annik Skrevet 3. desember 2010 #21 Skrevet 3. desember 2010 Da jeg var mindre ringte telefonselgerne i ett sett. Jeg og tvillingsøstra mi prøvde oss flere ganger med forskjellige metoder. blant annet sa vi "Blir du med å leke en lek? FØRSTEMANN Å LEGGE PÅ!" så la vi på. Vi pleide også å jabbe i vei om ting som ikke hadde noe med saken å gjøre, blant annet hva vi gjorde sist påske. Tilslutt la de på. Men ringte like fort opp igjen.. Til slutt ble jeg så lei at neste gang en ringte og spurte etter mamma sa jeg med trist stemme "eh... mamma hun døde forje uke " Jeg vet at det var dumt, men jeg var ikke så gammel.. men det ble slutt på telefonselgerne for å si det sånn! Han skulle stryke henne fra listen med en eneste gang og siden har hun ikke hørt noe. Det var 10 år siden 1
Auri Skrevet 3. desember 2010 #22 Skrevet 3. desember 2010 Jeg er høflig og hyggelig, sier "sorry, men jeg har sittet på stolen din før, kjenner knepene, er ikke interessert, lykke til videre!". Men nå får jeg aldri telefoner, da. Kjekt.
Havbris Skrevet 3. desember 2010 #23 Skrevet 3. desember 2010 Vi har reservert oss mot telefonselgere - og det er svært sjelden noen ringer oss - med unntak av markedsundersøkelser.
Gjest Sommertid Skrevet 3. desember 2010 #24 Skrevet 3. desember 2010 Jeg tar ikke telefonen nå rdet er ukjente nr så jeg slipper å snakke med dem i det hele tatt =)
Gjest Lebewesen93 Skrevet 3. desember 2010 #25 Skrevet 3. desember 2010 Jeg svarer ikke.. 1. Jeg har på lydløs, så sjeldent jeg merker at noen ringer 2. Jeg hater å snakke med fremmede i mobilen, hvertfall "sånne" folk, siden jeg ikke helt er typen til å bare legge på når jeg først har sagt hei, har vi "samtalen" gående...
Djungelvrål Skrevet 3. desember 2010 #26 Skrevet 3. desember 2010 Jeg legger på uten et ord før de får sagt "kake"!!!!!! Hater de!!
Tinkerbell_ Skrevet 3. desember 2010 #27 Skrevet 3. desember 2010 Det kommer helt an på telefonselgeren egentlig. Som regel sier jeg bare hyggelig nei takk, men det har også hendt at jeg har slengt på røret, nesten har måttet rope ut "NEI!" o.l. Jeg har også tatt telefonen, spurt om de kan vente et lite øyeblikk, for så å legge telefonen fra meg for å gjøre andre ting. Det siste der har vel vært følger av telefonterror (!) nærmest fra disse selgerene, f.eks hvis de samme ringer heeele tiden og prøver å få tak i meg. Da blir jeg forbanna, så lar jeg de sitte i telefonrøret i mye lenger enn et øyeblikk før de etterhvert forstår at jeg ikke kommer tilbake til linjen for å snakke med de.. Hah! 1
Tinkerbell_ Skrevet 3. desember 2010 #28 Skrevet 3. desember 2010 (endret) Det kommer helt an på telefonselgeren egentlig. Som regel sier jeg bare hyggelig nei takk, men det har også hendt at jeg har slengt på røret, nesten har måttet rope ut "NEI!" o.l. Jeg har også tatt telefonen, spurt om de kan vente et lite øyeblikk, for så å legge telefonen fra meg for å gjøre andre ting. Det siste der har vel vært følger av telefonterror (!) nærmest fra disse selgerene, f.eks hvis de samme ringer heeele tiden og prøver å få tak i meg. Da blir jeg forbanna, så lar jeg de sitte i telefonrøret i mye lenger enn et øyeblikk før de etterhvert forstår at jeg ikke kommer tilbake til linjen for å snakke med de.. Hah! Obs, beklager dobbelpost. Endret 3. desember 2010 av Tinkerbell_
Gjest scorpius Skrevet 3. desember 2010 #29 Skrevet 3. desember 2010 Med det første de begynner å snakke, så sier jeg bare "ellers takk", og legger på.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #30 Skrevet 3. desember 2010 Pleier ikke å ta telefonen når de ringer (har eget firma, så kan ikke reservere meg helt), og sjekker heller opp ukjente nr før jeg evt ringer opp igjen. Men når jeg en gang i mellom har kommet i prat med dem, pleier jeg å være nokså høflig, men avvisende. Noen ganger må man være ganske krass - det hender jo de nærmest har signert en avtale for deg bare fordi du har hørt på det de har å si... 1
Jasmin :-) Skrevet 3. desember 2010 #31 Skrevet 3. desember 2010 Nå har jeg reservert meg, så det er som oftest kun steder jeg har en avtale, som strømleverandøren, eller blader jeg prøvde et abonnement på for lenge siden, som prøver seg. Er jeg interessert i å høre etter, så gjør jeg det, og vet jeg på forhånd at det er helt uinteressant, så sier jeg bestemt nei. Gir de seg ikke, så sier jeg at nei betyr nei, og legger på.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #32 Skrevet 3. desember 2010 Tips fra en telefonselger: Jeg ser gjerne at dere bare sier "Nei takk", og legger på. Enkelt og greit for alle parter, og da registreres du som "Nei takk" og får iallefall fred en stund.
Tiarra Skrevet 3. desember 2010 #33 Skrevet 3. desember 2010 Det har skjedd noen ganger jeg kjedet meg at jeg snakket en halvtime med de og tilslutt sagt, "lykke til videre" uten at jeg kjøper noe selv. Men ellers vanligvis, sier jeg bare at jeg ikke er interesert så skjønner de som regel det og går sin vei
Mubba Skrevet 3. desember 2010 #34 Skrevet 3. desember 2010 Jeg tar den og ber de slette meg fra listene. Så lagrer jeg nummeret og ringer de meg opp igjen gir jeg de klar og tydelig beskjed om hva jeg mener om at de ringer når jeg har bedt dem slette meg. Jeg har vært selger selv, så jeg vet at de skal slette de som ønsker det. Dessuten nytter det ikke la være å ta telefonen har jeg lært, de ringer, ringer og ringer....
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #35 Skrevet 3. desember 2010 Sånn generelt så tar jeg ikke telefonen dersom ukjent nummer ringer. Sjekker opp hvem som har ringt i etterkant og telefonselgere blir lagret under markedsføring. Da tar jeg vanligvis ikke telefonen. Ringes det ofte fra samme nummer så tar jeg telefonen. Rett og slett fordi jeg vil at de skal ha på lista si at jeg takket nei og dermed slipper telefoner i framtiden. Iallfall for en stund.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #36 Skrevet 3. desember 2010 For meg har det gått sport i å holde samtalen igang så lenge som mulig, for så etter langt om lenge å avslå tilbudet. Rekorden å langt er rundt 20 minutter. De roter bort min tid så hvorfor skal ikke jeg også kunne rote bort deres tid? 1
Gjest Cipheria Skrevet 3. desember 2010 #37 Skrevet 3. desember 2010 De er mennesker de og. Jeg sier at "jeg vil ikke ha noe" og "hade". Når det faller seg naturlig, selvsagt. Litt kjipt at de begynner å snakke med en gang så det går noen minutter før jeg slipper til.
malyn87 Skrevet 3. desember 2010 #38 Skrevet 3. desember 2010 Jeg behandler dem som mennesker som må ta den jobben for å spe på lønna for si. Greit, de velger selv om de vil jobbe som telefonselger, men for noen er det vanskelig å få jobb. Dessuten har de som regel en sjef som presser på "selg selg selg" , og da får man gjerne bonuser også... Likevel, det er fremdeles mennekser i andre enden som ønsker å ha råd til å betale husleia, akkurat som meg. Mange som snakker om dem som om de er en egen gruppe mennesker født og oppvokst hos firmaene. helt enig med deg! ja, de kan være plagsomme, men det er jobben dems og de følger som regel en mal de skal lese opp.
Gjest Airi Skrevet 3. desember 2010 #39 Skrevet 3. desember 2010 Jeg har reservert meg for telefonsalg, så de som ringer får beskjed om at det er ulovlig.
Gjest BabyBlue Skrevet 3. desember 2010 #40 Skrevet 3. desember 2010 Sier "Nei takk, vi skal ikke ha lodd!" Også slenger jeg på Eller så sier jeg bare "vent litt, må spørre pappa." Også lar jeg røret ligge i 5 minutter før jeg legger på. Slemt? Nja. Men synes det er minst like frekt å drive på med telefonterror som de gjør. Noen av de er jo direkte frekke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå