanlig at skuespillere har det f.eks. Fortell gjerne hva dere vet og erfaringer. Finner veldig lite info på nettet.
Gjest ikke innlogget Lula Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har porselensfasetter på 2 av mine tenner. Dette gjorde jeg fordi tennene var skadet etter et stygt fall. Tennene hadde både fått slått av en del, samt at de var blitt misfarget fordi nerven i tannen var slitt av. Det er nå over 10 år siden jeg satte på fasetter første gang. Da hadde jeg fasetter som stoppet der tannen stoppet (om du skjønner hva jeg mener). Den ene av fastettene sprakk etter noen måneder, og jeg måtte skifte. Et år eller så etter det igjen sprakk en av fasettene igjen, og jeg måtte inn å skifte. Siste gang satte tannlegen på fasetter som gikk "rundt" tannen. Dvs at den går opp på baksiden av tannen også. Nå sitter de som støpt. Har ikke hatt problemer siden, og det er nå 7 år siden siste bytte. Veldig fint er det også. Helt umulig å se at det er porselen........... Så det beste er nok at du får fasetter som går opp på baksiden av tannen. Min erfaring med dette er utelukkende positiv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå