Gå til innhold

Hvordan behandler du telefonselgere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tar som regel ikke telefonen. Men en gang ringte de fra en hjelpeorganisasjon som jeg hadde gitt penger til (helt frivillig) tidligere. De hadde sett at jeg hadde gitt et høyt beløp og lurte på om jeg ville gi litt til. Han syntest jeg skulle melde meg på for å bli trukket en gang i måneden. Da ble jeg litt sur, men sa bare at det ikke passet akkurat nå. Jeg får jevnlig brev i posten om hvordan det går med prosjektet og en giro på slutten der jeg kan donere litt til.. Ække no gøy å gi under press asså, skjønner de ikke det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier "nei takk, er ikke interessert" også legger jeg på. For de slutter som regel ikke å snakke etter nei takk.

Men når de ringer veldig tidlig eller sent så forteller jeg dem at dette er ikke en akseptabel tid å ringe på.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg behandler dem ikke i det hele tatt.

Jeg tar ikke telefonen hvis jeg ikke kjenner nummeret, og så sjekker jeg på telefonterror.no om nummeret faktisk tilhører en telefonselger.

Samme her.

Skrevet (endret)

Det hender jeg legger på etter at de har presentert seg. Litt frekt kanskje :sjenert:

Endret av sjøhest
Skrevet

Jeg har reservert meg for telefonsalg, så de som ringer får beskjed om at det er ulovlig.

Hvis du har hatt et kundeforhold tidligere, så er det ikke ulovlig. Da må du be de slette deg fra listen sin.

Skrevet

en av de frekkeste jævlene som ringte meg husker jeg ennå. Jeg var ganske ung, hadde vært med på en kryssordkonkurranse, og en tid etterpå fikk jeg telefon.

Telefonterroristen (presenterer seg): -Hei, du har vært med på en konkurranse?

Meg (med håp i stemmen): Ja? :)

Telefonterroristen: (Begynner å reklamere for kryssordblad)

I helvete heller, når de ringer til meg og innleder på den måten tror jo jeg at jeg har vunnet! Og så er det bare et svin som skal prakke på meg noe dritt! :kjempesinna:

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg tar telefonen og takker nei på en høflig men bestemt måte. En gang var jeg nok litt for bestemt; etter at jeg hadde takket nei og ønsket selger en fortsatt fin dag, la jeg på før han slapp til med motargumenter.

Da presterte sørenmeg selgeren å ringe meg opp igjen. Han var svært fornærmet og mente jeg var veldig frekk. Gjett om jeg sendte klage på vedkommende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...