Anna Lovinda Skrevet 15. oktober 2003 #21 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg forstår godt at du føler deg sviktet, Sofia. Mest av alt kanskje, av denne venninnen din. Henne du har betrodd din frustrasjon, skuffelse og problemer til. Hun, som nettopp derfor, burde vite så mye bedre.
Piñacolada Skrevet 15. oktober 2003 #22 Skrevet 15. oktober 2003 Herregud!!! Dere kan da vel ikke for alvor mene at det er greit at venninnen og eksen har hatt sex??? Hvis min BESTE venninne hadde hatt sex med min eks hadde jeg hatt store problemer med å komme over det. Det er bare enkelte ting man ikke gjør her i livet!! Kunne ikke falle meg inn å ha sex med en venninnes eks, uansett hvor mye hun har kommet over ham eller hvor lenge det er siden de var sammen. Det er hennes eks, og ikke min business. Fysj og fysj!! :fy:
Nelle Skrevet 15. oktober 2003 #23 Skrevet 15. oktober 2003 Kanskje du burde vise litt mere storsinn -både for din egen del, og for barnas skyld. Hva så om de ble litt kåte på hverandre og knullet? Du kan vel være like god venn med begge fordet. Kanskje heller unne dem den lille opplevelsen de hadde sammen i stedet for å skape et problem ut av det? Jeg er fremdeles veldig god venn med min ex. Vi henger sammen til stadighet, og snakker mye på telefon. Både ham og jeg har ny kjæreste -og min ex er god venn med min kjæreste, jeg er god venn med hans nye kjæreste. Det er samme faen for meg hvem som knuller hvem bare alle er glade og har det fint, og det har vi. Lag for all del ikke storm i et vannglass. Det er DET som skaper konflikt, går ut over vennskap og barn. Ikke hvem som knuller med hvem. Jeg så nylig en dokumentar fra et av verdens fattigste land -om barn som bodde på gaten og gikk på søppelfyllinga for å sanke mat. DET er svik, DET er dolk i ryggen, DET er problem. Skjerp deg, jente! Legg heller din energi i å forbedre ditt forhold til din ex ytterligere fremfor å gjøre alt du kan for å ødelegge det! Du sier det gjør deg kvalm å tenke på hva som skjedde med de to -det gjør MEG kvalm å høre noen si at en venninne har stjålet 4 år av ens liv! Sorry hvis jeg er litt krass, men det er dette jeg mener. Håper uansett at dette vil ordne seg til det beste for alle uansett hvilke vending ting nå tar. Klem fra Nelle
Skusla Skrevet 15. oktober 2003 #24 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg skjønner deg godt' date= Sofia. Det er en uskreven regel at man ikke "hopper på" venners ekser, og spesielt ikke når eksene har barn sammen. Jeg er 150% ferdig med mine ekser, men jeg hadde ikke likt at en av mine venninder hadde hoppet til køys med en av dem uansett. Visse minner bør bare være... ja, nettopp MINE minner! Helt enig med Livets Datter her.. Å dessuten, hvertfall når dere har barn sammen og har hatt det tøft. Har ingenting med om du har kommet over han eller ikke. En bestevenninne skal IKKE rote med eksen din. Det er bare sånn det er. Syntes det er temmelig kaldt av enkelte å si at det ikke er noen big deal. For det er det for Sofia. Når hun har støttet og hjulpet venninnen sin masse, og takken er at hun hopper til køys med faren til barna hennes OG I TILLEGG ikke tør si noe selv; ja da vitner det om en forkastelig dame. Hun føler det nok SKIKKELIG ille selv også, ettersom hun ikke tør si fra til deg selv, å går til ett så barnslig skritt å få en tredje person til å "sladre" til deg.. Da kunne hun like godt ha holdt stilt syntes jeg... Føler med deg.. Hadde IKKE likt det om jeg var deg... :evil:
Gjest Abelone Skrevet 15. oktober 2003 #25 Skrevet 15. oktober 2003 Ok, krise for deg, men værsåsnill, slutt å krisemaksimere. For å hjelpe deg, kan jeg gir deg noen eksempler på svik som er større enn "det groveste sviket": * Når foreldre misbruker sitt barns tillit, enten det går på latterliggjøring, neglisjering, voldsbruk. * Når barn blir fratatt retten til å være barn, fordi de voksne ikke er voksne nok til å være foreldre. * Når foreldre går fra hverandre (uansett hvordan man ser på det, så er det et svik mot barn!) * Når skilte foreldre ikke klarer å sette sine egne behov til side slik at de kan samarbeide om sitt barns beste. * Sex med andre når man er i et forhold basert på troskap og tillit. * Vold i nære relasjoner. * Å sette familien sin i økonomiske vanskeligheter grunnet egoistisk bruk av penger. * Baktalelser for å frata et menneske dets gode navn og rykte. * Å avskrive et mennesket menneskeverd grunnet sykdom såsom demens. ...... jeg har flere eksempler om du ønsker å bli løftet litt opp fra gjørma, og se litt lysere på livet . Bytt litt perspektiv du. Mye av det overnevnte opplever mange mennesker daglig, og får livet sitt lagt i ruiner. Du overlever!
aline Skrevet 16. oktober 2003 #26 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg tror faktisk Sofia også skjønner at det finnes værre svik i verden!! Ærlig talt!! Men at ANDRE mennesker opplever vonde ting, rettferdiggjør ikke "mindre" svik mot deg selv! Nelle, du sier at du er god venn med nye dama til X-en din, og din nye er god venn med X-en din.... det er veldig lite sammenlignbart med en bestevenninde som hopper på ett fyllekn*ll med en x av deg som din bestevenninde VET du har ett vanskelig forhold til, som hun VET at du jobber for å ha det greit sammen med, siden X-en dog er faren til barna!! Var den nye dama til X-en din, DIN bestevenninde? FØR de ble sammen mener jeg? eller har dere blitt gode venner ETTER at de to ble sammen? Det samme spørmålet gjelder for din nye type, er det bestekompissen til X-en din? Fra FØR dere to ble sammen? eller har de blitt gode venner etterpå? Det er nemlig en BIG forskjell!! (for de av oss som mener at venner bør holde seg unna X-er ihvertfall, noe som faktisk er ganske vanlig for endel!) Jeg har vært i situasjonen selv, bare uten barn inne i bildet. Jeg kuttet all kontakt med ho venninde som jumpa på X-en min! Det ble slutt mellom de, og jeg har da vitterlig ingen problemer med hans NYE damer!!! Jeg vil jo ikke ha ham, synes det bare er koselig at han får seg dame jeg!! Men jeg synes det var dårlig av denne venninden, som VISSTE hva vi hadde slitt med og som jeg hadde betrodd meg til og vica versa!!! DET var vondt!! Hvorfor? Som andre har sagt før meg her, fordi hun burde visst bedre, fordi at dersom hun hadde hatt en liten smule respekt for meg og mine følelser så hadde hun latt det være, fordi det var vondt for meg å se dem sammen!!!
Piñacolada Skrevet 16. oktober 2003 #27 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg tror faktisk Sofia også skjønner at det finnes værre svik i verden!! Ærlig talt!! Men at ANDRE mennesker opplever vonde ting, rettferdiggjør ikke "mindre" svik mot deg selv!
Champagne Skrevet 16. oktober 2003 #28 Skrevet 16. oktober 2003 I min vennekrets er x'er tabu. Til og med om venninna mi kun har vært forelsket i typen, er han tabu (det gjaldt iallfall på videregående, mulig siste delen er ok nå...).
Sofia Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #29 Skrevet 16. oktober 2003 [ .. Å dessuten, hvertfall når dere har barn sammen og har hatt det tøft. Har ingenting med om du har kommet over han eller ikke. En bestevenninne skal IKKE rote med eksen din. Det er bare sånn det er. Syntes det er temmelig kaldt av enkelte å si at det ikke er noen big deal. For det er det for Sofia. Når hun har støttet og hjulpet venninnen sin masse, og takken er at hun hopper til køys med faren til barna hennes OG I TILLEGG ikke tør si noe selv; ja da vitner det om en forkastelig dame. Hun føler det nok SKIKKELIG ille selv også, ettersom hun ikke tør si fra til deg selv, å går til ett så barnslig skritt å få en tredje person til å "sladre" til deg.. Da kunne hun like godt ha holdt stilt syntes jeg... Føler med deg.. Hadde IKKE likt det om jeg var deg... :evil: Du får sagt mye her Skusla, mye av det jeg føler. Det har ikke og bør ikke ha betydning om jeg er over han eller ikke, noe jeg er, forøvrig. Og vi to blir ALDRI et par igjen, og har heller ikke verken ønsket det, eller prøvd det på de 4 årene som er gått. Men et vennskap med han er viktig for meg, et godt og nært vennskap. Han var min aller beste venn i 8 år, og vi har to barn ilag som påvirkes VELDIG av vårt voksne vennskap. Han har på disse 4 årene hatt samboer i 2 år, (ikke nå lengere) og vi ble, om ikke beste venninner, så iallefall kjent med hverandre og hadde respekt for hverandre. Og jeg syntes det var hyggelig da, og vil synes at det hyggelig for han om han finner seg en jente å bli glad i nå. Jeg synes IKKE det er hyggelig at han og min aller nærmeste venninne har fylla-sex. Og ikke kom å fortell meg at fylla har skylda, DEN går jeg ikke på. Jeg vet nå at hun har hatt en skikkelig fylle-helg, med sex med en annen person på fredagen. ÆSJ!!! Jeg føler at sviket fra henne er stort, ettersom jeg den siste tiden, virkelig har gitt mye av meg selv til henne, i form av lange samtaler, felles middager, pass av datteren hennes, besøk fra henne om kvelden når jeg egentlig trengte å sove, men hun trengte å prate. I tillegg til at hun har fulgt meg i 4 år, i "kampen" om å komme meg etter mitt eget brudd og å finne tilbake til vennskapet med eksen min, siden vi har to barn sammen. Barn som har vært veeeldig sinte på meg over lang tid over bruddet, som nå er blitt roligere, mere harmoniske og som synes det er toppers at pappa spiser søndagsmiddager sammen med oss, eller at pappa er barnevakt hjemme hos oss slik at mamma får trene. Dette blir vanskelig nå, iallefall for en periode. Jeg er blitt satt tilbake, og jeg synes det er dårlig gjort av han også, å gjøre dette med henne, mot meg. Takker for forståelse fra mange av dere der ute. Til dere andre, joda, jeg kan forstå hva dere sier. Men jeg står for mitt synspunkt og kommer ikke til å ha mere kontakt med henne. Jeg er sliten av henne nå, og jeg har faktisk enda vondt for å tro det virkelig er sant. Dette er rett og slett bare noe man IKKE GJØR! Jeg skal ta tiden til hjelp for å klare å prate med han igjen. Men akkurat nå går det ikke, jeg makter ikke, vil ikke, orker ikke. Men for ungenes skyld, skal jeg svelge nok en kamel, og oppføre meg som folk rundt han. Men lett blir det ikke...
Gjest sexysadie Skrevet 16. oktober 2003 #30 Skrevet 16. oktober 2003 Storm in a tea-pot!!! Godt råd; Ikke gjør dette verre enn d det er.....Finnes da vitterlig større svik enn dette!!!! enig.
Mann 40 Skrevet 16. oktober 2003 #31 Skrevet 16. oktober 2003 Det er interessant at vi i en tid med et ganske liberalt syn på sex og samlivsformer allikevel har et sterkt tabu når det gjeler venners sex med ekser. Kan til en viss grad forstå de irrasjonelle følelsene, men synes at man bør spørre seg selv om dette virkelig er så ille. Kan forstå det om man har blitt forlatt og har hatt kjærlighetssorg i fire år, men har ikke inntrykk av at det er tilfelle her. Mange har sikkert kjent på den rare følelsen av å være sjalu når en eks man har forlatt får ny kjæreste, men denne eksen har selvfølgelig rett til å bli sammen med hvem h*n vil, enten det er nære venner/venninner eller ikke.
Gjest Madam Felle Skrevet 16. oktober 2003 #32 Skrevet 16. oktober 2003 Det viser bare at du ikke er over ex en din, for hadde du vært feridg med han hadde du ikke brydd deg. Har vært igjennom det samme som deg, men min ex og min venninne var perfekt for hverandre Bare synd hun døde i en motorsykkelulykke ellers hadde de nok fortsatt vært et par i dag. Vi var ferdig med hverandre på det område når hun "overtok", og jeg hadde ikke noe problemer med det. jeg så ikke på han som min lengre når det var slutt mellom oss, og hadde dermed ikke noen ting med hva han gjorde. Selv om dere har barn sammen gir det ikke deg retten til å gå inn og bestemme hva han kan og ikke kan gjøre. jeg holder meg til den regleen at mine venninner holder seg unna min mann så lenge vi er sammen, men er det slutt så er det slutt. Dere har ikke vært sammen på 4 år, get over it. Høres ut som fjortisfakter om du spør meg. PS EX og jeg har en sønn sammen om noen lurer på det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå