Gjest Pittelillemeg Skrevet 1. desember 2010 #1 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg og forloveden min pleier å feire jul hver for oss, men siden vi flyttet sammen i fjord høst så har vi skapt vår egen lille tradisjon: Mini-julaften sammen før vi drar hver for oss. Vi lager skikkelig julemiddag, har juletre med gaver under, ser julefilmer og spiser julekaker. Det er kjempe koselig I fjord prøvde jeg å lage serinakaker da både jeg og han liker de julekakene best, men følte kanskje ikke at de ble så vellykket. Er det noen flinke bakere her som kan gi meg en god og noenlunde enkel oppskrift på herlige serinakaker? På forhånd, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 2. desember 2010 #2 Del Skrevet 2. desember 2010 Bruker denne oppskriften etter min mor fra 1933 og de er gode. Serinakaker. 500 gr hvetemel 300 gr smør (ikke margarin) 250 gr sukker 1 ts vaniljesukker 1/2 ts hjortetakk 1 egg - piskes godt med en gaffel ---------------------------- Egg til pensling og litt hakkede mandler. Smuldre margarinen i melet. Bland så inn sukkeret, vaniljesukkeret, hjortetakk og til slutt egget. Bland sammen til en deig. Trill små kuler som så trykkes litt flate, særlig på midten. Pensle med egg og strø på litt finhakkede mandler. Stekes ved 190 gr 10-12 min, eller til de er lyst gulbrune. Når du pisker egg til pensling, ha i litt salt, så blander hvite og plomme seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pittelillemeg Skrevet 4. desember 2010 #3 Del Skrevet 4. desember 2010 Tusen takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå