Tamtam Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hei alle sammen! Skal stå brud neste sommer, og er midt i planlegging av vielse og fest. I den forbindelse forsøker jeg å komme på et tema for bryllupet, og har landet på 1930/40 talls stil. Er det noen her på forumet som har noen innspill/ideer jeg kan ta med meg videre i planleggingen? Dette er kjolen jeg skal ha på meg forresten: http://www.ceciliemelli.com/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=668766&b_kid=664354 Nydelig vintage-ish kjole. Noen ideer på hva jeg kan dresse den opp med for å få en anelse 1930/40 talls look? Takker og bukker!
JP86 Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 dette er en side med litt trender på den tiden, kansje du finner noe her??? http://trendergjennomtidene.blogspot.com/2010/02/mellomkrigstiden-ca-1920-1940_24.html
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Dt første du må gjøre er å finne deg en kjole med snitt fra den tidsepoken. Ellers blir det jo bare helteit med tema.
Gjest Dorey Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Enig med Anonym over. HVorfor ikke velge en brudekjole inspirert av 30 eller 40 tallet? Det var en nydelig kjole for all del, men den har jo ingenting med hverken 30 eller 40 tallet å gjøre? Til nød kan man si den er inspirert av 50 tallet. Bøtt anyways, dette er en fin side http://www.vintagewedding.com/
angara Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Kjolen var fin! I USA er det mange som har såkalte birdcage-hodeplagg i stedet for slør. De er vel litt 40-talls, er de ikke? Bird cage veil Det er mye gøy man kan se for seg, da. Ha f.eks. en trio som spiller gladjazz (var i bryllup med gladjazz-trio som spilte en halvtimes tid til velkomstdrinken og mingling før middagen, det var veldig kult!). Si i invitasjonene at det er lov (men ikke plikt) å pynte seg etter temaet, f.eks. hatter for menn, etc? Ha bordpynt knyttet til 30-40-tallet (gamle bilder, rekvisitter, ...). Sett på noen gamle filmer og få ideer! :-)
Tamtam Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2010 Dorey: Ja, jeg er klar over at kjolen tenderer mot 50-tallet. Likevel, ønsker å krydre med elementer fra 30/40-tallet i en moderne setting. Angara: Tusen takk for tips om birdcage i stedenfor slør. Tenker det vil stå fint i stil med kjolen! Glad-jazz høres også fantastisk ut. Skal google det nærmere.
viren Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Vi hentet også inspirasjon fra tidligere epoker (dog hovedsaklig 30 tallet), og brukte perler, fjær, pudderfarger (pluss mørk brun) og vintage brosjer, men med en moderne vri. Jeg hadde forresten birdcage slør, det fungerte veldig bra Hvis du går for det kan det være lurt å enten feste det slik at du kan ta det av på kvelden, eller bare brette det opp/bak.
sommerbrud 2011 Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Dere kan jo tenke på å øve inne en alternativ bryllupsdans i 30- 40 eller 50-talls stil. Også musikken til festen kan være med å sette stemningen. Litt vintage invitasjoner og pynt vil også være med å sette stemningen. Og så avhenger det jo veldig hvor dere har vielsen og festen.
FruN Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Har desverre ingen tips, men må bare si at det hørtes råfestlig ut!! Lykke til med planlegginga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå