AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Den er arvet. En skikkelig vintagepersianerkåpe, noe lignende den her: Min lenke Kommer noen av dere ihuga dyrevernaktivister til å spytte på meg, eller slenge maling på meg?
Gjest Little princess Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Jeg er misunnelig! Vil ha pels i denne forferdelige kulda.. 2
Gjest Hikken Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Jeg er imot pels, men jeg respekterer at andre ikke har samme syn som meg, så nei, jeg ville verken spyttet eller kastet maling på deg 7
kontorstol Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Hvorfor tør du ikke skrive under ditt eget nick? 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Den er arvet. En skikkelig vintagepersianerkåpe, noe lignende den her: Min lenke Kommer noen av dere ihuga dyrevernaktivister til å spytte på meg, eller slenge maling på meg? Forvent noen stygge blikk.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Kaste ting på deg? Spytte? Nei, men jeg ler nok litt bak ryggen din da pelskåpe er fugly... 2
Gjest Hikken Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Hvorfor tør du ikke skrive under ditt eget nick? Er man tøff nok til å gå med pels så er man tøff nok til å stå frem med nick også 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Er ikke persianer sau da? det syns vel de fleste er ok?
Gjest Hikken Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Er ikke persianer sau da? det syns vel de fleste er ok? Det er en slags sau/geit ja
lovedrug Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Det viser bare hvor jævla uintligent du er det! Sikkert mange som kommer til å le av deg ihvertfall,fins andre måter å holde seg varm på!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 Noen vil nok le litt av den bak ryggen din, noen vil kanskje faktisk se stygt på deg, noen vil kanskje ønske seg en slik selv, mens de fleste ikke vil legge merke til deg i det hele tatt. Selv misliker jeg pels, både fordi jeg er imot pelsdyroppdrett og fordi jeg synes det ser helt jævlig ut rent estetisk sett, men jeg ville aldri spyttet eller kastet maling på noen. 6
siljesa88 Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 Jeg mener at så lenge kåpa allerede er kjøpt, blir det bare teit å kaste den! Det er jo faktisk verre! Tenk å drepe ett dyr, kjøpe kåpa og så kaste den! Nei, så lenge du liker den og den er arva så bruk den du! Selv om jeg er kraftig i mot kjøp av pels som kommer fra pelsdyroppdretten.. 2
Kvist Skrevet 1. desember 2010 #14 Skrevet 1. desember 2010 Persianerpels kommer vel strengt tatt mer fra kjøttindustrien enn fra pelsindustrien. Det er sau! Pelsen som en gang har holdt fårikålkjøtt og pinnekjøtt varmt... 1
Gjest Airi Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 (endret) Persianerpels kommer vel strengt tatt mer fra kjøttindustrien enn fra pelsindustrien. Det er sau! Pelsen som en gang har holdt fårikålkjøtt og pinnekjøtt varmt... Så vidt jeg vet er persianerpels fra lam som er under tre dager gamle, og de avles frem for den myke pelsens skyld, ikke for kjøttet. Men det er mulig det bare er én variant. Endret 1. desember 2010 av Airi
Gjest Lille-pus Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 (endret) For en gangs skyld lønner det seg altså å ha passer både 30 og 40 for noen år siden: Persianerpels er skinnet fra helt nyfødte eller menneskepåført aborterte lam/store fostre av karakul sauen. (Bare tenk på hvor bittesmå krøllene er i en persianer pels, og hvor fantastisk mykt det er....) Dette har absolutt ingenting med kjøttindustrien å gjøre Om TS vil gå med huden av aborterte fostre på seg, eller huden av drepte nyfødte..... så versågod, be my guest. Edit: Persianer er langt fra fårikål- og pinnekjøttgrytene gitt. Endret 1. desember 2010 av Lille-pus 12
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 Kaste ting på deg? Spytte? Nei, men jeg ler nok litt bak ryggen din da pelskåpe er fugly... Delvis skrev jeg pelskåpe for å se hvor mange svar jeg fikk...Persianer, også kalt karakul er lammeullskinn. Det viser bare hvor jævla uintligent du er det! Sikkert mange som kommer til å le av deg ihvertfall,fins andre måter å holde seg varm på! Hvis du selv er intelligent så burde du jo ha skrevet ordet riktig da, sant? Forøvrig så kommer det vel fint an på HVOR man er hen. Hvorfor tør du ikke skrive under ditt eget nick? Med noen av disse svarene her inne, hvorfor tror du at jeg ikke gjør det? Jeg mener at så lenge kåpa allerede er kjøpt, blir det bare teit å kaste den! Det er jo faktisk verre! Tenk å drepe ett dyr, kjøpe kåpa og så kaste den! Nei, så lenge du liker den og den er arva så bruk den du! Selv om jeg er kraftig i mot kjøp av pels som kommer fra pelsdyroppdretten.. Den er arvet da, så jeg ser ikke så mye problem med å bruke en ting som allerede har vært brukt. Å kaste kåpa er uaktuelt fordi den er varm og jeg har ikke noe annet som er varmt nok. Jeg tilhører en sånn gruppe som bruker det jeg har til det går i stykker. Noen vil sikkert kalle meg hyklersk men det får så være. Det går faktisk an å være negativ til pelsdyrnæringen slik den er idag.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Så vidt jeg vet er persianerpels fra lam som er under tre dager gamle, og de avles frem for den myke pelsens skyld, ikke for kjøttet. Men det er mulig det bare er én variant. Han her går med det: Karakulhatt
Gjest Airi Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 For en gangs skyld lønner det seg altså å ha passer både 30 og 40 for noen år siden: Persianerpels er skinnet fra helt nyfødte eller menneskepåført aborterte lam/store fostre av karakul sauen. (Bare tenk på hvor bittesmå krøllene er i en persianer pels, og hvor fantastisk mykt det er....) Dette har absolutt ingenting med kjøttindustrien å gjøre Om TS vil gå med huden av aborterte fostre på seg, eller huden av drepte nyfødte..... så versågod, be my guest. Edit: Persianer er langt fra fårikål- og pinnekjøttgrytene gitt. Var det jeg trodde
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #20 Skrevet 1. desember 2010 Om TS vil gå med huden av aborterte fostre på seg, eller huden av drepte nyfødte..... så versågod, be my guest. Den her ser ikke abortert ut eller nyfødt: Min lenke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå