Gå til innhold

Dyrt Erstatningsmodem fra Telenor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt Telenor som fast leverandør av internett siden 2003. For noen måneder siden begynte det gamle modemet å fuske, så jeg ringte inn til Telenor for å høre hva jeg måtte ut med for et nytt modem. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få ertatningsmodem, og det skulle jeg ikke betale noe som helst for, så lenge jeg sendte det gamle modemet i retur. Blid og fornøyd godtok jeg at nytt modem ble sendt ut.

Jeg mottok pakken to dager senere, og ble overrasket da jeg så en lapp inni, hvor det sto at jeg måtte betale 800 kr for nytt modem, men at beløpet ville bli tilbakebetalt senere, om det viste seg at det ikke var min skyld at det gamle modemet tok kvelden. Jeg ringte straks til Telenor og sa at avtalen var at jeg ikke skulle betale noe som helst, og at jeg ikke hadde økonomi til å legge ut 800 kr (i tillegg til månedlig regning på 428 kr), selv om dette eventuelt ble trukket fra faktura de to neste månedene. Jeg nevnte også at om jeg hadde blitt informert om dette på forhånd, ville jeg aldri takket ja, da ville jeg heller lånt et gammelt modem av en venn, eller kjøpt et rimelig et selv.

Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å betale, så lenge jeg sørget for å sende det gamle modemet tilbake så raskt som mulig, noe jeg gjorde samme dag. Så begynte de å sende meg en haug av regninger, til min mors adresse av alle ting! Jeg bruker e-faktura, har aldri bodd der min mor bor nå, og de har den faktiske adressen min, siden jeg fikk regninger sendt hit før jeg gikk over til e-faktura. Det var snakk om helt tilfeldige beløp som 567 kr, 294 kr, så kom plutselig en "regning" på minus 371 kr. Tok kontakt igjen, og lurte på hva som foregikk, og da mente de at det var nettbanken min som tullet, dette til tross for at alle andre e-fakturaavtaler fungerte som normalt, og at både brev og konvolutt sendt til min mor hadde Telenors logo og farger. De lovet igjen å ordne det så jeg skulle slippe å betale noe ekstra, men mener alikevel at jeg skal betale purring på regninger jeg har betalt i tide, og de legger fortsatt til erstatningsmodemet i prisen når jeg skal betale i nettbanken.

Blir skikkelig stresset av dette, og det har pågått i noen måneder nå. Jeg har ringt sikkert 15 ganger tilsammen, og hver eneste gang får jeg beskjed om at de selvsagt skal fikse det, og at jeg ikke skal betale. Jeg har som sagt ikke økonomi til å betale disse 800 kronene, selv om det frister å gjøre det bare for å få saken ut av verden, men har jeg egentlig plikt til å betale, når de i utgangspunktet sa at jeg ikke skulle betale noenting?

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre og hvilke rettigheter jeg har? :trist:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...