Gjest Lebewesen93 Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hviken julebrus liker du best ? Den røde eller oransje ? Jeg liker best den sukkerfrie røde
zelvara Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Jeg liker best den oransje/brune julebrusen. Men det er vel fordi det er vanligst her jeg bor. Har alltid drukket den brune. Har bare smakt den røde julebrusen et par ganger
Meridian Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Jeg drikker ikke brus lenger, men om jeg skulle finne på å ta et glass julebrus i julen, syns jeg at eventyr-julebrusen er veldig god
Tulling Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Eventyrbrus er ikke en julebrus, det er en rød brus som selges hele året. Dahls (eller ringnes som det er nå etter oppkjøp) som lager eventyrbrusen har også en julebrus som er en slags champagnebrus. Denne er min favoritt
HopelessFear Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Jeg liker den brune brusen som har den samme gamle nissen på hvert år. 1
Betty2 Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 hansa sin røde har en god 2 plass.... men ingeting slår Lerums julebrus :D
Perelandra Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Rødfarget julebrus er ikke skikkelig julebrus for meg. Den smaker jo bare som vanlig rødbrus eller brus med bringebærliknende smak. Det var ikke før jeg flytta til Østlandet som voksen jeg så at det i det hele tatt fantes rød julebrus. Den beste julebrusen er den fra CB (Christiansands bryggeri) Her er bilde Den har en dyp gyllen brunfarge og en smak som minner om champagnebrus, men mye fyldigere. Da jeg vokste opp på Sørlandet fantes det ellers i handelen flere typer julebrus i den gyldne fargeskalaen. Det var Arendals julebrus, julebrusen fra Berentsens bryggeri i Egersund og Rønnevigs julebrus. Sistnevnte ble laget på Rønnevigs bryggeri i Lillesand, og brusen var veldig god, men dessverre er det bryggeriet lagt ned for mange år siden. 2
viren Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Gran er den absolutt beste jeg har smakt (den er rød), jeg drikker ikke brus til vanlig men i desember blir det litt julebrus. Hamar Lillehammer kommer på en god #2 (den er brun), jeg synes den også er veldig god men får mer julefølelse av Grans. Resten av julebrustypene jeg har smakt har jeg ikke likt noe særlig, jeg kan til nød rikke Ringnes sin, men kjøper den ikke selv.
The Kitten Skrevet 3. desember 2010 #14 Skrevet 3. desember 2010 Jeg liker egentlig ikke julebrus, synes det er alt for søtt.
Tabris Skrevet 3. desember 2010 #15 Skrevet 3. desember 2010 Berentses brune julebrus. Da er det jul!
Gjest Thefainter Skrevet 3. desember 2010 #16 Skrevet 3. desember 2010 Grans! For den er rød og smaker jul Eller den sukkerfrie, husker ikke hva den heter
Perelandra Skrevet 3. desember 2010 #18 Skrevet 3. desember 2010 Berentses brune julebrus. Da er det jul! Liker også den! En god nr. 2 etter CB sin. Drakk nye julebrus som liten, men som godt voksen er jeg forsiktig med sukker. Blir derfor lite nå. Julebrus er omtrent den eneste sukkerholdige brusen jeg drikker.
*Mocca* Skrevet 3. desember 2010 #19 Skrevet 3. desember 2010 Aass sin... uten tvil! Blir ikke jul uten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå