AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Jeg har gått på universitet i et halvt år før jeg sluttet, og har da tatt opp lån for denne perioden. Jeg har stått på en eksamen, men strøk på de to andre. Jeg har ikke tenkt å gå mer skole de neste årene (som jeg vet om), men når må jeg begynne å betale tilbake lånet? Har prøvd å finne det ut på sidene til lånekassen, men jeg synes de skriver ting så vanskelig...
sunflower87 Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Du får brev i posten fra Lånekassen om når tilbakebetalingen begynner. For min del begynner jeg å betale ned på lånet i februar. Da er det 8 mnd siden jeg var ferdig utdannet.
2046 Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Når du skal begynne å betale tilbake vil du få et brev med tilbakebetalingsplan fra lånekassen. Du kan selvfølgelig be om å få betale mer, og du kan be om å få utsettelse (men dette vil ikke lønne seg på sikt om du økonomisk evner å betale tilbake). Tilbakebetalinger skjer fire ganger pr år. 15 februar. 15 mai. 15 august og 15 november. Selv (med et lån på 53.000) betaler jeg 3250 fire ganger i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå