Gå til innhold

Tittei

Fremhevede innlegg

Gjest Frøken
Skrevet

Hei,

Artig forum :)

Jeg og min mann lever i et et åpent forhold, er det flere som gjør det her inne? For oss fungerer det bra, og vi har enda ikke hatt noen problemer med åpenheten.

Hvordan har det åpne forholdet fungert for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problemer her heller på nåværende tidspunkt.

Det er grenser for hva både jeg og partneren min er komfortable med når det kommer til den andres sexpartnere, men her har vi kommet frem til en del kjøreregler(i mangel av et bedre uttrykk)som fungerer godt for oss begge.

Skrevet (endret)

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, Monika1968. Kan du tenke deg å dele disse kjørereglene med oss?

Endret av Aureus
Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, Monika1968. Kan du tenke deg å dele disse kjørereglene med oss?

Det handler, i korte trekk, om bla. hvorvidt man anser det som akseptabelt at partneren har sex med andre uten å spørre den andre parten i forholdet, om hvor ofte man aksepterer at partneren har sex med andre, og hvem man anser det som ok at partneren har sex med(eksempelvis kan man ha grenser ift. venner).

Gjest Frøken
Skrevet

Spennende Monica :)

Vi har også regler lignende det dere har, og vi har noen ganger delt på personer. trekant e.l. ;)

Gjest Frøken
Skrevet

Og selvsagt alltid kondom hvis man er med andre enn primærpartner ;)

Skrevet

Det er en ting jeg har lurt på når det gjelder dette med partnerbytte og som jeg ser mitt snitt i å spørre om nå. Hva skjer om kvinnen blir gravid med en annen mann enn sin egen? Er det da en uskreven regel at man tar abort eller er det noe man bare må regne med? Jeg skjønner at man gjerne er bevisst i forhold til bruken av prevensjon når man bytter partner slik, men så fremt man har sex med penetrering så er jo alltid sjansen til stede. Så hva gjør man om uhellet er ute?

Gjest MikeWaters
Skrevet

Det er en ting jeg har lurt på når det gjelder dette med partnerbytte og som jeg ser mitt snitt i å spørre om nå. Hva skjer om kvinnen blir gravid med en annen mann enn sin egen? Er det da en uskreven regel at man tar abort eller er det noe man bare må regne med? Jeg skjønner at man gjerne er bevisst i forhold til bruken av prevensjon når man bytter partner slik, men så fremt man har sex med penetrering så er jo alltid sjansen til stede. Så hva gjør man om uhellet er ute?

Dette gjelder vel alle som har sex og som overhodet ikke ønsker barn? Eller mener du swingers o.l. har et større ansvar enn andre i samfunnet?

Har man ubeskyttet eller risikofyllt sex så er jo alltids sjansen for graviditet, kjønnsykdommer e.l. der, men igjen det gjelder oss alle - uavhengig av hvilken samlivsform man sverger til.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Hvordan har det åpne forholdet fungert for dere?

Som deilig krydder :)

Vårt forhold er også preget av regler og grenser, så vi føler ikke at vi skiller oss nevneverdig fra par som lever monogamt.

Skrevet

MW: Tror nok hun tenkte på det å være i et forhold til en person, og være gravid med en annen manns barn. Jeg kan fint se for meg at dette kan bli et problem og et dilemma. Om jeg hadde blitt gravid med min samboer nå hadde jeg nok ikke tatt abort, men situasjonen hadde blitt vanskelig om det var en annen manns barn. Hvem skulle vært faren til barnet? Skulle min mann vært pappa eller stepappa? Hvordan ville dette påvirket forholdet vårt, og hva med barnet når det blir stort nok til å forstå at det har en annen pappa, selv om mamma og pappa var kjærester når det ble til?

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

MW: Tror nok hun tenkte på det å være i et forhold til en person, og være gravid med en annen manns barn. Jeg kan fint se for meg at dette kan bli et problem og et dilemma. Om jeg hadde blitt gravid med min samboer nå hadde jeg nok ikke tatt abort, men situasjonen hadde blitt vanskelig om det var en annen manns barn. Hvem skulle vært faren til barnet? Skulle min mann vært pappa eller stepappa? Hvordan ville dette påvirket forholdet vårt, og hva med barnet når det blir stort nok til å forstå at det har en annen pappa, selv om mamma og pappa var kjærester når det ble til?

Jeg skjønner godt hva hun mente, jeg forstår bare ikke hvorfor folk som bedriver partnerbytte har noe større ansvar enn single, utro eller generellt folk som har sex med andre uten at det ligger noe ønske om å være et par eller oppdra et barn.

Husk at mange swingers ikke praktiserer penetrering med andre enn primærpartner, og de aller, aller fleste beskytter seg. Og da mener jeg beskytter seg på alle mulige kanter, slik at man vet at det ikke skjer.

Er man uforsiktig så kan dette selvsagt skje, men da får man ta konsekvensene av det, på lik linje med alle andre i samfunnet.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Ja, men da er vi enige da :-) De har ikke noe større ansvar enn noen andre, men problemene kan bli mer kompliserte :-)

Gjest MikeWaters
Skrevet

....problemene kan bli mer kompliserte :-)

Absolutt, du begrenser risikoen betraktelig for å styrte med fly hvis du ikke flyr :)

Skrevet

Jeg skjønner godt hva hun mente, jeg forstår bare ikke hvorfor folk som bedriver partnerbytte har noe større ansvar enn single, utro eller generellt folk som har sex med andre uten at det ligger noe ønske om å være et par eller oppdra et barn.

Husk at mange swingers ikke praktiserer penetrering med andre enn primærpartner, og de aller, aller fleste beskytter seg. Og da mener jeg beskytter seg på alle mulige kanter, slik at man vet at det ikke skjer.

Er man uforsiktig så kan dette selvsagt skje, men da får man ta konsekvensene av det, på lik linje med alle andre i samfunnet.

Jeg har da vel aldri påstått at de som bedriver partnerbytte har et større ansvar enn andre som havner i en situasjon med uplanlagt graviditet? Slutt å ta alt som negativitet eller kritikk for selv om man lever et "A4 liv" så er det ikke alle som dømmer de som ikke gjør det nord og ned. Men mye av det som går igjen i denne tråden er jo reglene deres i forhold til partnerbytte så da syntes jeg i grunnen det var et ganske uskyldig spørsmål i forhold til om dere har noen uskrevne regler rundt akkurat dette også?

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Jeg har da vel aldri påstått at de som bedriver partnerbytte har et større ansvar enn andre som havner i en situasjon med uplanlagt graviditet? Slutt å ta alt som negativitet eller kritikk for selv om man lever et "A4 liv" så er det ikke alle som dømmer de som ikke gjør det nord og ned. Men mye av det som går igjen i denne tråden er jo reglene deres i forhold til partnerbytte så da syntes jeg i grunnen det var et ganske uskyldig spørsmål i forhold til om dere har noen uskrevne regler rundt akkurat dette også?

Jeg tok det ikke som kritikk, jeg oppfattet bare ditt spørsmål som litt snodig!

Du trodde par som ikke nødvendigvis lever monogamt har uskrevne regler ift graviditet som følge av sex der prevensjonen svikter? Hva gjør folk hvis de oppdager at de har blitt gravide når de absolutte ikke ønsker å bli det? Finner du svaret på det, så har du svaret på spørsmålet ditt! :)

Reglene går nok mer på å beskytte seg slik at bl.a. det ikke skjer vil jeg tro.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Du trodde par som ikke nødvendigvis lever monogamt har uskrevne regler ift graviditet som følge av sex der prevensjonen svikter?

Reglene går nok mer på å beskytte seg slik at bl.a. det ikke skjer vil jeg tro.

Godt mulig du synes spørsmålet mitt er snodig. Jeg synes det er snodig at man trekker ut av forholdet for å ha sex med andre mennesker så vi har jo helt klart ikke de samme preferansene, men nysgjerrig kan man vel være uansett? Og som sagt, i en tråd der regler kommer opp ville jeg tro at man hadde noen uskrevne regler rundt dette med graviditet også? Alle voksne mennesker vet at prevensjon kan svikte, akkurat det finnes det utvilsomt nok eksemplarer av.

Hva gjør folk hvis de oppdager at de har blitt gravide når de absolutte ikke ønsker å bli det? Finner du svaret på det, så har du svaret på spørsmålet ditt! :)

Noen velger abort, andre ikke. Men skulle man bli gravid i et forhold der man driver med partnerbytte så er det jo en real sjanse for at det også er ens eget manns barn man bærer på og da vil jeg tro terskelen for abort er mye høyere enn der graviditet har oppstått etter en natt på snørrfylla. Som noen andre i tråden påpeker, det blir jo utvilsomt mer komplisert.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Jeg synes det er snodig at man trekker ut av forholdet for å ha sex med andre mennesker

Og der ligger vel hele essensen i hvorfor jeg oppfatter spørsmålet ditt som snodig. Så lenge vi beskytter oss etter beste evne så ser jeg ikke helt verdien av regler og kriseløsninger hvis det utenkelige skulle oppstå. Jeg kjører bil med bilbelte, uten alkohol/rus og holder stort sett fartsgrensa - hva mer kan jeg gjøre?

Det finnes like stor variasjon av dumdristighet, uforsiktighet og hensynsløshet hos "oss" som det gjør hos "dere". Eller mener du noe annet?

Skrevet

Og der ligger vel hele essensen i hvorfor jeg oppfatter spørsmålet ditt som snodig. Så lenge vi beskytter oss etter beste evne så ser jeg ikke helt verdien av regler og kriseløsninger hvis det utenkelige skulle oppstå. Jeg kjører bil med bilbelte, uten alkohol/rus og holder stort sett fartsgrensa - hva mer kan jeg gjøre?

Det finnes like stor variasjon av dumdristighet, uforsiktighet og hensynsløshet hos "oss" som det gjør hos "dere". Eller mener du noe annet?

Jeg mener du er vrang bare for å være vrang nå eller gjør deg dummere enn du egentlig er, for jeg tror du egentlig skjønner spørsmålet mitt. At man blir uplanlagt gravid er ikke en utenkelig situasjon til tross for prevensjon. Ditt beste svar hittil har vært: øøøhhhh, vel hva pleier man å gjøre? Og som sagt noen tar abort mens andre velger ikke. Det er et fåtall kvinner som ser på abort som en lettvint løsning og når man driver med partnerbytte havner man unektelig i en særdeles mer kinkig situasjon der det er flere parter innvolvert fremfor det som normalt er etter en blaut natt på byen. Du har ett ufødt barn, den som er gravid, de to som kanskje skal bli fedre og en potensiell stemor. På toppen av alt vil jeg tro en abort sitter desto lengre inne for den gravide når muligheten høyst er til stede for at barnet er hennes manns. Slik jeg leser dine innlegg så er man enten dumdristig, uforsiktig eller hensynsløs om man blir uplanlagt gravid og blir man det......vel så gjør man som alle andre!?! Hadde jeg satt meg selv i en situasjon der jeg potensielt kunne blitt gravid med flere fedre (til tross for prev.) så ser jeg det som en selvfølge at jeg på forhånd hadde tenkt gjennom hva som skulle skje videre uten at jeg ser på det som krisemaksimering. Men nå er jeg heller ikke en av dem som mener en abort er inn på sykehuset, ta en pille og ut igjen. Det er ofte litt mer komplekst enn som så.

Skrevet

Jeg synes Ava Mae stiller et godt spørsmål. Hvis man i utgangspunktet ikke er avvisende til å få barn(slik jeg er), og blir gravid i en situasjon hvor det er flere mulige farskandidater(deriblant ens egen partner), ser jeg for meg at man sitter med en nokså komlisert problemstilling; men en fasit på hva man da gjør, finner du neppe.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Hvis man blir gravid og ikke vet hvem faren er så har man etter min mening opptrått uforsvarlig, dumdristig og hensynsløst.

Det finnes mange måter å ha partnerbytte på, og jeg vil tro at mantraet blant de som er seriøse med dette er å ikke bli gravid. Så får man selv tenke seg fram til hvilke tiltak de ulike parene setter i gang for å oppnå det resultatet.

Det varierer sikkert stort, som i alle mulige forhold.

Å ha sex med en av motsatt kjønn innebærer jo alltid en viss risiko for graviditet, men jeg tror de fleste som beskytter seg grundig og som for enhver pris ikke ønsker barn sørger for at det ikke skjer. Og hvis ulykken skulle intreffe, da vil jeg tro at svaret gir seg selv.

Endret av MikeWaters

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...