Sofia Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har i helgen opplevd noe som bare ikke skal skje. Som jeg mener er tabu og grusomt. Jeg føler meg dolket i ryggen. Min såkalte bestevenninne har i helgen hatt sex med min eks. Jeg var bortreist med idretten min og de møttes ute på byen. De hadde så dratt på nachspiel til en nabo av henne som forøvrig også er min nabo da jeg og henne bor i samme gate og har barn i samme klasse. (Med andre ord har vi daglig kontakt). Iallefall, de hadde gått sammen fra nachspielet og hjem til han, han flyttet nært meg for noen mnd. siden for å få bedre kontakt med våre 2 barn. Det er 4 år siden vi gikk fra hverandre etter å ha bodd sammen i 8 år. Vi har i disse 4 årene hatt mange nedturer på vårt forhold og det har virkelig vært tøft. Vi har begge ønsket å være venner pga barna men det har vært vanskelig. De siste månedene har vi fått til et skikkelig nært og flott vennskap og vi var til og med på ferie i Legoland sammen med ungene i sommer. Det har altså blitt sååå bra mellom meg og min eks, og det har hatt utrolig positiv effekt på barna (6 og 9) som har merket at mamma og pappa er gode venner. Alt dette vet min "venninne" om. (æsj, klarer ikke lenger å se på henne som det). Vi har kjent hverandre i mange år, både med og uten samboer. De kjenner hverandre godt gjennom meg. Hun har også slitt med sitt liv med samboer og far til hennes barn. Jeg har støttet og hjulpet henne og virkelig følt at jeg har gitt av meg selv til henne, og holdt dørene mine åpne for både henne og hennes datter som leker med min datter hver eneste dag. Hennes samboer flyttet fra henne forrige torsdag!!!!!! så den siste tiden har jeg ofret mye for henne og støttet og hjulpet henne gjennom den sorgen det er når man blir alene. Og dette er altså takken. Jeg kommer hjem på søndag og blir møtt av et sjokk. En tredje venninne fortalte meg det etter ønske fra hun som har gjort det. Hun klarte ikke å si det selv. Jeg er så utrolig skuffet, både av henne og også av min eks, som faktisk hentet meg på flyplassen!! Jeg følte meg fysisk syk når jeg fikk høre det, og kjenner kvalmen stige når jeg legger meg om kvelden, og bildene av de to, sammen, går som en porrfilm gjennom hodet mitt. Fyfaen sier jeg. Slik jeg ser det, skylder hun meg 4 år, uansett vil jeg og min eks ALDRI oppnå samme gode kontakt som vi endelig hadde klart å få til. Henne driter jeg i, og kommer aldri til å snakke med henne igjen. At det er mulig!
Cawarra Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene jeg. Det er jo ingen som har vært utro her...
Gjest GreenSky Skrevet 15. oktober 2003 #3 Skrevet 15. oktober 2003 Det virker som om du kanskje ikke er helt over eksen enda...?
Manon Skrevet 15. oktober 2003 #4 Skrevet 15. oktober 2003 Du har min fulle sympati Sofia. Venners eks'er er tabu, hvertfall i min vennekrets. Selvfølgelig føler du deg dolket i ryggen, jeg hadde følt akkurat likedan. Heldigvis har jeg ikke opplevd dette selv, men min eks var en tid veldig forelsket i min bestevenninne - og det var ikke noe gøy det heller.
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #5 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har i helgen opplevd noe som bare ikke skal skje. Som jeg mener er tabu og grusomt. Jeg føler meg dolket i ryggen WHAT!!! Nei, dette skjønner jeg ikke........Eks er eks! Har han og venninna di noen forpliktelser overfor deg til å avstå fra å tiltrekkes av hverandre???? :o
Sofia Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2003 WHAT!!! Nei, dette skjønner jeg ikke........Eks er eks! Har han og venninna di noen forpliktelser overfor deg til å avstå fra å tiltrekkes av hverandre???? :o Det handler ikke om tiltrekkelse eller følelser. Det handler om å knulle i fylla, for å si det rett ut. Og det er jævla unødvendig gjort av dem begge.
Ursula Skrevet 15. oktober 2003 #7 Skrevet 15. oktober 2003 Når du blir kvalm med tanken på dem sammen så er vel det en rimelig klar pekepinn på at du ikke har kommet over eksen din enda..
Suzy Skrevet 15. oktober 2003 #8 Skrevet 15. oktober 2003 Syns faktisk heller ikke at dette er den største greia i verden - ja det er dumt - for venninner og ekser bør strengt tatt holde seg unna hverandre, men om du ser det litt fra den andre siden så kan det hende at dette var en reaksjon fra din venninne på å ha det vondt (akkurat blitt forlatt). Kanskje sorgen hennes er så stor at hun gjør dumme ting? En annen sak er at det neppe hindrer eksen din og deg å ha et vennskap at han ligger med andre - om så var tilfelle var dere vel ikke ekser??? Skjønner at du ikke syns dette var noe hyggelig og at de burde latt det være, men jeg tror nok at du kan la nåde gå for rett denne gangen og snakke gjennom det hele med venninna di. Du kaster vel ikke ut fire års vennskap på grunn av ei tabbe? Suz :trøste:
manji Skrevet 15. oktober 2003 #9 Skrevet 15. oktober 2003 En tredje venninne fortalte meg det etter ønske fra hun som har gjort det. Hun klarte ikke å si det selv. Dette er svakt.... Hva er dem ... fjortenåringer?! ~*~ Generelt sett så er jeg enig med Sofia. Hvis det bare skulle bli med det ene knullet, så er det et alvorlig lojalitetsbrudd. Men hvis de har noe bra på gang (les; bra) - så synes jeg rebound perioden til Sofia, på 4 år, er over.
Livets datter Skrevet 15. oktober 2003 #10 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg skjønner deg godt, Sofia. Det er en uskreven regel at man ikke "hopper på" venners ekser, og spesielt ikke når eksene har barn sammen. Jeg er 150% ferdig med mine ekser, men jeg hadde ikke likt at en av mine venninder hadde hoppet til køys med en av dem uansett. Visse minner bør bare være... ja, nettopp MINE minner!
aline Skrevet 15. oktober 2003 #11 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg skjønner reaksjonen din fullt ut jeg! :evil: I min vennekrets er også X-er tabu! Det finnes unntak dersom det er virkelige følelser mellom de to, og dersom den som "står igjen" har kommet seg videre og ikke lenger bryr seg med denne X-en, men den generelle forståelsen oss imellom er at venners X-er er TABU!! (har selv hatt ei "venninde" som blei sammen med X-en min, og selv om jeg aldri ville hatt ham tilbake selv, så gjorde det vondt at de ble sammen. ) Det er rart det der, og ikke enkelt og forklare for folk som ikke har samme innstilling. Dere har også barn sammen, og MÅ forholde dere til hverandre, så DERE to burde prate om det som har skjedd og forsøke å jobbe dere videre som mor og far til deres to barn. Skjønner derimot godt at du ikke ønsker å ses på som venninde lenger med ho liksom skulle være venninda di!! Og til dere som ikke forstår, og som påstår at hun ikke kan være ferdig med ham, hun kan være ferdig med ham som kjæreste, men han skal jo være en del av livet hennes alltid, siden de faktisk har barn sammen. Det kan ha vært ett vondt brudd eller hva som helst for hva vi vet, og det er tydeligvis fremdeles vanskelig for DEM å samarbeide. Da er det dårlig av ei venninde som liksom skal være en venn å hoppe til køys med mannen i fylla for å få seg litt!!! Men Sofia, si det gjerne til henne, OG ham altså, hva du synes om dette. Det er ikke alle som mener x-er er tabu (som du ser her inne), og da kan det være greit å forklare hvorfor du ikke ønsker å være der for henne lenger. Dere har jo barn som sikkert vil fortsette å omgåes, så dere er på en måte bundet til hverandre dere også. Om man vil eller ei. føler med deg Sofia!!
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #12 Skrevet 15. oktober 2003 Storm in a tea-pot!!! Godt råd; Ikke gjør dette verre enn d det er.....Finnes da vitterlig større svik enn dette!!!!
Sofia Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #13 Skrevet 15. oktober 2003 Visse minner bør bare være... ja' date= nettopp MINE minner! Du har forstått det Livets datter. Thanx.
manji Skrevet 15. oktober 2003 #14 Skrevet 15. oktober 2003 Storm in a tea-pot!!! Fargerikt og søtt sagt. Men ofte er ikke livet større enn akkurat en tea-pot.
Sofia Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #15 Skrevet 15. oktober 2003 Og til dere som ikke forstår, og som påstår at hun ikke kan være ferdig med ham, hun kan være ferdig med ham som kjæreste, men han skal jo være en del av livet hennes alltid, siden de faktisk har barn sammen. Det kan ha vært ett vondt brudd eller hva som helst for hva vi vet, og det er tydeligvis fremdeles vanskelig for DEM å samarbeide. Da er det dårlig av ei venninde som liksom skal være en venn å hoppe til køys med mannen i fylla for å få seg litt!!! Men Sofia, si det gjerne til henne, OG ham altså, hva du synes om dette. føler med deg Sofia!! Takk for den Aline. Du har helt rett i det du skriver, jeg og han skal jo ha et visst forhold for alltid ja. Det er vanskelig nå, og jeg klarer ikke å forstå at han virkelig har gjort det. Men jeg skylder faktisk mest på henne, der ligger sviket, slik jeg ser det. Men henne kan jeg raskere "bli ferdig" med, som venninne, det er verre med han, vi må liksom omgås. Jeg klarer ikke å prate med noen av dem, enda. Henne tror jeg glatt jeg bare skal holde meg unna, ungene våre er heldigvis blitt så store at de lager egne avtaler uten vår innblanding, så de skal ikke få lide for dette. Men jeg er fryktelig skuffet over dem begge to, og trodde ikke slik oppførsel var mulig, fra to mennsker som står meg så nært. Takk for støtten Aline, jeg setter virkelig pris på det.
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #16 Skrevet 15. oktober 2003 Som vanlig er jeg enig meg Aline . Ja chimp det finnes sikkert større svik her i livet , men for den personnen som står mitt oppi det er det alvorlig nok. Uansett om det bare er en eks eller ikke, er han tross alt far til barna hennes. Jeg ville også reagert hvis en av min nærmeste venner hadde hoppet i seng med en jeg hadde vært sammen med og hadde det vært faren til ungene mine- ja da . Det har med RESPEKT og gjøre, enkelt og greit
Quinden Skrevet 15. oktober 2003 #17 Skrevet 15. oktober 2003 Det har med RESPEKT og gjøre, enkelt og greit Helt enig.. dette er de to personene som står vedkommende nærmest og det burde ikke skje, så jeg forstår veldig godt at hun føler seg sviktet fra to hold... :-?
Malou Skrevet 15. oktober 2003 #18 Skrevet 15. oktober 2003 Skjønner godt at du føler deg sviktet Sofia! Man holder seg unna venninners eks'er, i allefall hvis det ikke er noe alvorlig. Det måtte da være andre hun kunne få noe av andre enn mannen til dine barn. Det at hun ikke turte å fortelle deg det selv en gang sier jo litt... Jennifer
*marte* Skrevet 15. oktober 2003 #19 Skrevet 15. oktober 2003 Skjønner deg godt jeg Sofia, hadde også blitt Henger meg på kommentarene fra livets datter, aline, m.fl. Føler med deg! :trøste:
Gjest Atacand Skrevet 15. oktober 2003 #20 Skrevet 15. oktober 2003 Skjønner deg godt jeg Sofia, hadde også blitt Henger meg på kommentarene fra livets datter, aline, m.fl. Føler med deg! :trøste: Jeg henger meg på jeg også i samme slengen.Pipa hadde vel fått en annen lyd hvis de hadde opplevet det selv. :trøste:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå