Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det går ann å kjøre en virussjekk innimellom, uten å ha programmet kjørende i bakgrunnen.

Mitt poeng er at folk burde være obs på at maskina dems kan bli infisert og at det, som du sier, er greit å bruke sunn fornuft og være litt forsiktig.

Veldig mange mennesker som bruker mac eller PCer med windows har jo ikke enorm innsikt i hvordan en maskin opprettholdes, eller hva som skjer inni, å hos macbrukerne vil jo de da føle en falsk trygghet når andre forteller dem at mac aldri kan bli infisert... Da er det jo fritt fram å åpne alle mulige vedlegg og tull.

Så, du har helt rett i at windows er myyyye enklere å få et virus på, men det er veldig mange mennesker som rett og slett har så lite kunnskap at de fint kan bli lurt til å installere tull på maskinene sine, så det derfor pleier jeg å ta opp dette i tråder som handler om hvor fantastisk flott mac er.

Ikke for å være antimac, men for å gjøre folk obs på at de faktisk kan få skadelige programmer på maskina si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det er det jeg mener også. Det er fullt mulig, men lite sannsynlig. Jeg er heller ikke av typen som sier at virus/trojanere etc. ikke finnes for Mac, bare at det ikke er en veldig stror trussel per dags dato...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...