Linnea Adriana Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Hei Amazon har fri frakt på varer som overstiger 25 pund. Men da kommer en jo over 200 kroners grensen, men det gjelder jo ikke for bøker. Kan jeg for eksempel kjøpe en leke (spill) til kr 160 (17pund ) og kjøpe en bok for å komme over grensa og få fri frakt.. Er det en god løsning? Eller må jeg betale toll avgift likevel? Så lurer jeg på om det er untak for noe annet enn bøker..
Gina_ Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Du må uansett betale fortollingsgebyret når det er over 200 kroner, samme hva det er du har bestilt. Når det gjelder bøker skal du vel gå klar for merverdiavgift, som er 25% av kjøpesummen.
Linnea Adriana Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2010 Du må uansett betale fortollingsgebyret når det er over 200 kroner, samme hva det er du har bestilt. Når det gjelder bøker skal du vel gå klar for merverdiavgift, som er 25% av kjøpesummen. Hvordan trekker jeg fra VAT(engelsk moms). Hvor mye utgjør VAT av prisen?
Gina_ Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Hvordan trekker jeg fra VAT(engelsk moms). Hvor mye utgjør VAT av prisen? Såvidt jeg vet (her må noen korrigere meg om jeg tar feil), betaler du ikke VAT siden Norge ikke er med i EU. Hva skjer når du logger deg inn og adresserer til Norge? Står det noe om VAT da?
PecanPie Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Kjøper du bare bøkene betaler du pris + frakt. Kjøper du bøkene + en leke (eller noe annet som ikke er en bok) for til sammen over 200 kr betaler du mva og toll og slikt for hele pakken, også bøkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå