Gå til innhold

Friele presskanne-kaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om det er noen som har erfaring med denne kaffen. Blir den god og fyldig? Eller utvannet skvip?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker den ikke - definitivt mer skvip enn fyldig.

Skrevet

Om den blir uvannet eller ei, beror vel på hvor mye du bruker:)

Jeg synes den smaker ganske likt med kokmalt Friele kaffi, bare litt bedre (men så synes jeg alltid presskanne-kaffe smaker best:))

Skrevet

Jeg går til Stockfleths nå, og der får jeg skikkelig kaffe. Men herregud, det er så dyrt. :gjeiper:

(jeg er student)

Prøvde sånn kaffe på Ultra på Sandvika Storsenter, som jeg presskanne-malte selv. Makan til tynt skvip.

Jeg er altså pent nødt til å fortsette med å handle på Stockfleths osv for å få den kvaliteten jeg ettersøker? :)

Hilsen TS

Skrevet

Tynt skvip? Hvordan får dere det til da? Synes friele sin presskanne-kaffe er kjempegod jeg! Og det er absolutt ikke noe tynt skvip. Det kommer vel an på hvor mye man har oppi? Og så må man huske å røre den ut, for så å la den trekke i 5-7 minutter før man presser den. Da blir den perfekt :)

Skrevet

Selvfølgelig må det være riktig forhold mellom kaffe og vann, det sier jo seg selv.

Frielekaffen har for mye syre i forhold til dybde etter min smak, og resultatet er at den fremstår som tynn og sur i munnen, selv om man brygger den riktig.

Min favorittkaffe til presskanne er Malabar espresso, dvs indisk mørkbrent kaffe. Den gir det motsatte resultat av Frieles: fyldig og rund, altså med mindre framtredende syre. Kommer også an på hva man liker, selvsagt.

Skrevet

Jeg liker bedre å bruke kokemalt kaffe i presskanne enn presskannemalt. Du må bruke mer, men jeg liker smaken bedre.

Jeg syntes presskannekaffen til Friele var så så, men jeg bruker mye kokemalt friele i presskannen. Bruker bare presskanne hjemme. Har kasta trakter og espressomaskin.

Skrevet

Jeg liker heller ikke Frieles presskannekaffe. Utvannet skvip uten særlig smak.

Skrevet

Jeg tror det er Friele de bruker på universitetet mitt, og den smaker driiiiiiit :spy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...