Melody1 Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 (endret) Det er ingen hemmelighet at jeg interesserer meg for skjønnhetsblogger Det er disse jeg finner mest interessant. Så derfor lurte jeg på hvem som er deres favoritter? Hva skal til for at dere skal titte innom en blogg igjen? Leser dere bare blogger som ligger langt oppe på blogglisten - er det de som er mest troverdig? Sist, men ikke minst: Hva skal til for at dere skal gi en blogger en sjanse? Jeg kan jo nevne mine favoritter Den jeg leser mest er Heidi Øksendal sin. Jeg har også nå nylig begynt å lese Yasi sin blogg også. Siden jeg liker både emne og dyretesting, har valget falt på disse to Noen som har noen favoritter de har lyst til å anbefale? Ellers så klikker inn på tilfeldige blogger i ny og ne, av ren nysgjerrighet =) Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 4. desember 2010 av Phaedra 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Jeg leser Hilde Christina sin og Heidi Larsen sin på fast basis. Har vært innom og kikket på Yasi sin. Personlig syntes jeg det som er bra med den er fokuset på dyretesting. Men det tar ikke bort det faktum at en stor del av innleggene hun publiserer virker å nesten være direkte kopier av det andre bloggere skriver. Har mer enn én gang lagt merke til at enkelte innlegg er nesten identiske med innlegg blandt annet Hilde Christina har skrevet. Det blir litt for dumt spør du meg. 4
Jade Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 (endret) Mine favoritt er Heidi Øksendal som virker utrolig hyggelig, poster ofte, og har kjempegrundige reviews og swatches! I tillegg til et forum som begynner å bli veldig aktivt! Liker også godt Heidi Larsen + en del andre blogger som poster flotte EOTD (Killer colors http://killercolours.blogg.se/, Fab For Fight http://www.fabforfight.com/, Linda (svensk) http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg ) Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 4. desember 2010 av Phaedra 1
Mohini Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 (endret) Jeg leser Hilde Christina sin, Heidi Øksendal sin og Linda Hallberg er jeg innom i ny og ne. Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 4. desember 2010 av Phaedra
Gjest Vampen Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har tidligere fulgt en del forskjellige, men nå leser jeg stort sett bare Heidi Øksendal sin. Hun er hyggelig, har godt språk, gode bilder og detaljerte omtaler av mange forskjellige type produkter. 4
Gjest Vampen Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Jeg nevnte forresten at jeg tidligere har fulgt flere blogger, men glemte helt å skrive noe mer om det. Grunnen til at jeg pr dags dato stort sett bare leser bloggen til Heidi Øksendal, er så enkel som at hun er den jeg opplever som mest troverdig, både mtp sponsing og omtaler. Jeg syntes det er suverent at hun selv tok iniativ til å innføre en rutine med å opplyse om hva som er sponset og ikke, og at hun også er ærlig ang det at man kan tjene penger på å ha en populær blogg. Jeg unner jo virkelig en flink blogger å tjene penger på bloggen sin, det er når ting foregår på en "lyssky" måte jeg har problemer med det. Så til alle dere andre bloggere, se og lær! Så enkelt og udramatisk kan altså dette gjøres! Når man spiller med åpne kort, så blir ikke den økonomiske siden ved bloggen en "greie" i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 http://www.temptalia.com/ I mine øyne fremstår hun troverdig og grundig. Eksempelvis testet hun Sigma børstene, og tok da for seg en og en børste. Jeg kjente igjen beskrivelsene hennes - http://www.temptalia.com/sigma-brushes-review-photos . Andre bloggere som har testet, har mer minnet meg om reklame for Sigma (tror de har sponset mange bloggere...). Elsker forresten å følge http://www.temptalia.com/category/looks - har prøvd flere av "lookene", og fått mange positive tilbakemeldinger fra folk rundt meg da. Dessverre er altfor mange av skjønnhetsbloggene "skjult" reklame for ulike produkter. Så det er ikke mange jeg orker å lese. Liker bedre forum om temaet, eks. dette og Heidi sitt forum. Bruker ellers aktivt http://www.makeupalley.com/ for å finne ut om noe kan være verdt å teste ut.
