Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer. Det sier jo ingen ting om Mac er best (selv om overskriften antyder det).

Skrevet

Jeg visste det!

Se HER

Fornøyde brukere viser ihvertfall denne artikkelen, men det er ingen bombe. Har uendelig mange pc-"frelste" venner som argumenterte hardt mot Mac, men det var før de til slutt kjøpte en selv. Alle er storfornøyde

Nå finnes det helt sikkert en og annen som ikke "finner roen" med Mac, men den artikkelen tror jeg gir en god pekepinn: de fleste som kjøper, og bruker Mac en stund, er svært fornøyde. (da tenker jeg ikke på de som sier de har brukt Mac, men som i realiteten bare har knota noen timer på macen til en bekjent)

• Liker 1
Skrevet

Så klart de er det!

Ikke uten grunn jeg har kjørt Mac de siste 7 årene og akter å gå for en neste gang også.

Skrevet

Artikkelen sier at Mac og Asus er best på laptops, og da ville jeg definitivt valgt Asus. Billigere og man får Windows. :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Windows kan man få på mac også! =) I hvert fall etter hva jeg har skjønt

Men Asus er også et bra alternativ... etter mac selvsagt : p Men det er bare min personlige mening.

Skrevet

Joda, man kan kjøre Windows på Mac. Man kjøper likevel ikke en Mac for å utelukkende kjøre Windows. Da hadde jeg heller kjøpt en like dyr Thinkpad...

Skrevet

Har brukt mac i flere år via jobb og skole.

Vil aldri ha noe slikt inn i huset.

Folk får være så fornøyd de bare vil med mac, men jeg foretrekker pc.

• Liker 1
Skrevet

Har brukt mac i flere år via jobb og skole.

Vil aldri ha noe slikt inn i huset.

Folk får være så fornøyd de bare vil med mac, men jeg foretrekker pc.

Ja, det er en ærlig sak. ALLE kan ikke være fornøyde med det samme. Da hadde vi bare hatt EN produsent, og det ville vært kjedelig.

Av ren nyskjerrighet: hva brukte DU macen til på skole og jobb, og hva gjorde deg så misfornøyd?

Skrevet

ingen andre enn Windows eller Mac-fanboys tar noe som IT-avisen skriver seriøst. :fnise:

Skrevet

ingen andre enn Windows eller Mac-fanboys tar noe som IT-avisen skriver seriøst. :fnise:

Greit, men nå er ikke dette noe IT-avisen skriver. De henviser til en artikkel hos PCworld.com (DENNE)

...men PCworld er det vel heller ingen som tar seriøst :ler:

Skrevet

Brukertilfredshet er skumle greier. Man måler jo ikke produktet som sådan, men graden av samsvar mellom forventninger og produkt.

Skrevet

Brukertilfredshet er skumle greier. Man måler jo ikke produktet som sådan, men graden av samsvar mellom forventninger og produkt.

Selvsagt, men forventingene til et Appleprodukt er nok høyere enn vanlig siden det er i øverste prisklasse.

Desto bedre er det at kundene synes forventninger og produkt har samsvar.

Gode produkter gir fornøyde kunder...sånn tenker jeg, men det er ren gjetting...

Skrevet

Joda, men det er likevel en svært lite vitenskapelig metode. Tenk deg alle som er storfornøyde med sin tresylindrede Hyundai Accent diesel. Klart, det er sikkert en OK bil mtp. at man får kjøpt den for 2,50 og en HubbaBubba, men betyr det at det er en bedre bil enn BMW og Audi? Nei, og det er det som er litt av problemet med brukertilfredshet, det er fryktelig subjektivt...

• Liker 1
Skrevet

Joda, men det er likevel en svært lite vitenskapelig metode. Tenk deg alle som er storfornøyde med sin tresylindrede Hyundai Accent diesel. Klart, det er sikkert en OK bil mtp. at man får kjøpt den for 2,50 og en HubbaBubba, men betyr det at det er en bedre bil enn BMW og Audi? Nei, og det er det som er litt av problemet med brukertilfredshet, det er fryktelig subjektivt...

Alle skjønner at resultat på en undersøkelse er relativt. Men, Hvis først vi skal kverulere litt her...så snur du nå flisa :) Du får IKKE en Mac for 2,50 og HubbaBubba. Mac er i øverste prisklasse.

Derfor er denne undersøkelsen mer "folk er storfornøyde på tross av prisen - ikke på GRUNN av" - og det er en vesentlig forskjell

Skrevet

Alle skjønner at resultat på en undersøkelse er relativt. Men, Hvis først vi skal kverulere litt her...så snur du nå flisa :) Du får IKKE en Mac for 2,50 og HubbaBubba. Mac er i øverste prisklasse.

Derfor er denne undersøkelsen mer "folk er storfornøyde på tross av prisen - ikke på GRUNN av" - og det er en vesentlig forskjell

Aldeles korrekt. Problemet som det tidligere har blitt påpekt er at svært mange tror Mac er overpriset, og sammenligner derfor en Mac med PC til halve prisen. Spesifikasjonene er de samme, men det er ikke kvaliteten. Hadde folk visst hvordan en PC til samme pris var, så er det slett ikke sikkert de hadde sagt det de sier om Macen. PCer til samme pris er nemlig like bra, sett bort fra at de kjører Windows.

For å oppsummere så er jeg skeptisk til slike undersøkelser fordi de som kjøper Mac etter å ha hatt PC ikke nødvendigvis har prøvd en tilsvarende PC, ergo blir Macen himmelsk.

Selv om det kanskje ikke virker sånn, så har jeg faktisk opptil flere Macer selv...

• Liker 1
Skrevet

For å oppsummere så er jeg skeptisk til slike undersøkelser fordi de som kjøper Mac etter å ha hatt PC ikke nødvendigvis har prøvd en tilsvarende PC, ergo blir Macen himmelsk.

...eller så er det uavhengig av hardware, men bare himmelsk å komme til osx...

Skrevet

I dag ble jeg nok en gang minnet på hvor vannvittig brukervennlig OSX er. Jeg kom hjem fra Humac med min nye iMac 27", slo den på, fulgte instruksjonene på skjermen, koblet den til min gamle iMac med en Firewire kabel og halvannen time senere er alt fra gamlemaskina overført til den nye! Mens jeg satt og jobbet på MacBook Pro'en min! Er ikke rart de scorer bra på kundetilfredshet!

Apple :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...