Gjest gjest nå Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Hei, jeg og min kjære skal gifte oss neste sommer, i juli. Forlovet oss for 4 mnd siden, og satte dato med en gang! Søsteren min som er 3 år eldre enn meg, og kjæresten hennes har nå også forlovet seg, koselig det og skal gifte seg neste år, men vet ikke når. Jeg må si at jeg håper at bryllupene ikke blir for tett. (les: synes de bør gifte seg ETTER oss) Vet at jeg ikke har noe med når de bestemmer seg for å gifte seg, men hva om det blir ca 3 uker før oss.. da blir det 2 bryllup i samme familie på veldig kort til. Litt stress med hensyn til forberedelse. Og blir ikke det litt feil, hva syns dere? Kanskje jeg tenker helt feil.. Synspunkter?
cappocino Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Nå kan jeg bare snakke for meg selv, hvis det var min søster som skulle gifte seg neste sommer og jeg og min kjære hadde forlovet oss nå hadde vi valgt en dato lenge etter bryllupet deres, høst eller vinterbryllup. Men hadde min søster sagt nå at hun og kjæresten har forlovet seg og skulle gifte seg neste år hadde jeg hintet til at de skulle ha bryllupet deres etter vårt. Selv om jeg ikke kan nekte de det. Jeg håper at søsteren din har deg i tankene og at de velger dato lenge etter dere .. Krysser fingrene!
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #3 Skrevet 15. oktober 2003 Utrolig så mye diskusjon det skulle være rundt dette nå om dagen.... Hvis søsteren min vil gifte seg neste år, må hun gjerne gjøre det ETTER at jeg har giftet meg......
minniepus Skrevet 15. oktober 2003 #4 Skrevet 15. oktober 2003 Et vennepar av meg giftet seg i juli i år. Innen 2 mnd (tror jeg det var) var søsteren hans og broren hennes også gift. Hektisk, ja, men alle bryllupene var ulike og "overskygget" ikke hverandre. (og det er vel det å bli gift som er det viktigste...?)
Cawarra Skrevet 15. oktober 2003 #5 Skrevet 15. oktober 2003 Det var en annen tråd om venner som giftet seg tett på hverandre også, men det er etter min mening litt anderledes med søsken, ikke minst fordi det sannsynligvis blir en stor økonomisk belastning for foreldrene deres (dine). Aller først bør du jo høre med søsteren din når hun har tenkt å gifte seg, kanskje det ikke er noe problem i det hele tatt. Hvis dere begge skal gite dere i løpet av en sommer synes jeg du og søsteren din med forloveder bør snakke med foreldrene deres (dine) snarest for å få avklart det økonomiske. (Om foreldrene ikke skal bidra til selve bryllupet, koster jo gaver ofte en del...) Hva med å ha dobbelbryllup? (Det hadde definitivt ikke vært noe for meg, men det kan jo være det for andre.)
Gjest gjest nå Skrevet 15. oktober 2003 #6 Skrevet 15. oktober 2003 Sorry visste ikke at dette var diskutert før, men uansett. Dobbelbryllup er IKKE aktuelt. Vi har allerede komt lang i planleggingen av vårt bryllup. Mye er bestilt. Det økonomisk tror jeg går greit for foreldrene uansett. Poenget er at vi har noe slekt som vi begge skal ha i bryllupet, som for tiden bor i Australia. Disse er bare hjemme i Norge en kort periode i løpet av sommeren, og har allerede planlagt ferien utifra vår dato. Blir utrolig skuffet hvis de setter datoen nærme vårs dag.
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #7 Skrevet 15. oktober 2003 Selvsentrerte bruder som alltid skal ha alt til å dreie seg om DERE
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #8 Skrevet 15. oktober 2003 Selvsentrerte bruder som alltid skal ha alt til å dreie seg om DERE Jepp!!
