Agurk Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 I morges testet jeg svakt positivt på en CB test, tok en ny klokka ett, og en klokka seks, begge disse var negative. Forventet mens er i morgen. Hvorfor fikk jeg en falsk positiv test?
Vera Vinge Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Det mest nærliggende ville være å tenke at konsentrasjonen i urinen var for svak utover dagen. Morgenurin er best å teste på, og var jeg deg ville jeg tatt en ny test på morgenurin i morgen eller overimorgen hvis du vil ha en ny bekreftelse. Så vidt meg bekjent er det sjelden at tester er falske positive.
Athene Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Tester er aldri falsk positive, når man trur man har positiv test er det som oftest en skyggestrek, et egg som såvidt streifer livmorslimhinnen kan være en annen forklaring. Det er helt riktig som påpekt over her. Sannsynligvis har du fått negative tester siden du har testet med urin med lavere konsentrasjon. Helt i begynnelsen vil man 1-2 dager kun teste positivt på konsentrert morgenurin, etter IKM vil de fleste teste positivt døgnet igjennom da nivåene av HCG er mye høyere.
Gjest Alabama Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 .... et egg som såvidt streifer livmorslimhinnen kan være en annen forklaring. What?? Det syntes jeg hørtes veldig usannsynlig ut! Det er jo først når egget har festet seg, at man begynner å produsere hcg!
Agurk Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2010 Fikk negativ i ettermiddag også, men skal teste på morgenurin i morgen tidlig.
Athene Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 What?? Det syntes jeg hørtes veldig usannsynlig ut! Det er jo først når egget har festet seg, at man begynner å produsere hcg! Streifer var et dårlig utvalg. Det fester seg, kroppen starter å produsere hcg, men så går det ikke likevel. Dette kalles et kjemisk svangerskap, og er en av de viktigste årsakene til at man anbefales å ikke teste før IKM eller med veldig sensitive tester. Man vil da få mensen til normal tid, eller noen dager for sent, og oppfatter graviditetstesten som falsk positiv. Les blant annet om det her, under scenario 2. http://www.pernille.info/falsk_positiv_gravidtest.htm
Lucky? Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Jeg hadde det sånn forrige syklus... svak, men alikevel godt synlig sterk på den første og resten negative Ikke vet jeg hva det kommer av, men mulig at det kan være at egget har streifet livmorslimhinnen eller noe ja Håper på bedre resultat for deg i morgen
Gjest Alabama Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Streifer var et dårlig utvalg. Det fester seg, kroppen starter å produsere hcg, men så går det ikke likevel. Hehehe... Ja, da skjønner jeg hva du mener!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå