Gå til innhold

Lavkarbo jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trente av meg en del kilo fra sommeren 2009 til nå i høst. De siste kiloene klarte jeg ved å redusere karbohydrat inntaket i tillegg til den fysiske aktiviteten. Jeg er godt fornøyd med det jeg har oppnådd og lite lysten på å kaste bort det jeg har oppnådd på advent og jul.

Det er søren meg ikke lett når all julekosen er vandrende sukker og kaloribomber. Marsipan her julesjokolade og julebrus der.

Jeg vil ha julekos uten å gå opp i vekt :) Noen som har noen gode tipps.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trente av meg en del kilo fra sommeren 2009 til nå i høst. De siste kiloene klarte jeg ved å redusere karbohydrat inntaket i tillegg til den fysiske aktiviteten. Jeg er godt fornøyd med det jeg har oppnådd og lite lysten på å kaste bort det jeg har oppnådd på advent og jul.

Det er søren meg ikke lett når all julekosen er vandrende sukker og kaloribomber. Marsipan her julesjokolade og julebrus der.

Jeg vil ha julekos uten å gå opp i vekt :) Noen som har noen gode tipps.

Det finnes jo masse sukkerfri sjokolade som kan kjøpes på dagligvare og helsekost. Du kan lage marsipan av mandelmel og sukrinmelis, og kanskje dyppe marsipankuler i sjokolade. Du kan lage "riskrem" av cottage cheese, pisket fløte og sukrin, det er faktisk kjempe godt!

Skrevet

Og akkurat der har du grunnen til at kaloritelling er så genialt. Kutter du en brødskive f.eks. kan du spise 5-10 pepperkaker. Jeg ser ikke noe problem i å bytte ut noe av maten med godt nå i jula.

Skrevet

Det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men det du spiser mellom nyttår og jul. Tenk litt på hva du spiser i julen, men kos deg.

Skrevet

Jeg tror det viktigste er å huske at julen ikke begynner 1.desember, men julaften (eller lille julaften?). Mange har vel et julebord eller to før den tid, men klarer man ellers å vente med godsakene til julen faktisk begynner, så spiller det nok liten rolle hva du spiser i romjulen.

Skrevet

Les på blogger som kriweb og dedication, så har de lagt ut oppskifter med lavt karbo-innhold.

Men i likhet med noen andre her, så må jeg si at man trenger ikke kose seg i hele desember. I adventstiden koser jeg meg med te, lett-kakao og klementiner. På julaften skal jeg slå meg løs med ribbe og tilbehør, riskrem og hele pakka. Og kanskje litt første juledag. Men så er det tilbake til adventskosen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...