Gjest gurimalla Skrevet 15. oktober 2003 #9 Skrevet 15. oktober 2003 Du må i alle fall snakke med søsteren din. Det hjelper ikke hva vi her inne synes. Ser at det kan bli en del problemer med planlegging med tanke på gjester fra Australia. Snakk med henne og spør hva hun tenker om saken. Lykke til.
Gjest Fighter Skrevet 15. oktober 2003 #10 Skrevet 15. oktober 2003 Vi har allerede komt lang i planleggingen av vårt bryllup. Mye er bestilt. Det økonomisk tror jeg går greit for foreldrene uansett. Da ser jeg ikke problemet. Hun kommer vel ikke til å velge samme dato uansett? Synes ikke man kan ta patent på en periode heller.
VesleBråka Skrevet 15. oktober 2003 #11 Skrevet 15. oktober 2003 Hvis dere har mye familie fra australia så bør dere vel samkjøre bryllupene litt? Slik at de slipper å reise to ganger til norge på et halvår eller en tremånedersperiode? Få som gidder eller tar seg råd til det. Jeg synes heller ikke du har rett til å ta patent på et halvår. Men hvis dere også har annen familie som må reise langt inne norge, så er det vel best med en stund imellom.
Piñacolada Skrevet 15. oktober 2003 #12 Skrevet 15. oktober 2003 Hvis søsteren min vil gifte seg neste år' date=' må hun gjerne gjøre det ETTER at jeg har giftet meg......[/quote'] Hvorfor etter? Tenk om hun "eloper" til ambassaden i New York og gifter seg før deg? Eller hva om hun allerede har gjort det? Hadde du blitt sur da?
Gjest Tex Skrevet 16. oktober 2003 #13 Skrevet 16. oktober 2003 Hun kunne bare ha prøvd seg. Dessuten hadde du ikke fått henne på et fly, hun er nemlig vettaskremt..... Ikke tror jeg hun ville gjøre det mot meg heller, stikke av mener jeg.... Jeg ville blitt knust........
Gjest xx Skrevet 16. oktober 2003 #14 Skrevet 16. oktober 2003 Selvsentrerte bruder som alltid skal ha alt til å dreie seg om DERE Kan noen forklare dette?
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #16 Skrevet 16. oktober 2003 Dette er en av de mest latterlige innleggene på lenge. Enig med en av skribentene ovenfor - man kan ikke ta patent på en periode. Gjerne gifte seg etterpå? Fordi du ønsker å få den største oppmerksomheten frem til ditt bryllup, og så kan hun få det som er igjen frem til sitt. Skerp deg, dette var veldig smålig!
Gjest Prinsessen Skrevet 16. oktober 2003 #17 Skrevet 16. oktober 2003 Bruder skal tenke på seg selv. Jeg giftet meg 4. oktober, og har først nå begynt å vende nesa utover
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #18 Skrevet 16. oktober 2003 Enig med prinsessen her. En brud er seg selv nærmest
Gjest gjest nå Skrevet 16. oktober 2003 #19 Skrevet 16. oktober 2003 Nå er datoen til søsteren min bestemt...................... Bryllupet blir 5 uker FØR oss.. Hva synes dere om det? Føler at de plutselig fikk så hastverk.. "Jeg må forte å gifte meg før lillesøster" liksom.... Hadde det vært meg hadde jeg garantert giftet meg etter henne.. Det blir jo nesten "reprise" i mitt bryllup da.. for den delen av slekten som skal i begge bryllupene.
cappocino Skrevet 16. oktober 2003 #20 Skrevet 16. oktober 2003 Uff jeg hadde ikke syns det var gøy i det hele tatt.... Føler at de plutselig fikk så hastverk.. "Jeg må forte å gifte meg før lillesøster" liksom..... Hun er ikke gravid da? og føler hun må gifte seg før barnet kommer? Hadde det vært meg hadde jeg garantert giftet meg etter henne... Jepp samme her, og vet søsteren min hadde gjort det samme mot meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå