Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg ønsker meg ingenting til jul i år. Hvis det har vært sånn tidligere, har jeg bare ønsket meg bøker, men nå trenger jeg heller tid enn bøker, for jeg har mange som står og venter på å bli lest..

Så hva ønsker dere dere? Føler at jeg har alt.. Er ikke noe jeg har lyst på. Ønsker dere da noe til et veldedig formål, eller sier dere at dere helst ikke vil ha eller trenger julegaver i år? Det er vel ingen som blir furt om man sier det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt at jeg ikke ønsker meg noe, men maset om "hva ønsker du deg? hva ønsker du deg??" har bare fortsatt. Det jeg vet at jeg trenger er en ny rettetang, så jeg tenkte å kjøpe en fra ghd men den er vel kanskje ikke noe man ønsker seg av hvem som helst.. Ellers har jeg igrunn alt jeg trenger. Kunne kanskje ønsket meg en heltidsjobb? :Nikke:

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg ønsker meg stort sett ikke så mye jeg heller, men pappa nekter å ikke kjøpe noe til meg/oss.

Da får vi gjerne gavekort på IKEA eller så fyller han opp fryseren og kjøleskapet mitt. Det syns jeg egentlig er veldig koselig, da det er gaver jeg får bruk for uansett om jeg egentlig ikke trenger noe.

Ett år betalte han strømregningen og husleia mi.

Som regel så nytter det lite å si at man absolutt ikke trenger noenting.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Ja, det er det som er litt skummelt.. Jeg føler det er bedre å komme med noe konkret, framfor å si at man ikke ønsker seg noe. Da blir det ting man ikke trenger. I fjor ga jeg bort mange av gavene jeg fikk til veldedighet (pyntehåndklær, nips, kremer i lassevis osv), men jeg synes egentlig det er veldig galt å gjøre det når giveren ikke vet om det. Tanken bak gaven er som oftest god, men vi har ikke allverdens plass, og vi har allerede så mye..

Endret av Badabing
Skrevet

Hadde en gang ei venninne som trengte mer tid i julegave! :fnise:

Gav henne da et gavekort på hundepass og 7 ferdiglagde dobbeltporsjon middager. I plastbokser til å putte i mikroen... :sjenert:

Skriver som anonym siden det kanskje er en så uvanlig gave at jeg kan kjennes igjen... :sjenert:

Gjest Consensio
Skrevet

Ja, det er det som er litt skummelt.. Jeg føler det er bedre å komme med noe konkret, framfor å si at man ikke ønsker seg noe. Da blir det ting man ikke trenger. I fjor ga jeg bort mange av gavene jeg fikk til veldedighet (pyntehåndklær, nips, kremer i lassevis osv), men jeg synes egentlig det er veldig galt å gjøre det når giveren ikke vet om det. Tanken bak gaven er som oftest god, men vi har ikke allverdens plass, og vi har allerede så mye..

Hva med å komme med konkrete ønsker som at dere ønsker dere en kinotur, konsertbilletter, en middag ute eller at dere ønsker å bli invitert inn på middag til de som spør.

Gavekort i matvarebutikk, penger til en reise dere sparer til, eller kanskje ting som er forbruksvarer som sokker, stearinlys eller kanskje filmer, bøker eller musikk dere ønsker dere?

Gjest Badabing
Skrevet

Hva med å komme med konkrete ønsker som at dere ønsker dere en kinotur, konsertbilletter, en middag ute eller at dere ønsker å bli invitert inn på middag til de som spør.

Gavekort i matvarebutikk, penger til en reise dere sparer til, eller kanskje ting som er forbruksvarer som sokker, stearinlys eller kanskje filmer, bøker eller musikk dere ønsker dere?

Lurt! Her var det mange gode tips :)

Heltidsjobben fikk jeg i år, så nå ønsker jeg meg tid jeg også ;)

Skrevet

jeg pleier å ønske meg ting jeg allikevel kommer til å kjøpe ;p Klær, turtøy, sminke, hårprodukter osv ;)

Skrevet

Vin, mat og ullundertøy!!

Skrevet (endret)

Har alltid masse jeg trenger, så for meg er det ikke noe problem. Men når jeg kjøper gaver til de som har alt, og som ikke ønsker seg noe spesielt, så blir det som regel matvarer.

Endret av Sauen Shaun
Skrevet

Jeg har egentlig alt jeg trenger, selv om jeg er student. Bruker å ønske nyttige ting som ikke tar stor plass, og si ifra at jeg ikke vil ha pynteting. Har i år også sagt ifra at jeg har nok kjøkkenting. En annen ting jeg bruker å svare er at jeg ønsker noe lite med fine farger (også dette må være en nytte-/bruksting) :jepp:

Skrevet

Jeg ønsker meg gavekort på diverse kroppsbehandlinger. Fotpleie, ansiktsbehandling, napping og farging av bryn osv...

Skrevet

Jeg ønsker meg veldedige gaver, og passer på å si det minst tre ganger :fnise:

Det tar litt tid før det går inn, for alle "må" jo ønske seg noe. Men jeg er seig og nekter å gi meg på dette, så etterhvert har det demret for både mor og tante at jeg IKKE vil ha noe til kjøkkenet og IKKE har tenkt å samle på sølv dette året heller.

Enig i at "ingenting" fungerer dårlig, så da understreker jeg at det er viktig for meg å få en geit, at jeg har kjempelyst på en minehund, og dessuten har dårlig plass i kjøkkenskapene. Ikke gi opp! :ler:

Skrevet (endret)
Gjest Tidssone
Skrevet

Hva med å ønske seg vann, mat, skolegang til et fattig barn?

Skrevet (endret)

Til div tanter og onkler som insisterer på å kjøpe julegave til meg har jeg i år ønsket meg minehunder! Og har vært veeeldig bestemt på at det er faktisk det eneste jeg ønsker meg.

Først og fremst fordi det går til en god sak, men også en smule egoistisk av meg, nemlig for å slippe flere gyselige duker, sengesett, krus og annet nisp.....

Fra min foreldre ønsker jeg meg alltid ullundertøy. Man har alltids bruk for ett sett til, og om vinteren "bor" jeg i ull, så jeg trenger mye.

Og til de som har alt, nemlig de samme tantene og onklene, har jeg i år kjøpt små førstehjelpspakker.Kjekt å ha, og kostet heller ikke all verden. Fylte på med en ekstra pakke branngel,nøkkelring m\munn-til-munn-maske og et lite kort med link til en side med instruks for førstehjelp og hjerte-lungeredning.

Endret av Wildy
Gjest Badabing
Skrevet

Ja, synes sånne gaver er kjempefine! Men hvordan blir det mottatt, når dere sier at dere ønsker at det går til veldedighet? Blir det respektert?

Skrevet

Noen blir nok litt fornærmet, for det er visst ikke "ordentlig" julegave.Men så lenge de kjøper minehunder framfor gipshunder er jeg fornøyd...;-)

Gjest Badabing
Skrevet

Noen blir nok litt fornærmet, for det er visst ikke "ordentlig" julegave.Men så lenge de kjøper minehunder framfor gipshunder er jeg fornøyd...;-)

:fnise:

Lurer på om jeg skal gå for det jeg også, og minehunder må vel være et av de beste formålene jeg har hørt om hittil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...