Lykkelitenen Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 (endret) De jeg leser fast er: hildechristina.com heidioksendal.com Malin, makeup & hair Beauty by Ina Beautydeconstructed Ang. sigma, så har de affiliate, noe som betyr at når du klikker via linken på bloggere og kjøper et produkt, så vil bloggeren få en liten inntjening som sigma setter inn på deres paypal. Derfor stadig flere reklamerer for sigma. Sponsing er det nok også på de største bloggerne, men så lenge børstene er gode og bloggerne ærlig, så gjør det meg ikke nevneverdig mye... Endret 30. desember 2010 av Lykkelitenen
cardi Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Liker Hilde Christina sin jeg,hun er dyktig og ikke syntes jeg hun er så slem som mange skal ha henne til å være heller... 3
RedFox81 Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 (endret) Jeg følger heller youtube kanaler, på engelsk. Har ingen problemer med engelsk og synes de er mer givende. lollipop26, nurberxo, emilynoel83 er noen av mine favoritter. Av de norske, jeg synes at Heidie sin blogg er fin, men er nok retta for annen, yngre aldersgruppa enn jeg er. Også liker jeg bloggen bare Iselin, hun er veldig flink med øyeskygger og er bare ei pen jente. Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 4. desember 2010 av Phaedra
Rosenrød Skrevet 2. desember 2010 #11 Skrevet 2. desember 2010 Jeg leser bloggen til Heidi Ø. og Yasi. Leste også Marit sin (Perledrøm her på forumet), men den blir aldri oppdatert lenger, så det er litt trist... Synes alle de tre jentene virker hyggelige og hjelpsomme! 1
Gjest Coarvi Skrevet 2. desember 2010 #12 Skrevet 2. desember 2010 Jeg leser Heidi Øksendal sin, og Hilde Christinas blogg. Er nok mest inne på HC's blogg, fordi jeg er mer interessert i hudpleie enn sminke. Stikker innom andre blogger til tider også, men jeg syns det er nok å følge med på to. Synes de to utfyller hverandre ganske godt, siden de på en måte er litt motsetninger, HC er skarp og til tider sarkastisk i tonen, noe jeg liker veldig godt, og H.Ø. er alltid hjelpsom og blid - og begge har bein i nesa. Ikke minst er fru Øksendal kjempeflink til å arrangere konkurranser - og jeg oppdager de ALLTID etter at fristen har gått ut. For 20 minutter siden kjeftet jeg på meg selv fordi jeg var 4 minutter for sen til å delta på dagens luke i adventskalenderen hennes...
Gjest Heidila Skrevet 2. desember 2010 #13 Skrevet 2. desember 2010 (endret) Jeg leser Hilde Christina sin og Heidi Larsen sin på fast basis. Har vært innom og kikket på Yasi sin. Personlig syntes jeg det som er bra med den er fokuset på dyretesting. Men det tar ikke bort det faktum at en stor del av innleggene hun publiserer virker å nesten være direkte kopier av det andre bloggere skriver. Har mer enn én gang lagt merke til at enkelte innlegg er nesten identiske med innlegg blandt annet Hilde Christina har skrevet. Det blir litt for dumt spør du meg. Koselig at noen her inne liker min blogg også Endret 2. desember 2010 av Heidila
sushiflavor Skrevet 3. desember 2010 #14 Skrevet 3. desember 2010 hm hvorfor har flere her nevnt alle de største sminkebloggerne bortsett fra heidi larsen ? Hva er det hun mangler da? Både hun og hilde har godt variert innhold og er utdannet innen hvert sitt felt. Jeg leser deres blogger mest fordi de vet hva de snakker om og det er gøy å se videoene deres
Phaedra Skrevet 4. desember 2010 #15 Skrevet 4. desember 2010 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger. Ettersom den var vanskelig å rydde har det ført til at en del av innleggene her har blitt endret (tekst har blitt fjernet), og at innlegg som i utgangpunktet ikke bryter med reglene, men som mister innholdet idet de blir stående uten innleggene de refererer til, har blitt fjernet. Spørsmål om moderering sendes på privat melding til meg. Phaedra,mod Endret 4. desember 2010 av Phaedra
Jade Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Må legge til en annen flott blogg med masse flotte EOTDs: http://makeupbysylle.blogg.se/ Masse inspirasjon hvis du er på utkikk etter lekre fargekombinasjoner på øynene. Da er det bare å bla igjennom "makeup looks".
Quirky Skrevet 30. desember 2010 #17 Skrevet 30. desember 2010 (endret) Jeg elsker Temptalia, Heidi Øksendal, makeupandbeautyblog.cim, beautyandthebullshit.blogspot.com,og den nye, Beautydeconstructed.net, den er SÅÅÅÅ bra! Ikke bare er bloggeren bak innmari kunnskapsrik, hun er supersjarmerende og veldig pen i tillegg, også er hun så kul, og så tynn, og man får et helt nytt perspektiv på kosmetikk etter å ha besøkt bloggen hennes. Det er min helt objektive mening, ikke farget av at "hun" er undertegnede. Eyyy, når ikke noen andre reklamerer for meg... :gjeiper: Og jeg gjør det skamløst og åpenlyst, i stedet for å poste ti innlegg som "anonym bruker" der jeg skryter av bloggen min, jeg er iallefall ærlig. P.S: "Hun" er ikke så kunnskapsrik, sjarmerende, kul, pen, ikke engang tynn- og bloggen hennes vil neppe forandre livet ditt. Endret 3. januar 2011 av Quirky 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #18 Skrevet 30. desember 2010 Finnes det skjønnhetsbloggere i 35-års alderen og oppover?
Lykkelitenen Skrevet 31. desember 2010 #19 Skrevet 31. desember 2010 ja, jeg finner de bare ikke igjen Fant en voksen dame mens jeg letet etter swatches og hun var dyktig. Dumme meg glemte å bokmerke henne Men om du leter vil nok finne noen. Størst sjangse på engelsk vell og merke.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #20 Skrevet 31. desember 2010 Skulle gjerne ha vært en norsk en :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå