AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Dere utenlandsstudenter hvordan gjorde dere det med lånekassa og addresseendring. Jeg har enda ikke registrert addresse endring hos folkeregistret fordi jeg ble rådet til å ikke gjøre det av ANSA. Men så kom jeg plutselig på at " Aha, jeg må vel endre addresse hos lånekassa" Hva gjorde dere?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Du kan da bare endre postadresse hos Lånekassen, på minside? Det gjorde jeg, ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Som over.. kan endres på lanekassen.no . Hvor gjeldsbrevet skal sendes f.eks, er lett å fikse på sidene deres.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Men er det nødvending å endre addresse på lånekassa sine sider som utenlandsstudent? Jeg har blitt anbefalt å ikke endre addresse i folkeregistret. Har dere endret addresse i folkeregistret?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Jeg har ikke endret adresse som utenlandstudent. Jeg vil ha alle papirer hjem til mine foreldre, og postsystemet her er ikke helt trygt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Folkeregisteradressen er det greit å ha hos foreldrene sine mht reisestipend og forsikringer (men i noen land må du folkeregistrere deg der). Men postadresse, som er det du endrer hos Lånekassen, er det tilsvarende greit å ha hos seg selv (forutsatt at man bor i et land hvor postsystemet fungerer). For eksempel er det kjipt å sitte i studielandet uten penger tidlig i semesteret og så få gjeldsbrevet sendt til foreldre i Norge, det tar fort noen uker ekstra å ordne. Men det kommer jo også an på hvor mye av året utenom semesteret du bruker i studielandet ditt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 I folkeregisteret har jeg addressen hos min mor. Hos lånekassen har jeg registrert for gjeldsbrev addressen jeg bor på i utlandet, slik at jeg slipper å vente lenger enn nødvendig på gjeldsbrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå