AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Har lest i noen eldre tråder at det er vanskeligere for sædcellene å svømme om en bruker glidemiddel. Jeg aner ikke.. Vi brukte vaseline (eneste vi hadde ). Andre som bruker det? Positiv EL test i kveld. Hadde sex i går, men da var det leeeeenge siden sist mannen hadde utløsning. Over 1 mnd siden. Kan dette han noe å si? Bør vi ha sex i kveld også for sikkerhetsskyld? Mannen skal på julebord i morgen så det blir ikke aktuelt da Hjelp! Litt stressa
Athene Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Først av alt, stress ned. Det stemmer at glidemiddel kan hindre svømmerne da dette ofte inneholder sæddrepende midler, eller at konsistensen vanskeliggjør svømmeturen. Men sannsynligvis er ikke dette avgjørende i det hele tatt. Hvordan vaselin virker aner jeg ikke, sannsynligvis har det ingen betydning. Dersom det er lenge siden utløsning kan kvaliteten på svømmerne være dårligere. Ved nedsatt sædkvalitet bør man ha sex hver 2-3 dag rundt eggløsningstidspunktet. Ved normal kvalitet har det ingen betydning, da kan man godt ha sex hver dag. Veldig hyppig utløsning vil igjen redusere kvaliteten. Men dette er ikke sikker mattematikk. Kos dere med hverandre, ha sex når dere har lyst og nyt prøvingen, så skjer det nok raskt nok.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Tusen takk for svar! Må nok bare stresse ned ja, men det er ikke lett. Blir bare litt frustrert når vi har måttet vente i et halv år.. og at jeg ikke har lest om glidemiddel før. Skal i alle fall få bestilt glidemiddel fra billige-tester til en annen gang. Får ikke håpe det er dårlig kvalitet siden det er så lenge siden sist utløsning. Tror vi bare :humper: i veg i kveld også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå