AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Høres det ikke rart ut å kalle håret i strikk bak for hestehale? Vi er vel vant til det, men når jeg tenker meg om så høres det jo litt rart å si "i dag så jeg ei dame med hestehale", eller "vennina til Kari hadde hestehale i dag". Og musefletter? Hva er egentlig ei museflette? Altså jeg vet hva det er, men jeg vet ikke hva det er. Tunkt å forklare men du forstår. Alle vet jo at hestehale er halen til hesten.
Sunniva81 Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Er jo bare uttrykk Og du vet jo hva det er...Men jeg sier ikke museflette,bare flette. Men musefletter,da tenker jeg hår som henger løst i strikk på sidene,ikke fletter av en eller annen merkelig grunn.
Gjest Niema Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Museflette kalles det vel når man to fletter, en på hver side, gjerne i høye med musens ører - derav musefletter
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 kaller det bare hale her jeg bor, uansett hvilken type å haler er det jo også
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Musefletter trenger absolutt ikke være fletter, bare for å gjøre det enda mer ulogisk. Musefletter kan være to "hestehaler", en på høyre og en på venstre side av hodet. Ordet hestehale synes jeg er greit nok, frisyren likner jo faktisk på en ekte hestehale, så det er et godt, forklarende bilde. Hva skulle man ellers kalt det? Men musefletter skjønner jeg ikke bæret av. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Musefletter trenger absolutt ikke være fletter, bare for å gjøre det enda mer ulogisk. Musefletter kan være to "hestehaler", en på høyre og en på venstre side av hodet. Ordet hestehale synes jeg er greit nok, frisyren likner jo faktisk på en ekte hestehale, så det er et godt, forklarende bilde. Hva skulle man ellers kalt det? Men musefletter skjønner jeg ikke bæret av. musefletter er to fletter på hver side av hode, musehaler er to "hestehaler" på hver side av hode
Norbertine Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 musefletter er to fletter på hver side av hode, musehaler er to "hestehaler" på hver side av hode Nei nei, musehale er hvis man har kort hår, men en tynn, lang hale med hår i nakken.
Solbærsaft Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Nei nei, musehale er hvis man har kort hår, men en tynn, lang hale med hår i nakken. Nei, det er rottehale. 3
Norbertine Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Nei, det er rottehale. Ja, ok da, det er det. Musehale er ingenting da.
Gjest Emera Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Nei nei, musehale er hvis man har kort hår, men en tynn, lang hale med hår i nakken. Det tenker jeg og, ja. Eller, da det var på moten på åttitallet kalte vi det rottehale. Men det blir jo i grunnen det samme. (er du mann, Alice..?)
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #11 Skrevet 4. desember 2010 Musehale er sånn som ligger på Grandiosaen Tror jeg skal gå å bysselalle jeg, nå. 1
Norbertine Skrevet 4. desember 2010 #12 Skrevet 4. desember 2010 Det tenker jeg og, ja. Eller, da det var på moten på åttitallet kalte vi det rottehale. Men det blir jo i grunnen det samme. (er du mann, Alice..?) Jammen sto jeg ikke som mann. :klø: Riktig nå da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå