Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to problemer for tida, det ene er økonomisk og det andre er helsemessig. Nå har jeg noen ting på handlelista mi, og jeg har ikke krefter til å gå rundt på butikker og undersøke priser selv, vil helst vite nøyaktig hvor jeg kan gå sånn at handleturen(e) blir så kort(e) som mulig. Noen ting hjelper det dessuten ikke å sjekke pris på, så jeg spør her i håp om at noen kan hjelpe.

1: Batterier av vanlig type (AA og AAA): Hvilke er egentlig billigst i lengda? Er de billige batteriene så mye dårligere at man like gjerne kan bruke ekstra penger på de dyrere merkene fordi det lønner seg på sikt? Hvilket merke gir mest for pengene?

2: Liten sekk: Hvor kan jeg få tak i en billig sekk som likevel er av god nok kvalitet til at den ikke revner i sømmene etter et par gangers bruk? Jeg vet ikke helt hvor mange liter sekken skal være på, men den skal dekke behov som korte overnattingsturer der man bare trenger et klesskift, ei toalettmappe og litt lesestoff, samtidig som den skal kunne brukes til korte turer i skog og mark der man har med matpakke, termos og kanskje litt ekstra klær som ulltrøye, votter og lue. Den må være litt solid sånn at den også kan tåle litt mer vekt, som f.eks. melkepakker og slikt når man har vært på handletur, eller noen bøker fra biblioteket. Utseende er ikke nøye. Skal brukes av voksen.

3: Til jul i år satser vi på å gi bilder i gaver til familien. Vi tenker å forstørre bildene (sorthvitt om det har noe å si) et hakk, hva nå enn det betyr (vet ikke antall cm), og så kjøpe sorte rammer med hvit passpartout (eller hvordan det nå skrives). Hvem forstørrer bildene våre billigst? Og hvor får vi sånne rammer billigst?

4: Hvilke stearinlys er egentlig billigst når man tar brennetid med i betraktningen? Er de man får på f.eks. Nille eller Europris billigst, eller lønner det seg å kjøpe dyrere lys fordi de brenner lenger? Tenker på både vanlige "langlys", telys, kubbelys og kulelys. Hvilket merke er absolutt billigst?

5: Vi trenger ny kaffekanne. Hvor får vi tak i en som koster minst mulig men som likevel holder kaffen eller vannet varmt i noen timer?

Hvis noen har svar på ett eller flere spørsmål blir jeg kjempeglad! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

selv i situasjon med dårlig helse, og dårlig økonomi.

det variere jo på produktene å. noen er gode billigmerker andre ikke.

men ser du spør om batterier. vanlig størrelse. så kjøper jeg selv 10 pakning av d som kalles coop extra. og de holder en god stund.

telys har jeg kjøpt på rema nå, poser med 50 stk. står vel 6 timer på de, men de varer faktisk endel lengre.

jeg har en sekk enda som jeg er fornøyd med , den er kjøpt rimelig hos europris.

kaffekanne vet jeg desverre ikke. da jeg ikke drikker kaffe, så har trakter med termokanne så er d bare ta d fra trakteren å te bordet å server da d er gjester.

men et lite tips angående sekk f eks så er d jo muli om du er ved pc sjekk priser på xxl.no g-sport.no eller intersport.no

sine sider å, for se om d er noen rimelige sekker. føre du drar ut

Skrevet

ikea har veldig mye rammer. de har også en ny billigserie som kom i høst, men så den ikje på nettsiden deres.

men det er flere ulike ramme serier så der tru jeg kasnje dere vil finne en sim passer for dere

nille har å litt ,å europris litt.

men det er ikke så store utvalget der.

Skrevet

Veldig fornøyd med batterier fra Ikea.

Sportsbutikker har ofte tilbud på sekker. Du trenger en sekk på rundt 30 liter. Vet at en sekk fra Bergans ofte har vært på tilbud i Sport1-kjeden.

Rammer er rimelig på Ikea, Eurosport, Nille mm.

Min erfaring er at billige lys holder greit i forhold til pris. Særlig kubbelys så ser jeg ikke den store forskjellen. Kjøper kubbelys på Nille.

Gjest strykebrett
Skrevet

Kubbelys har de billige på Rema i alle fall, og på Clas Ohlson de billige rammer og slike pass-ettellerannet (vet heller ikke hvordan det skrives :P). CO-katalogen ligger ute på nett så det går an å se der. Japan foto, elitefoto og foto knudsen har også prisene sine på nett så det går an å sjekke.

Skrevet

Bilderammene finnes også på Clas Ohlson, i tillegg til de som nevnt fra før.

Skrevet

Billigere og bedre batterier enn de til First Price skal du lete lenge etter. Gode er de og...

Skrevet

1. first price batteriene skal visstnok være veldig bra i følge kjæresten min.

2: sekk får man kjøpt billig på clas ohlsson, har kjøpt en liten kjekk anonym sort tursekk/skolesekk for litt siden.

3: jeg synes de har ålreite rammer til en grei pris på Europris. Vet ikke om de har sorte, men vi kjøpte noen hvite og er veldig fornøyde med dem. Paspartout vet jeg ikke om de har, mulig du må til en fotobutikk.

4: har ikke peiling, vi kjøper telys fra firstprice og er fornøyde med det.

Skrevet

1. first price batteriene skal visstnok være veldig bra i følge kjæresten min.

2: sekk får man kjøpt billig på clas ohlsson, har kjøpt en liten kjekk anonym sort tursekk/skolesekk for litt siden.

3: jeg synes de har ålreite rammer til en grei pris på Europris. Vet ikke om de har sorte, men vi kjøpte noen hvite og er veldig fornøyde med dem. Paspartout vet jeg ikke om de har, mulig du må til en fotobutikk.

4: har ikke peiling, vi kjøper telys fra firstprice og er fornøyde med det.

her er sekken: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156008343

Skrevet

Hvis du har en Biltema butikk i nærheten har de vel 90% av det du etterlyser. De har jo online katalog du kan titte i på Biltema.no

Ellers ville jeg handlet rammer på Nille eller Ikea. Kommer ann på hva som er nærmest. Det koster jo litt å reise lenge med bil for å spare noen kroner;-)

Skrevet

Batteriene fra IKEA vant best-i-test for noen år tilbake (5 år siden kanskje?), batteriene fra First Price er også veldig gode, så lenge du ikke lagrer dem lenge. IKEA har også veldig gode og billige telys.

Skrevet

Om du har en sport 1 butikk i nærheten så ta en titt der etter sekk. De har sine egne 30 liters. Klarte ikke å finne bilde, men utenom logoen (og prisen), likner de mistenkelig på halöfs tight. Tror disse koster mellom 150 og 200 (husker ikke akkurat). Bytta nettopp ut min forrige etter 3 år, der den har funka som skolesekk hver dag, i tillegg til tursekk og til handling. :)

Når det gjelder termokanne, så er det bare å bruke den termosen du allerede har (den du skal ha plass til i sekken) i stede. Min erfaring er at en billig termos holder 10 ganger bedre på varmen enn en dyr termokanne.

Er ikke så veldig inne i telys-verden, men hjemme hos mine foreldre sverger man til de som man får billig hos plantasjen.

Skrevet

Billige enkle kubbelys fra Nille vant en kubbelystest på tv2 hjelper deg for noen år siden, de brant nesten en evighet, så her er det ofte ikke sammenheng mellom pris og kvalitet.

Når det gjelder t-lys, så er jeg godt fornøyd med Ikea sine.

Kjøpte noen en gang som var oppbrent veldig fort, lurer på om det var first price, men jeg er langt fra sikker.. Se litt på høyden på de også. Noen jeg kjøpte en gang (helt ukjent merke) var mye lavere enn vanlig, og de var nesten bare et blaff før de var utbrent, skifta mange ganger på en kveld.

Kjøpte noen på Bohus en gang for lenge siden, litt dyre, men de varte leeenge.

Japanphoto er ganske billig på forstørrelser, samtidig som det er god kvalitet. Last opp via nettet og hent i butikk eller få de i posten. Det er ofte dyrere i fotobutikk enn på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...