Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hoen her som har noen tips om billge julegaver fra en som ikke har så altfor god råd? Noe hjemmelaget, f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tova eple og bjøller, små puter fylt medlavendel, krydderbukettar, trolldeig, dongerivesker sydd av gamle bukser(til familiens søte unge damer) Hmmm... Kjem ikkje på noko meir akkurat no... Er på jakt etter idear eg også! :)

*glede seg til jul*

Gjest Hilde K S
Skrevet

Hennes og Mauritz katalogen er et must. Der har de belter og alt mulig rart fra 20 kroner og oppover !

Skrevet

-Sy kule vesker av dusjforheng til jentene

-Morsomme puter av restestoff og pynt hjørnene med dusker laget av garn eller grov tråd, appliker blomster el, sy på gamle knapper, fjær eller hva som helst. Gå litt amok.

-Kjøp en notisbok og skriv, klipp og lim inn de beste oppskriftene du vet. (vi lagde en litt pen variant som vi ga til en konfirmant -knallsuksess!)

Det samme kan gjøres med reisemål, aktiviteter osv.

-Lag dørskilt av billige rammer og tavlemaling. Skriv på med kritt.

Evt. med en større ramme kan småtten få sin egen tavle sammen med en eske kritt.

Skrevet

Sånne butikker som nille og sparkjøp osv er billige alternativer. Der er faktisk mye bra der til en billig penge. :) Men styr unna ting som ser ut til og falle fra hverandre hvert øyeblikk! :wink:

Skrevet

male på terracota og lime motiv fra serviet på (decopage).

Det samme kan gjøres på glass og servide, det blir fint..

Til de minste i familien har jeg laget servise. Jeg har gjort det veldig enkelt. Porselensmaling på tusjer som jeg skrev navn og limt på med decupage et morsomt serviett motiv. Kjøpt billig servise på pytt i panne..

Har begynt å lage enkle smykker. Kjøpte kuler, smykke vire, låser og metall "gærter" såm gjør at kulene ikke sklir inn til hverandre. De blir kjempe fine. Bruker ca 7 kuler på et smykke og 5 på armbånd. Kulene jeg bruker er 6mm.

Ellers så har jeg strikka skjerf..

Bare spørr meg om det er noe.. Fantasien er det ingen ting i veien med!

Skrevet

Ja! Hjemmestrikka skjerf var kjempegod ide. Tykt garn og tykke pinner så går det jo kjempefort!

Ellers er det kjekt å lage noe spennende på glass, kjøp Norgesglass og sylt noe frukt eller grønnsaker, litt arbeid men veldig kjekt å gi og få. Hva m syltede sitroner, noen "hjemmelagede" oliven, pickles o.l ... mmm fint til matglade..Let litt på nett og finn noen gode oppskrifter. Eller du kan lage et "gavekort"hefte med tjenester du skal gjøre for mottaker. Husvask, barnevakt, massasje, middag osv osv.

Skrevet

Hjemmelagde brente mandlet på glass med rutete stoff og sløyfe.

Skrevet
Hjemmelagde brente mandlet på glass med rutete stoff og sløyfe.

Det hadde jeg blitt veldig glad for. Selv har jeg fått dilla på å strikke armbånd med perler på - og det koster ikke all verden, tar heller ikke mer enn en kveld.

Skrevet

Ikea er et paradis av små og billige, men fine gaver.

Skrevet
Ikea er et paradis av små og billige' date=' men fine gaver.[/quote']

:enig:

Skrevet

Hvis du skal kjøpe klær til barn så har de billig på Lindex nå. 1/2 av 1/2 masse flotte klær :lol:

Eller lage er jo supert,men vanskelig hvis du ikke er kreativ.

Du kan lage en kalender med bilde og f.eks gjøre noe sammen med personen 1 gang i mnd.Vi har gjort det med foreldre kjempe koz.

Eks:

* tur i skog og mark, hyttetur, frokost, kaffe besøk, grillig osv

kino, teater osv

Jysk har billig håndklær for tiden kjempe gode store håndklær bare 50 kr

LØP OG KJØP

Lykke til med en billig julehandel :nisse:

Skrevet

Hva med å male på glass? Hvis du liker å male da.

Det gjorde jeg i fjor, og det var så gøy å gi bort noe hjemmelaget og se hvor glade de ble for å få noe jeg hadde laget selv!

Jeg kjøpte billige glass på nille og andre sånne "ti-kroners butikker" og maling + utstyr får du kjøpt i hobby butikker. Malingen koster jo litt, men du sparer jo endel på dette uansett.

Så malte jeg enten julemotiv eller annet mønster på glassene og så ga jeg dem bort som telysestaker. (La et telys oppi). Til noen lagde jeg to rødvins, eller hvitvinsglass og skrev navnet deres på med gullmaling fra tube. Og så er det jo så gøy å lage også.:)

På en hobbybutikk fikk jeg også kjøpt sånne julekuler i glass for å male på, som jeg ga til alle i familien. Det var kjempepopulært, og de ønsket seg flere slike. Så nå har jeg julegaveideer i år også.:) Disse trengs jo ikke å brennes i ovnen slik som vinglassene, så det går så fort å lage.

Uansett, nå har du jo fått så mange gode tips her, så nå har du nok fått noen ideer. Lykke til! :blunke:

Skrevet

For eksempel?

Var mitt spørsmål også...

Gjest Anonymous
Skrevet
Selv har jeg fått dilla på å strikke armbånd med perler på - og det koster ikke all verden, tar heller ikke mer enn en kveld.

Hvordan gjør du det? Har ikke tålmodighet til å strikke store ting, men dette hørtes jo supert ut!

Skrevet

Jeg bruker 0,3 mm metalltråd, så trer jeg på en del perler før jeg legger opp en 12 masker på tykke pinner (husker ikke str). Innimellom legger jeg en perle som strikkes sammen med masken, så strikker jeg i vet til ønsket lengde. Til slutt feller jeg på vanlig vis, før jeg fester en lås du får kjøpt på feks Panduro med metalltråd. Har dessverre ingen bedre forklaring/ oppskrift enn dette - send meg gjerne en PM, hvis du lurer på noe mer. Evt har de sikkert en oppskrift på Panduro el liknende hobbybutikk.

Lykke til!

Skrevet

Heisann, jeg har laget hjemmelagde julegaver i år, og det er veldig kjekt og billig da.

Til barna til mine venninner har jeg laget forkle som jeg har sydd på ei lomme hvor jeg har brodert på navnet dems. Ved siden av har jeg vært og kjøpt barnekokebøker på salg som jeg betalte 49 kroner stykke for.

Til mine svigerforeldre har jeg brodert på håndkler og brodert en løper. Siden min svigermor ikke driver med håndarbeid selv er det veldig morsomt og gi bort sånt.

Gjest Solskinn
Skrevet

I fjor kjøpte jeg sånne telysestaker på IKEA som koster 10 kr for 4 stk, malte de med "frostet glass" maling i forskjellige mønster og ga bort som julehilsen i steden for kort!

Billig!

:)

Ellers kan jeg foreslå tovede vesker, vesker sydd av stoffrester/gamle bukser/plastduker, hjemmelaget kalender (hva med å sy to lommer i gjennomsiktig plast, putte bilder i den øverste og kalender i den nederste!?), serviettringer av ståltråd og perler og sikkert mye mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...