AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Vanligvis pleier jeg bare å være hyggelig og takke nei, men i dag ringte det en forferdelig svenske som ikke ville gi seg. Jeg måtte nesten rope nei til han, for så å slenge på røret! Makan! Hva gjør dere i slike situasjoner?
Gjest Consensio Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Gidder ikke hisse meg opp. Sier nei takk og ønsker dem en videre hyggelig dag. Dersom de ikke gir seg så legger jeg bare på.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Nå våknet jeg av en telefonselger. Jeg har nattevaktsuke. Takket være One Call, så har telefonnr mitt blitt spredt til disse jævlene. Ikke faen om jeg er høflig. Jeg skjønner at du skal tjene penger, men da får du faen meg ta det som følger, og det er en overhøvling, selv nordlendinger på speed skulle slitt med å holde følge med. Fy faen, jævla horunger, jeg kjøper ikke en dritt via tlf, og i hvert fall ikke når neste natt og hele dagen går i dass pga dere. DRITTSEKKER. 2
Gjest Prøvis Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Gidder ikke hisse meg opp. Sier nei takk og ønsker dem en videre hyggelig dag. Dersom de ikke gir seg så legger jeg bare på. Samme fremgangsmåte her. Det har hendt at jeg har blitt skikkelig forbannet, en gang var det en fyr som presenterte seg kun med fornavn og med samme dialekt som meg og som startet med å spørre hvordan det sto til og om været var bra hos meg og fortalte meg hvordan himmelen så ut hos han. Først trodde jeg det var noen jeg kjente siden han var så familiær men jeg klarte ikke å huske noen bekjente ved det navnet. Så da han omsider klarte å lire ut av seg hvor han ringte fra så sprakk jeg, lekset opp for han, noterte navnet og sendte en e-post til firmaet og ga klar beskjed om hva jeg syntes om den familiære tonen de bruker. Det hører heldigvis til sjeldenhetene at jeg får oppringinger fra telefonselgere for tiden.
Ethereal Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Jeg sier takk, men nei takk. Ikke noe poeng å starte tredje verdenskrig, akkurat.
Capricorn Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Det mest irriterende er de som ringer på annonser man har på finn.no. Da spør jeg dem om de har sett at det rett under telefonnummeret står at jeg ikke vil bli kontaktet av telefonselgere. "Ja, der ja", sier de. Akkurat det det var så vanskelig å se. Frekt!
Grønt blad Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Får sjelde telefonselgertelefoner fordi jeg har reservert meg (for rundt seks år siden), men det hender en sjelden gang likevel. Jeg takker høflig nei, og sier at jeg har reservert meg. Skulle det være at telefonselgeren ikke gir seg, så legger jeg bare på. Ikke verre enn det.
Christina_ Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Hvis jeg får noen så legger jeg på...
stortsettglad Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Jeg sier at jeg ikke er interessert, at jeg har reservert meg for sånne telefoner og vil at det skal registreres at jeg har opplyst om det. Har foreløpig ikke hatt noen problemer etter jeg reserverte meg på Brønnøysundregistrene, og kunne gi et så kontant og endelig svar. Har ikke merket meg å bli oppringt igjen av bedrifter som har fått den beskjeden heller.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #12 Skrevet 3. desember 2010 Dersom jeg tar telefonen så sier jeg bare høflig nei takk. Ser ingen grunn til å hisse meg opp. Sist var det lokalavisa som ville ha meg tilbake som abonnent. Da forklarte jeg bare at jeg syntes avisa var blitt så dårlig at jeg ville ikke bruke de kronene.
Christiane_W Skrevet 3. desember 2010 #13 Skrevet 3. desember 2010 Sier bestemt at jeg ikke er interessert og legger på.
Gjesten Skrevet 3. desember 2010 #14 Skrevet 3. desember 2010 Jeg lagrer alltid nummeret til de som ringer meg, så ser jeg at det er en telefonselger, svarer jeg ikke. Når jeg tar telefonen pleier jeg å si høflig "nei, takk" eller at jeg ikke har tid. Var litt småfrekk her om dagen, fordi jeg var skikkelig opptatt med noe (husker ikke hva, men det var sånn at jeg burde komme meg fort tilbake), men vedkommende snakket i vei og lot meg aldri slippe til med at jeg ikke hadde tid, så jeg endte med bare å legge på.
CafeLatte Skrevet 3. desember 2010 #15 Skrevet 3. desember 2010 Verste er de som er over hyggelige.Ikke at jeg kjøper noe unasett,men når de kommer med HEEEIII.Skjønner jeg det er dem.
JumboJenny Skrevet 3. desember 2010 #16 Skrevet 3. desember 2010 Jeg behandler dem som mennesker som må ta den jobben for å spe på lønna for si. Greit, de velger selv om de vil jobbe som telefonselger, men for noen er det vanskelig å få jobb. Dessuten har de som regel en sjef som presser på "selg selg selg" , og da får man gjerne bonuser også... Likevel, det er fremdeles mennekser i andre enden som ønsker å ha råd til å betale husleia, akkurat som meg. Mange som snakker om dem som om de er en egen gruppe mennesker født og oppvokst hos firmaene.
maipai Skrevet 3. desember 2010 #17 Skrevet 3. desember 2010 Jeg hører på hva de sier og takker som regel nei. Telefonselgere er da vanlige mennesker som bare gjør jobben sin.
Mann 42 Skrevet 3. desember 2010 #18 Skrevet 3. desember 2010 Jeg behandler dem ikke i det hele tatt. Jeg tar ikke telefonen hvis jeg ikke kjenner nummeret, og så sjekker jeg på telefonterror.no om nummeret faktisk tilhører en telefonselger. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. desember 2010 #19 Skrevet 3. desember 2010 Vanligvis pleier jeg bare å være hyggelig og takke nei, men i dag ringte det en forferdelig svenske som ikke ville gi seg. Jeg måtte nesten rope nei til han, for så å slenge på røret! Makan! Hva gjør dere i slike situasjoner? Pleide å være hyggelig å si nei takk før, men telefonselgere gir seg ikke med en gang vanligvis fant jeg ut så nå har jeg bare begynt å legge på røret bare.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. desember 2010 #20 Skrevet 3. desember 2010 Verste er de som er over hyggelige.Ikke at jeg kjøper noe unasett,men når de kommer med HEEEIII.Skjønner jeg det er dem. Vet det. Var en telefonselger som sa han hadde lyst til å gi meg en klem. What the fuck liksom?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå