Auri Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7404413 Så pass godt på pusene deres nå i denne kulda.... Brrrrr!
Gjest BabyBlue Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Pus får ikke lov å gå ute om natta uansett. Men går greit om dagen =) Blir det kaldt kommer han å banker på vinuet
Capricorn Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Vår har egen dør og bestemmer selv. På tross av tykk pels er det kun korte turer ut så kaldt som det er nå. Syns synd på alle de pusene som fryser ute nå. De skulle hatt et godt hjem å komme til.
Lyra Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Pusen min har vært inne siden mars på grunn av bosituasjonen vi har hatt. Nå har vi flyttet og endelig kan hun ut, men ikke tale om hun skal ut før mars. Nei, hun skal få ligge under dyna på sofaen sammen med ho mor
Auri Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2010 Våre er innepuser, og nekter å være med ut på verandaen engang De har de nektet siden midten av oktober... De er litt bortskjemte på temperaturfronten, tror jeg
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 vi har to katter fra samme kull som fyller ett år snart. han har tjukk og god skogskattpels og er ute hele dagen - han vil ut igjen med en gang han har tatt turen innom for å spise. hun har mye tynnere pels og fryser umiddelbart. er tilbake etter toppen ti minutter. på garasjeloftet ligger det en madrass med pledd, som de graver seg inn i ved behov (ser uhyre koselig ut, og bare de vet å komme inn der). jeg tror katter har ganske god kontroll selv, så lenge eier har anledning til å følge litt med på deres behov. og det bør jo alle dyreeiere ha.
Shade Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Uff, nå syns jeg synd i de rene utekattene rundt omkring i landet
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Tror kattene klarer å ha ganske god kontroll på dette selv, de aller fleste kattene jeg kjenner er svært selvstendige. Men hvis katten var ute og jeg visste at det kunne bli lenge til jeg fikk anlednig til å slippe den inn ville jeg laget i stand et lite lunt rede av noe slag, som den kunne finne i nærheten av døren. Men passet en gang en katt med blærebetennelse som ikke hadde kattedo inne. Den katten var nok litt for mye ute stakkars.
Zoo Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 Kattene våre elsker å være ute nå. De er stort sett ikke inne lenger enn at de får spist og kost litt på fanget, så skal de ut igjen. Jeg prøver å få de inn igjen så de kan sove inne om natten, men det er ikke alltid de vil inn og da får de være ute. De har mulighet til å krype under trappa, og der innbilder jeg meg at det er litt lunere hvis de skulle ha behov for det.
Gjest Thefainter Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 Mine nekter å gå ut. De har omtrent lim seg fast til panelovnene
Xtra_lilje Skrevet 2. desember 2010 #11 Skrevet 2. desember 2010 Pusen vår får gå ut om hun vil, men stort sett snur hun omtrent i luften og kommer til oss og kjefter Er da soleklart at det er vårt ansvar å sørge for sol og varme.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #12 Skrevet 2. desember 2010 Jeg har to nydelige katter. Hun ene vil så gjerne ut, jeg åpner døren, hun tar EN pote ut, så går hun inn igjen. haha, hun er så sjarmerende Han andre er en katt som har vært mishandlet tidligere, og er ikke bekvem med å være inne dersom dørene er lukket. Da får han panikk. Jeg prøver og prøver å lokke han inn for å gjøre han bekvem, men det fungerer ikke. Jeg ser han vil, men har tør ikke.. Men han har fullt av ullpledd ute og litt lune steder å sove, så tror det går bra Han overlevde i fjor, og da hadde han ingen hjem, ingen som matet han, og var mishandlet. Jammen er jeg glad han kom til meg til slutt
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #13 Skrevet 2. desember 2010 Alle våre 12 er inne hver natt! Og nesten alle er inne hele dagen, de synes det er for kaldt til og gå ut.
Miss Desiree Skrevet 2. desember 2010 #14 Skrevet 2. desember 2010 Katten min hater kulde! Hun holder seg gjerne i flere dager om hun må, isteden for å gå ut i kulda og hvis hun absolutt må ut, er hun ute i 5 minutter før hun skriker utenfor døra
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #15 Skrevet 2. desember 2010 Katten min vil være ute samme søren hvor kaldt det er. Han er korthåret, men har likevel tykk, god pels. Slapp ham ut for et par timer siden, og han har ikke vært på døra for å bli sluppet inn enda. Jeg kan ikke tvinge ham til å være inne, da er det et helvetes gnål og eviglang skraping på døra for å bli sluppet ut. Nå kommer jeg til å gå og legge meg om en liten stund, og er han fremdeles ute får han bare være der til i morgen tidlig. Kjenner jeg ham rett legger han seg da til tining ved ovnen. Han greier seg nok.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #16 Skrevet 3. desember 2010 Har sett flere dyrleger/vetrinærkontorer som har sendt ut advarsel i disse dager - og det er bra, side det er mer tyngde i advarseln når de sier det enn når en vanlig person kommer med denne advarselen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #17 Skrevet 3. desember 2010 Huff tenker på godpusen vår som er borte. Vi rakk aldri å kastrere han og en dag bestemte han seg for å flytte ut, selv om han hadde det veldig fint hos oss. Håper vi finner han og at han finner noe ly i denne kulden, men det blir nok vanskelig å få tak i han. Vi har sett han, men han er blitt veldig sky og stakk av så fort han hørte en liten lyd. Noen som vet om det hjelper å sette ut noe mat i området vi vet han oppholder seg o.l.? Vi har selvfølgelig satt opp lapper på butikkene i området og annonser i avisa uten resultat. Blir trist av å tenke på at vi kanskje aldri får tak i han.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #18 Skrevet 3. desember 2010 Katten vår har egen luke, så han bestemmer selv. Han er riktignok svært lite ute i denne kulden. Bare ut å tisse fra seg, og så ligger han stort sett foran peisen Han har veldig tjukk pels, så nå kommer han såvidt inn luka Han sitter litt fast, og jekker seg inn
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. desember 2010 #19 Skrevet 3. desember 2010 her blir Frøken Pus kastet ut i kulda flere ganger om dagen. Også for lengre tid av gangen. Men hun lider ingen nød fordi vi har en hundegård med oppvarmet hundebu full av dundyner og puter mm. Hehe. Så er hun kald går hun inn der. Hun og hunden ligger i en eneste stor bylt og koser seg maks sammen. Hunden er kortpelsa så han trenger varmebua når han er ute i hundegården. Der er temperaturen ca 20-22 grader hele døgnet. Men når hund og katt er inne, så liker de å ligger under den ene vedovnen og murmle. Akkurat nå ligger begge to i senga vår så de har det fint de selv om det er kaldt ute. På stallen har vi en pus jeg er litt mer bekymret over. Men han har laget en egen hule i isolasjonen i taket. Samt at han har en god del ulldekken å varme seg i. Han har bodd på låven der siden han ble født og er vel ant 15 år nå. Så han klarer seg jo bra.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #20 Skrevet 3. desember 2010 Der jeg komemr fra finnes det nesten ikke annet enn gårdskatter, eller huskatter som blir behandlet som gårdskatter. Det vil si at de er ute året rundt. Og det er da ingen der som holder kattene sine inne på natta! Hallo, katter er nattedyr, og da på sitt mest aktive! man har naturligvis laget til ly til kattene på vinterstid, enten kan de gå på låven der de hører hjemme eller hos en nabo, eller man har laget "kattevarmehule" i garasjen eller vedskjulet. det er stor tetthet v bondegårder der jeg kommer fra, så selv de som bor i hus sender ut kattene på kvelden, da kattene finner varm ly dersom de ønsker det. Dette er på et av landets kaldeste steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå