Gå til innhold

Saueskinnskåpe fra 80 tallet

HvittHus

Anbefalte innlegg

Jeg har arvet en svært pent brukt saueskinnskåpe fra Alexander. Min mor kjøpte den en gang sent på 80 tallet, og den er like pen å se på som ny, men har en farge som jo var mer aktuell på den tiden.;-)

Kåpen på linken er helt lik min i både form og farge, men min mangler ullkanten nederst på ermet.

Ville dere andre ha brukt denne kåpen, eller er den totalt avleggs?

saueskinnskåpe

Er det evnt noen som kjenner til muligheten for å omfarge et slikt plagg? I mørgebrun hadde den jo vært veldig fin.

Endret av zellica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville definitivt ha brukt den! Saueskinnskåper er utrolig gode og varme. Fargen er jo faktisk veldig "in" denne vinteren (om du bryr deg om det da. Jeg synes fargen er fin uansett), så jeg ville brukt den akkurat som den er, og heller matchet resten av klærne med kåpen :)

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så faktisk en slik i en kjedebutikk her om dagen! :)

De er på full fart tilbake, etter en "myk start" med vestene i samme stilen i fjor! ;)

Hadde lett brukt den, og foretrekker den faktisk i lyst fremfor mørkebrunt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg likte kåpa eg, og har veldig sansen for å gjenbruke klede, så eg ville gått med ho.

Sa eigaren av to arva pelskåper, ein arvar Burberry-trench, seks arva kjolar frå 60-talet, ei arva ullkåpe med minkkrage, ei arva ullkåpe med ruter, ei arva saueskinnsjakke etc. Eg er litt farga i synet på slikt, altså, du får ha det i bakhovudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Den kåpa var jo lekker da!

Husker jeg hadde en lignende bare som kort jakke. Den ble desverre ødelagt i en brann :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Damer. :klem:

Da satser jeg på å bruke kåpa, og suppelerer med et pent offwhite skjerf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Bruk den flotte Alexander-kåpen din med stolthet og glede :)

(Finner jeg en slik kåpe på Fretex så kjøper jeg den på flekken ! Har ønsket meg en slik saueskinnskåpe i mange år.)

De er flotte produkter av meget god kvalitet, og i dette tilfellet går kjøttet i fårikål- eller pinnekjøttgrytene.

her er det snakk om å bruke hele dyret :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig mer 70-talls enn 80-talls. Jeg har to sånne, en lang med hette, og en kortere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig mer 70-talls enn 80-talls. Jeg har to sånne, en lang med hette, og en kortere. :)

Da har de tydligvis ikke forandret design mye på de årene, for jeg vet med sikkerhet at "min" kåpe er kjøpt på 80 tallet.

Men utrolig god og varm er den, så nå skal den brukes i kulda. :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke denne kåpa er noe fin. Hadde det vært jakke hadde jeg kunnet like den. Det blir litt vel mye som kåpe. Liker du den må du for all del bruke den. Den holder deg sikkert god og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...