AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Hei! Jeg lurer på om man fortsatt får utdelt rosa og blå tepper til henholdsvis jenter og gutter idet man blir født? Eller har disse blitt erstattet med noe mer nøytralt? På forhånd takk!
Donpedro Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Hvite på vårt sykehus, men man får det ikke med seg hjem.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 På "mitt sykehus" er det fremdeles rosa og blå tepper, ja. Andre fargealternativer fantes rett og slett ikke.
Caramba Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 På Ullevål hadde de rosa og blå teper da jeg fikk førstemann, men da jeg fikk andre i 09 var det bare blå og hvite tepper.
Gjest Annaires Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Der jeg jobber har vi rosa, blå, gule og hvite. Hvilket man "får" er helt tilfeldig.
Leanne Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 da min første, jente ble født i 04 ble hun ene barnepleiren litt fortvilet for hun fant ikke rosa tepper... Jeg ble lettere sjokket over dette, og sa at et blått varmer da like godt.... Må da være mye lettere for personalet å bare ha nøytrale farger å forholde seg til, sikkert mange som ville vært betenkte med å bruke "feil" farge på babyen sin
Gjest chiki Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Hun fikk hvitt teppe. Men på plastkassen sin hadde hun rosa sløyfe som kortet var festet i:)
Kara W Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Der jeg fødte var det blå, rosa, hvite og gule tepper på rommet. Tror jeg fikk blå teppe på gutten og rosa på jenten med en gang, men det husker jeg ikke helt. Husker derimot at jeg tok et rosa teppe på gutten min, og forvirret de stakkars sykepleierne "Å, hadde ikke du en gutt?" var det flere som spurte om
Gjest Sommertid Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Når jeg fødte hadde de hvite tepper til babyen.
Miss moneypenny Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Jenta mi fikk blått teppe på Ullevål.
Edie Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 På Rikshospitalet fikk vi blått teppe på gutten. Jeg var neddopet og borte etter tøff lang fødsel og narkose. Det eneste jeg husker fra første gang jeg fikk se barnet var at det var et blått teppe i den sovebalja mannen trillet på inn til meg, og jeg spurte: åå, er det gutt?
Gjest imli Skrevet 3. desember 2010 #13 Skrevet 3. desember 2010 Var berre blå og kvite tepper på "mitt" sjukehus. Og takk for det.
felgen Skrevet 3. desember 2010 #14 Skrevet 3. desember 2010 Dette er noe av det som faktisk skremmer meg med å føde på sykehus. Jente/guttefarger provoserer meg noe helt sykt, og jeg vet at hvis jeg får en jentebaby inntullet i rosa teppe, i den tilstanden man er etter fødsel kan det komme til å bli månelyst. Har advart sambo, sånn at han kan advare personalet. Dette er utrolig tett og barnslig, men det er faktisk min største bekymring ang fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå