oven Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Jeg har alltid hatt orkideer og har alltid fått de til å blomstre om og om igjen, uten særlig pleie, men nå har de tatt helt av! Se på bildet... kan jeg klippe av disse ekstra røttene den spyr ut? Det ser jo ikke ut, hehe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 du skal i hvert fall ikke klippe dem av! Kan du ikke bare la de spire?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Hvordan tar du vare på dine? Mine vil aldri gro tilbake! Hadde vært evig glad om de fikk de røttene der :gjeiper: Beklager om det gikk litt ot.
oven Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2010 Hehe, jeg tar ikke særlig vare på de. Jeg vanner de i kjøkkenvasken under rennende vann ca hver 14 dag og lar de renne av seg før jeg setter dem tilbake i urna, det er vel det jeg kan skryte på meg. Men det er likt med alle orkideene mine nå. De strutter i vildens sky, hehe. Det er jo ikke særlig lekkert synes jeg da med disse røttene på oppsiden av potten, så lurer på om blomsten tar noe skade av at jeg klipper dem av?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Det er bedre å potte den om, men da bør du vente til den er avblomstret, selv om det kan ta litt tid. Orkideen setter røtter fordi den har behov for dem, og den tar så vidt jeg vet opp både næring og vann rett fra lufta med disse luftrøttene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå