AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Dette er sikkert et skikkelig latterlig spørsmål, men jeg stiller det allikevel: Jeg fyller 30 om et par uker og har tenkt å be inn noen venner til fest. Planen er å lage middag (lasagne eller noe annet som er enkelt å lage til mange) og selvsagt skal jeg kjøpe inn noe drikkevarer, både med og uten alkohol. Problemet mitt er bare at jeg har ikke råd til å kjøpe drikkevarer til alle for hele kvelden, noe må folk ta med seg selv. Hvordan formulerer man det i invitasjonen (tenkte å lage en event på Facebook)?
afeio Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 I mine kretser er det vanlig at folk tar med egen drikke selv. Bare skriv noe slikt som at det vil bli servert mat. Og legg til på slutten noe slikt som: "ta med godt humør og egen alkohol" eller noe i den duren.
PepsiMax Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Kan du ikke skrive at du har drikke til maten, men at hver enkelt tar meg seg for resten av kvelden? trodde dette var ganske vanlig praksis rundt omkring....
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Jeg hadde sagt noe som: Det blir en velkomst-skål gjestene har ankommet, samt drikke servert til maten.
Mann 42 Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Jeg er vant med at man tar med seg en flaske eller to til verten når man er invitert et sted. Og så får han da stå for servering. Jeg syns det er litt hyggeligere enn at hver i sær sitter med sin egen vin/øl/whatever. DET får liksom litt preg av "hjemme-alene-fest". Hvis du ikke skal ta det for gitt, så kan du jo be om gjestenes bidrag til baren, og at de tar med seg en flaske vin eller to, eller hva de ellers kan tenke seg å bidra med. Jeg står for vin til maten, men natta er lang, og jeg ber gjestene om å stille med et bidrag til baren. Eller noe slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå