Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Får kanskje begynne å jobbe i en butikk. Er 19 år.

Men hva kan jeg forvente i lønn og har man krav på kveld og helgetillegg?

Kan jo ikke spørre om dette på første jobbintervju, men hva kan jeg forvente/kreve etter hvert?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om butikken har tariffavtale eller ei.

Her er minstelønnssatsene gjeldene for Landsoverenskomsten HSH/HK.

Disse lønnstrinnene gjelder for medarbeidere som er organisert i Handel og Kontor og hvor arbeidsgiver er medlem i HSH:

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494

Skrevet

Spørs om butikken har tariffavtale eller ei.

Her er minstelønnssatsene gjeldene for Landsoverenskomsten HSH/HK.

Disse lønnstrinnene gjelder for medarbeidere som er organisert i Handel og Kontor og hvor arbeidsgiver er medlem i HSH:

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494

Takk for link :)

Hvordan finner jeg ut om Arbeidsgiver er medlem i HSH? Vil det stå i en eventuell arbeidsavtale?

Jeg er ikke organisert noen plass nå. Men det vil jeg kanskje få spørsmål om hvis jeg blir ansatt, så fremt arbeidsgiver og de andre ansatte på jobben er det?.

Skrevet (endret)

Kan jo ikke spørre om dette på første jobbintervju, men hva kan jeg forvente/kreve etter hvert?

Generelt sett er det ikke noe galt i å spørre om slikt på et jobbintervju, særlig hvis lønnsordninger ikke er nevnt i stillingsannonsen! Det kommer selvfølgelig an på hvordan du gjør det: hvis den som intervjuer ikke får sagt et ord før du begynner å mase om lønn og slikt, så er det kanskje litt dumt ;) På de fleste jobbintervjuene jeg har vært på, har jeg blitt spurt om det er noe jeg lurer på - og det er jo et naturlig tidspunkt å ta det opp på. Hvis du synes det er ubehagelig, så kan du legge til at du ikke har jobbet i butikk før og dermed ikke vet så mye.

Endret av Pingting
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Generelt sett er det ikke noe galt i å spørre om slikt på et jobbintervju, særlig hvis lønnsordninger ikke er nevnt i stillingsannonsen! Det kommer selvfølgelig an på hvordan du gjør det: hvis den som intervjuer ikke får sagt et ord før du begynner å mase om lønn og slikt, så er det kanskje litt dumt ;) På de fleste jobbintervjuene jeg har vært på, har jeg blitt spurt om det er noe jeg lurer på - og det er jo et naturlig tidspunkt å ta det opp på. Hvis du synes det er ubehagelig, så kan du legge til at du ikke har jobbet i butikk før og dermed ikke vet så mye.

Hei :)

Takk for tips!

Dette har ikke vært en utlyst stilling, så vet ikke så mye om den egentlig.

Men da får jeg se hvordan det går på intervjuet og om det passer seg å spørre om det ;)

Skrevet

Gjør det! lykke til på intervju! :tommelsmil:

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Gjør det! lykke til på intervju! :tommelsmil:

Takk ;)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Ikke for å skryte, men jeg fikk jobben =)

*Lykke* =D

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk :)

Og takk for hjelpen med spørsmål ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...