Yme Skrevet 8. desember 2010 #41 Skrevet 8. desember 2010 Det går ann å kjøre en virussjekk innimellom, uten å ha programmet kjørende i bakgrunnen. Mitt poeng er at folk burde være obs på at maskina dems kan bli infisert og at det, som du sier, er greit å bruke sunn fornuft og være litt forsiktig. Veldig mange mennesker som bruker mac eller PCer med windows har jo ikke enorm innsikt i hvordan en maskin opprettholdes, eller hva som skjer inni, å hos macbrukerne vil jo de da føle en falsk trygghet når andre forteller dem at mac aldri kan bli infisert... Da er det jo fritt fram å åpne alle mulige vedlegg og tull. Så, du har helt rett i at windows er myyyye enklere å få et virus på, men det er veldig mange mennesker som rett og slett har så lite kunnskap at de fint kan bli lurt til å installere tull på maskinene sine, så det derfor pleier jeg å ta opp dette i tråder som handler om hvor fantastisk flott mac er. Ikke for å være antimac, men for å gjøre folk obs på at de faktisk kan få skadelige programmer på maskina si.
aluminium Skrevet 8. desember 2010 #42 Skrevet 8. desember 2010 Jada, det er det jeg mener også. Det er fullt mulig, men lite sannsynlig. Jeg er heller ikke av typen som sier at virus/trojanere etc. ikke finnes for Mac, bare at det ikke er en veldig stror trussel per dags dato...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå