Gå til innhold

Super deprimert katt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en superdeprimert katt, han er en kastrert hannkatt på 6 år. Han har vært deprimert siden dag 1, å syter og klager ofte.

Med en gang verandadøra er åpen, spurter han ut. å jeg ser han på enden i den nederste balkongen i blokka vi går på. Hva skjer med han? hva kan jeg gjøre?

Han spiser nesten ikke i det hele tatt. Jeg har 2 katter til så han har selskap men han "vill ikke ha noe med dem å gjøre". han leker aldri med dem, eller koser med dem i det hele tatt.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først ville jeg tatt med katten til dyrelege for å utelukke at det er noe sykdom eller noe.

Er det innekatt? Har den mulighet til å være ute? Hvis ikke, er det mulig å "lage muligheter" for å la den være ute? Hvsi den er deperimert og innekatt, tenker jeg at det er fordi den trives best ute. Den ene katten min kunne aldri under noen omstendigheter vært innekatt, han hadde visnet helt bort. Hvis det er det samme for din katt, ville jeg prøvd å omplassere den dersom det er helt umulig å la den være ute. Verken du eller den har det bra under de omstendigheter du beskriver nå.

Skrevet

Har bestilt time neste uke...

Ja han får gå ut, han springer ut med engang døra er åpen.

Men han kommer aldri inn igjen, han kan være ute 9 timer, så må jeg gå å hente han. Er vel egentlig samboer's katt, men vill ikke kvitte seg med han, han insisterer på han har det fint noe jeg ikke kan si meg enig i.

Skrevet

Det gjør vel ikke noe om den er ute i mange timer, om det er det den vil? Ellers tenker jeg at den kanskje har problemer med de to andre kattene - jeg vet i hvert fall om en katt som flyttet ut etter at familiene fikk en katt til. Den bare kommer inn og spiser, mulig den også sover inne om vinteren, men jeg har aldri sett den inne i mer enn noen minutter. Kanskje en løsning hadde vært å omplassere den til noen som ikke har andre dyr/katter. Hør hva dyrlegen sier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...