Gå til innhold

Hvem har reservenøkkel til ditt hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer:)

Siden jeg flyttet hjemmefra har jeg flyttet rundt mye. Flytningene har som oftest vært over landegrenser, til steder hvor jeg ikke kjenner noen. Da kommer alltid dette "problemet" med hvem jeg skal gi nøkler til og hvor godt skal jeg kjenne hvedkommende først. Jeg er en vims og dét sammen med smekklåser gjør meg "avhengig" av at noen har nøkler til leiligheten. (Låsesmed er dyyrt.)

Så, hvem har dine nøkler, og hvorfor akuratt den personen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Jeg og min mann har hvert vårt sett med nøkler.

I tillegg har jeg husnøkkelen gjemt godt utenfor mitt hjem i tilfelle jeg skulle klare å låse meg ute eller noe (og ja, den er gjemt GODT :fnise: )

Min beste kompis har også en reservenøkkel som han kan bruke dersom vi er bortreiste eller noe, slik at han kan ta inn posten for oss, vanne blomstene, sjekke om vi har skrudd av elektriske apparater og slikt.

Vi leier leilighet så huseier har også en nøkkel dersom noe skal fikses på og vi ikke er hjemme (mot at han har spurt først selvfølgelig)

Skrevet

Foreldra mine, svigers og to naboer. :)

Du kan få kjøpt nøkkelboks med kode på som du kan feste på husveggen et sted slik at nøkkelen alltid er i nærheten.

Gjest Consensio
Skrevet

Foreldra mine, svigers og to naboer. :)

Du kan få kjøpt nøkkelboks med kode på som du kan feste på husveggen et sted slik at nøkkelen alltid er i nærheten.

Hvor sikre er de nøkkelboksene da?

Det høres ut som noe som er enkelt å bryte opp og dermed bare låse opp og gå rett inn. Hva sier forsikringsselskapene og politiet til en slik boks?

Skrevet

Vi har en nøkkel hver, også har min mor en nøkkel også har vi en nøkkel i uteboden.

Skrevet

Jeg, samboer og svigermor. Svigermor fordi vi stoler på a og hu bor veldig nære.

Skrevet

Eg og gubben har hver vår nøkkel, har ingen reservenøkkel..

Men om eg hadde hatt ville eg lagt ein hos mine foreldre og ein hos svigermor.

Skrevet

Ungene mine har nøkler til hjemmet selv om ingen av de bor her lenger. Det blir jo på en måte reservenøkkel for meg. Eneste dumme er at de bor noen mil unna. Skal ordne meg en ekstra nøkkel og legge utenfor huset. Må bare finne et godt nok gjemmested.

Skrevet

Jeg har en reservenøkkel gjemt i garasjen og i tillegg har et vennepar av meg reservenøkkel til huset mitt og jeg til huset deres.

Skrevet

Kompisen til samboeren min som bor i nabohuset.

Skrevet

Jeg og samboeren har en hver. Også har husverten en, i tilfelle noe skulle skje. Røykutvikling, vannlekasje osv.

Skrevet

Ja, det har jeg. Foreldrene mine har den hjemme hos seg.

Skrevet

Jeg har et sett liggende på kontoret (jobben).

Går fint tur/retur på 30 minutter dersom uhellet skulle være ute.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg leier leilighet, så huseieren har selvfølgelig nøkkel. Døtrene mine har også fått reservenøkler. Den ene bor bare noen kilometer unna, den andre godt og vel en times kjøring fra meg. Jeg har også nøkler til deres hus og til min huseier :-).

Skrevet

Jeg, foreldrene mine, brodern og to kompisser har nøkkelsett.

Skrevet

Min mor har reservenøkkelen :)

Skrevet

En av naboene har nøkkel til meg og jeg til dem. Ellers har søsteren min en nøkkel, mitt voksne barn har en og det var vel det, tror jeg. ;)

Skrevet

Ingen! Eksen hadde, men den fikk jeg naturligvis tilbake. Vurderer å legge en ekstra nøkkel på jobb, men synes samtidig det er litt skummelt.

Skrevet

Ingen. De som skal få tilgang vet hvor reservenøkkelen er gjemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...