Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det dere begynner og pynte huset deres til jul? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel første advent eller første desember.

I år pyntet jeg før advent :rødme:

Skrevet

Jeg begynte igår :)

Skrevet

Lille julaften ;) Det er da juletre og alt som måtte være av pynt i rødt/med nisser kommer opp. Før lillejulaften pynter jeg bare med adventslys og noen fine blomster.

Jeg er ikke så veldig "pyntete" av meg, men jeg synes det er kjempekoselig å vaske, pynte og gjøre klart til julaftenen dagen før. Helst mens grøtkjelen putrer på ovnen...

Skrevet

Rundt 1. desember eller 1. søndag i advent finner jeg fram noen få duker og lys, henger opp stjerne i vinduet, og kjøper juleblomster. Pluss julekalender til ungene åff kårs! Og så har vi god gammeldags kongerøkelse på av og til.

"Store pynten", med tre og det hele, tar vi noen dager før julaften, ofte 20.-21. Vi hiver ut jula rett etter nyttår, så da må vi begynne litt tidlig. Og så er det så koselig med juletre... :sjenert:

Skrevet

Vi pynter med adventsstjerne og adventsstake 1. søndag i advent. Ellers pynter vi til jul på lillejulaften. :) Beste dagen i jula.

Skrevet

Julestjerne i vinduet, adventsstake, en duk eller to og et par røde julelys tok jeg frem i dag, men treet og den "store" pynten er vel rundt 22.des.

Skrevet

Pynta i helga som var. :)

Pleier å pynte rundt 1. desember.

Skrevet

Pynta idag! Tok frem all julepynten med en gang. Har ikke så mye, siden jeg alltid feirer selve jula hos mamma. Men har litt nisser og julekuler, ei julestrømpe og en del hjemmelaga dorullnisser. :D

Skrevet

noe kommer opp den første desember ja,men pynter ferdig ca.15 desember

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Når er det dere begynner og pynte huset deres til jul? :)

Det skjer ikke...Lys, stearinlys, hygge og peis er der året rundt, så behøver i grunnen ikke nisser og granbar. Ikke røde duker heller. Tradisjonell julemat er så fet og usunn, så kjører vegetar light. Alt julestasjet kan jo øvrige familie få ta seg av, nok av det overalt hos andre.

Tenker på jul kanskje i ca 4 dager: Lille julaften, julaften og 1. og 2. juledag. Det er mer enn nok!

Glad Jul :)

Skrevet

^ høres trist ut :sukk:

• Liker 1
Skrevet

^ høres trist ut :sukk:

Bra at du kan velge for deg,og andre for seg? :popcorn:

Gjest Consensio
Skrevet

Pynter ikke før siste uka før jul, og da blir det ikke pynta så veldig.

Stearinlys og årstidsbetinget dekorasjoner er det som regel året rundt her uansett.

Jeg tar inn en gren av en gran etter gammel hedensk skikk, ellers blir det ikke så mye gitt.

Pynten her hjemme er nok husvasken :)

Skrevet

Men er det ikke vanlig at man først pynter til advent, som jo er med lilla pynt, og når det nærmer seg julaften, pynter man med rødt? Eller er det bare slik jeg og mine gjør det?

Skrevet

Pynter ikke til jul før det er jul, det vil si på kvelden på lille julaften. Blir nesten skuffa hvis jeg besøker folk flere dager før julaften og ser at de har tatt frem juletreet... :ler: Får mest lyst til å gå da... :sjenert: Er litt lei av at folk skal tvinge jula tidligere og tidligere nå, slik at alle er møkklei jula når jula endelig faktisk har startet.

Lilla adventslys og slikt kan tas frem når advent begynner, men som student dropper jeg akkurat det, jeg sitter for det meste på skolen uansett i den perioden... ;)

Ja til jul i jula!

• Liker 2
Skrevet

I med at vi ikke feirer jul i leiligheten, og sambo har bursdag 1. desember så overrasket jeg sambo med å pynte inn leiligheten med adventspynt og litt julepynt mens han sov, slik at han våknet kl 5 i morrest med å komme opp til en pynta leilighet og frokosten klar på bordet. Han ble så glad :rødme: Ordentlige julepynten (nisser osv) kommer dagen før vi reiser hjem :)

Skrevet

Normalt venter jeg faktisk lenge. For jeg føler at julen blir brent helt ut.

Men i år begynte vi tidligere enn vanlig. Har pyntet med flotte juleting. Stjernen er så klart oppe og vi har det flott. Dette er mest fordi at mamma døde i fjor, og det satte en stopper for meg. Jeg slet veldig i julestriden ifjor.

Skrevet

22. Desember pynter jeg huset, og treet.

Lille julaften er det jeg er vant til hjemmefra, men den dagen har jeg nok å gjøre med siste liten innkjøp, gå over penklærne en gang til, forberedelser av mat etc

- også er det fint å ha en litt rolig kveld med ungene og TVn den dagen syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...