Gjest Muppi Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har noen en god oppskrift på en vilt saus med fløte i??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2003 #2 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg bruker poseviltsaus som base, men smaker den til med litt brunost og ekstra einebær. og lar den trekke lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 15. oktober 2003 #3 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har noen en god oppskrift på en vilt saus med fløte i??? Med fløte, tja, da kan du kanskje bare bytte ut rømmen med fløte. Men hvorfor vil du ha fløte i, istedet for rømme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. oktober 2003 #4 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg lager viltsaus på to ulike måter. Til reinskav o.l.: Stek kjøttet, ta det ut av pannen og kok pannen ut med litt vann / viltkraft / fond. Ha kjøttet tilbake sammen med 8-10 einebær + salt og pepper. Tilsett noen gode skjeer rømme. Kokes til kjøttet er mørt. Kan evt. jevnes med maisennajevner hvis du synes den blir for tynn. Til stek/biff: Smelt et par skjeer smør og ha i omtrent like mye mel. Spe med kraft og kok opp. Ha i einebær. La koke til melsmaken er borte (5-10 min.) og tilsett noen skjeer rømme eller et par dl. fløte og kok opp igjen. Håper dette var til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 15. oktober 2003 #5 Del Skrevet 15. oktober 2003 Prøv å bytte ut brunosten med Snøfrisk. Det blir kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå