Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av mitt kalde blonde hår, med askeblond ettervekst, og syns at Blake "Serena" Lively fra Gossip girl har en flott farge på håret.. Jeg troor at jeg har kald hudtone, jeg er naturlig askeblond/skittenblond, blågrønne øyne og litt rødlig undertone i hudet. Blir veldig bleik om vinteren og brun om sommeren (solbrent om jeg ikke bruker solfaktor). Hva tror dere? Er det fint med kontraster mellom varmt og kaldt, eller blir det feil? Noen som har noenlunde like farger som meg?

I tillegg lurer jeg på - syns dere det er finest med kald eller varm sminke til en kald hudtone? Hvilken farge på blushen? Passr ikke rosa syns jeg!...

Takk for svar!^^ ha en god kveld! :-)

Skrevet

jeg er som deg, kalde farger. Jeg ser helt syk ut med varm hårfarge, men det gjelder meg da

Skrevet

Ok, takk for svar:-) ....Bruker du kald sminke også da? :-)

Gjest youlookslashy
Skrevet

Jeg har kald hudtone, og har honningfarget hår, og det er igrunn det eneste jeg kler... Grønne øyne også. Bruker gjerne bare noe som glatter ut huden litt, mascara, øyenbrynspenn og litt øyenskygge hvis jeg vil se litt ekstra fjong ut :)

Skrevet

Interessant - to med kald hudtone, en som kler honningfarge og en som ikke kler det....Skulle gjerne sett bilde av begge to for å se forskjellene!:-) Min hud er litt beige...Er deres også det? Du som kler honning, har du hudtone som serena? ;-) Hvilke farge på øyenskyggen bruker du?

Skrevet

Jeg har varm hudtone og mørkeblondt hår med varme toner, men har alltid fått høre at jeg kler veldig godt blått (på klær). Det blir jo kontrast iallefall. Ellers vet jeg ikke.. Tipser om å google temaet, sikkert noe info om dette der ute.

Gjest Pittelillemeg
Skrevet

Jeg er lei av mitt kalde blonde hår, med askeblond ettervekst, og syns at Blake "Serena" Lively fra Gossip girl har en flott farge på håret.. Jeg troor at jeg har kald hudtone, jeg er naturlig askeblond/skittenblond, blågrønne øyne og litt rødlig undertone i hudet. Blir veldig bleik om vinteren og brun om sommeren (solbrent om jeg ikke bruker solfaktor). Hva tror dere? Er det fint med kontraster mellom varmt og kaldt, eller blir det feil? Noen som har noenlunde like farger som meg?

I tillegg lurer jeg på - syns dere det er finest med kald eller varm sminke til en kald hudtone? Hvilken farge på blushen? Passr ikke rosa syns jeg!...

Takk for svar!^^ ha en god kveld! :-)

De sier jo det at de som har kald hudtone passer best kalde farger, og de som har varm hudtone passer best varme farger. Men det finnes jo unntak.

En enkel måte å finne ut om man har kald eller varm hudtone på er å sjekke blodårene på underarmen. Er de blå-ish har du kald hudtone. Er de lilla-ish har du varm.

Men som sagt, det finnes unntak. Jeg har kald hudtone, men kler best en litt lillarød-ish mørk brunfarge. Du kan jo gå til frisøren og få farget håret der. Der vil de kunne se hva du passer og hva du ikke passer.

Uansett, lykke til :)

Skrevet

min erfaring er den helt motsatte, mange frisører kan ikke dette

Skrevet

Jeg har iskald hudtone og gyldent hår, det er sånn jeg er født og jeg tør påstå jeg kler det. :)

Det er ikke honningfarget, dog, litt for rødt til det, men det er ingen tvil om at jeg har varm hårfarge og kald hudtone.

Skrevet

Thanks for svar folkens!

Jeg har googlet det mye (eksamenstid - det er veldig fristende å tenke på helt andre, "uinteressante" ting...), men syns det er så vanskelig å finne ut om jeg er kald eller varm og hva jeg ville kledd, for jeg tror jeg er en mellomting, men samtidig, heller mest mot kald....Har sånn typsik nordisk hud da,...

Jeg er også skeptisk til frisører......Som oftest har de ikke peiling er min formening! Noen som vet om noen flinke i Bergen?

Skrevet

Thanks for svar folkens!

Jeg har googlet det mye (eksamenstid - det er veldig fristende å tenke på helt andre, "uinteressante" ting...), men syns det er så vanskelig å finne ut om jeg er kald eller varm og hva jeg ville kledd, for jeg tror jeg er en mellomting, men samtidig, heller mest mot kald....Har sånn typsik nordisk hud da,...

Jeg er også skeptisk til frisører......Som oftest har de ikke peiling er min formening! Noen som vet om noen flinke i Bergen?

Hvilke farver har blodårene dine på armleddene da?

Skrevet

De sier jo det at de som har kald hudtone passer best kalde farger, og de som har varm hudtone passer best varme farger. Men det finnes jo unntak.

En enkel måte å finne ut om man har kald eller varm hudtone på er å sjekke blodårene på underarmen. Er de blå-ish har du kald hudtone. Er de lilla-ish har du varm.

Men som sagt, det finnes unntak. Jeg har kald hudtone, men kler best en litt lillarød-ish mørk brunfarge. Du kan jo gå til frisøren og få farget håret der. Der vil de kunne se hva du passer og hva du ikke passer.

Uansett, lykke til :)

Hehe, det er ikke rart du kler det, for det går jo over i en kaldere farge når det er rød-lilla. Kirsebærrød og lillaskjær er to eksempler som anbefales når vi med kald hudtone skal farge håret "rødt" :)

Det finnes nyanser innenfor de forskjellige fargene også - rød kommer ikke bare i primær-rød, liksom. Om en rødfarge kler deg kommer helt an på om det er mer gult eller mer blått i den.

Har den mye gult og heller mot oransje er det helt klart en farge for de med varm hudtone: http://www.hji.co.uk/hjimages/images/qhs26343/hji/medium/2007-bright-red.jpg

Har den mye blått og heller mot lilla, passer den for oss med kald hudtone: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/08/13/article-0-05FE2363000005DC-475_233x320.jpg

Noen mennesker har nøytral hudtone, og kan derfor kle begge variantene. Det er også ofte slik at svært pene mennesker lettere slipper unna med "feil" nyanse, fordi de ser så bra ut i utgangspunktet - men da er det viktig å huske på at ser de bra ut på tross av fargen, og kunne vært enda vakrere med "riktig" nyanse. Sminke kan også gjøre mye her, men det er jo litt kjipt å være avhengig av foundation, markert øyensminke og fargede bryn, for så å se helt utvasket ut hver gang man fjerner sminken igjen.

Det samme gjelder farger på klær. Jeg som har kald hudtone kan ikke bruke denne varianten av gul, da ser jeg direkte syk ut: http://www.hyttetorget.no/getfile.php/wimages/Knapper_og_layout_hyttetorget/Fargekoder/020_varm_gul%20%28120x120%29.gif

Men jeg kan fint bruke denne: http://www.screenprintingstore.net/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=I110.jpg&newxsize=120&newysize=120&fileout=

Det er forresten grønne blodårer som indikerer varm hudtone. Lilla/blå er kald. Men blodårene alene kan ikke brukes som fasit. Selv har jeg en grønn, en blå og en rødaktig blodåre på underarmen :fnise:

Gjest Pittelillemeg
Skrevet

Hehe, det er ikke rart du kler det, for det går jo over i en kaldere farge når det er rød-lilla. Kirsebærrød og lillaskjær er to eksempler som anbefales når vi med kald hudtone skal farge håret "rødt" :)

Det er forresten grønne blodårer som indikerer varm hudtone. Lilla/blå er kald. Men blodårene alene kan ikke brukes som fasit. Selv har jeg en grønn, en blå og en rødaktig blodåre på underarmen :fnise:

Aah, da har jeg fått oppklart det! Det med fargen på blodårene var noe jeg fikk vite av et-eller-annet mennesket jeg møtte for lenge siden i forbindelse med ett sminkekurs. Men takk for oppklaringen :)

Skrevet

Rett på armleddene er jeg blå, men lengre nedover er jeg grønnlig....Men jeg er nok kald, for som du Antlers - så kler ikke jeg den gulfargen heller! Helt forferdelig til meg! men jeg kler meg mye i blått, hvitt, grått,....Men dere som er kalde, (Antlers?), har du kald hårtone? :-) Sminkefarger til dere kalde? :-)

Skrevet (endret)

Rett på armleddene er jeg blå, men lengre nedover er jeg grønnlig....Men jeg er nok kald, for som du Antlers - så kler ikke jeg den gulfargen heller! Helt forferdelig til meg! men jeg kler meg mye i blått, hvitt, grått,....Men dere som er kalde, (Antlers?), har du kald hårtone? :-) Sminkefarger til dere kalde? :-)

Ja, fra naturens side er jeg askeblond (lysere enn kommunefargen, men ikke helt lys), og for øyeblikket har jeg noen litt lysere striper. Har eksperimentert med det meste av farger, og har funnet ut at jeg godt kan bruke gyldne toner, så lenge det er snakk om relativt lyse, blonde nyanser (mørkere enn blondt + gylden tone = total kræsj).

Viktig å huske på at hva man kler best kan forandre seg når man farger håret, for da må man ta en ny farge med i betraktningen også. Blått, lilla og mørkebrunt er vel det som ser aller best ut på meg når det gjelder klær, men pasteller er også fint. Skal jeg bruke andre farger som gult og rødt, må jeg passe på å gå for de kaldere nyansene. Når det gjelder sminke har øyenfargen også litt å si. Jeg har blå øyne, og min favorittøyenskygge er brun med lilla undertoner (kald brun). Bruker også mye lilla (lett metallisk, ikke så pigmentert farge) og grått/sølv. Leppestift/gloss er litt smak og behag, men skal jeg bruke rød, går jeg for kirsebærrød, og ellers bruker jeg helst en slags nude med rosaskjær :)

Jeg synes det er litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt, siden det som kalles "honningblond" varierer så mye fra merke til merke. Jeg vil egentlig si at honningblond er for mennesker med varme undertoner, men når du nevner Blake Lively blir det noe annet. Hun har en blanding av honningbeige, aprikosblond og platina-highlights - noe som kan se riktig så flott ut på en person med kalde undertoner. Skal du kopiere denne fargen vil jeg virkelig anbefale å gå til frisør (og jeg pleier vanligvis ikke å anbefale det), for å være sikker på at du får et godt resultat. Det nytter ikke å kjøpe "honningblond" hårfarge på Vita og tro at du kommer til å ende opp som Blake :gjeiper:

Endret av Antlers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...