Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg er ute etter litt info om samfunnsgeografi. Jeg har kikket på sidene til Uio. Lurer på om noen her har studert det? Innebærer studiet matte eller økonomi? Hater det! Takker for all info! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. oktober 2003 #2 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vet om mange som er superformøyde og trives godt. Mange jobber med bistand etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 16. oktober 2003 #3 Del Skrevet 16. oktober 2003 jeg går på samfunnsgeo på uio. det er et ganske lite fag (altså få studenter), dvs at du blir kjent med andre på faget ditt. det innebærer ikke matte. et 10-poengs metodekurs er obligatorisk, der lærer du noe helt grunnleggende statistikk, men du trenger ikke å kunne regne. de aller fleste på samfunnsfag hater forresten matte (unntatt dem på samf. økonomi antar jeg) og opplegget er deretter. økonomosk geografi er ett emne, men det er ikke obligatorisk. har definitivt inntrykk av at de fleste på samfunnsgeo trives med faget. bare still flere spørsmål så skal jeg svare etter beste evne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #4 Del Skrevet 16. oktober 2003 jeg går på samfunnsgeo på uio. det er et ganske lite fag (altså få studenter), dvs at du blir kjent med andre på faget ditt. det innebærer ikke matte. et 10-poengs metodekurs er obligatorisk, der lærer du noe helt grunnleggende statistikk, men du trenger ikke å kunne regne. de aller fleste på samfunnsfag hater forresten matte (unntatt dem på samf. økonomi antar jeg) og opplegget er deretter. økonomosk geografi er ett emne, men det er ikke obligatorisk. har definitivt inntrykk av at de fleste på samfunnsgeo trives med faget. bare still flere spørsmål så skal jeg svare etter beste evne! Jaaa! Takk, ivanka! Hva bruker en utdanningen til? Teit sprøsmål kanskje. Synes faget høres veldig intr. ut, men hva BLIR man? Holder på med journalistutdannelse, vil samf.geo passe inn her? Kan en drive med forskning? Andre yrker det kan brukes til? Hvor langt har du kommet i studiet? Og hvordan er opplegget rundt hovedoppgaven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. oktober 2003 #5 Del Skrevet 16. oktober 2003 Man blir jo samfunnsgeograf da... Jeg kjenner samf geografer som jobber i Røde Kors, nORAD, UD, som lærere på høyskoler, som kartmålere, med mineprosjekter, i FN osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 16. oktober 2003 #6 Del Skrevet 16. oktober 2003 jeg kan ikke si noe om hovedoppgaven, desverre! holder på med 2. semester av grunnfaget, pluss at jeg har ett semester naturgeografi, som telles med. (ikke obligatorisk med naturgeo. ganske få som tar begge deler, men jeg er spes. interessert i miljøgeo og da synes jeg naturgeo er litt innlysende å ha med.) øh. jeg vet ikke helt hva jeg skal bli, men jeg vet at jeg i det minste får kompetanse til å undervise hvis jeg tar pedagogikk i tillegg. ærlig talt har jeg ikke noen oversikt over alle yrkesmulighetene, hovedmotivasjonen min for å drive med akkurat dette er at jeg syns det er gøy... samfunnsgeo berører så mange andre fagområder at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, og du står veldig fritt til å velge hva annet du vil kombinere det med. studenter på faget har også veldig mange forskjellige typer faglig bakgrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå