Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg på jobbintervju på en stilling jeg har søkt på. Den er på 20% med mulighet for mer etterhvert. Med andre ord perfekt for meg akkurat nå. Men... bør jeg fortelle årsaken til at jeg ønsker en såpass liten stilling? Jeg går på AAP og vil ikke ta på meg for mye, slik at jeg går på en smell igjen. Jobben jeg har søkt er i samme firma som der jeg jobber nå. Og sjefen min (referansen min) vet jo om situasjonen min. Hvor ærlig bør jeg være ang dette? Jeg var jo sykemeldt fra der jeg er nå, i 1,5 mnd på grunn av at jeg tok på meg alt for mye. (Da snakker vi 80 - 100% i 3 mnd) Og det vil jo kanskje komme opp når de ringer for å sjekke referanser. :sukk: Grunnen til at jeg søkte denne stillingen, er jo at jeg er bombesikker på at jeg greier det. Arbeidskapasiteten min stopper jo ikke på 20%. Men er redd for at jeg ikke klarer å forklare det bra nok, om jeg nevner det. Og at jeg derfor mister sjansen.

Hva skal jeg si???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp?? Noen?? :sjenert:

Skrevet

Ærlighet varer lengst!!

Så ja, jeg ville sagt det

Skrevet

Du kan vel bare si at 20% passer bra for deg akkurat nå om de spør, trenger ikke si noe om hvorfor.

Om jeg blir spurt hvorfor jeg har søkt en jobb svarer jeg hvorfor jobben er interessant med tanke grunn av arbeidsoppgaver, ikke hva stillingsprosent angår. Så ville heller vridd et eventuelt spørsmål mot en faglig grunn for hvorfor du vil ha jobben.

Om de lurer på hvorfor du ikke ønsker å ha mer enn 20 % (som jeg vil tro er et rart spm iom at de lyser ut en 20%, og det må jo være bedre å ansette en som bare er ansatt 20% enn en som jobber 80% et annet sted som man må ta hensyn til) så går det jo an å si at du ønsker å ha tid til å studere litt over nett eller noe..

Uansett, lykke til!

Skrevet

Du behøver ikke fortelle hvorfor du ønsker en så liten stillling. Det er jo en grunn til at de utlyser en så liten stilling. Men for all del vær ærlig hvis du blir spurt direkte.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg tror jeg kommer til å være ærlig om de spør meg. (Har opplevd å bli spurt om det før, på tidligere jobbjakt) Heller det enn at det skal bli plunder pga tidligere fravær. Jeg håper jo og tror at sjefen jeg har nå kommer med noe positivt også da, om de ringer henne for referanse. Hadde vært virkelig surt å gått glipp av en jobb jeg virkelig vil ha, og som jeg VET jeg vil klare. :sukk:

Gledegrue seg til i morra nå!

Skrevet

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...