Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner så mange ulike tips om hvordan vaske sminkebørstene.

Har dere forslag som er enkle å utføre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går fort over kostene mine med Mac sin brush cleanser etter hver bruk. Det tar ikke mer enn et par minutter. En gang i måneden vasker jeg kostene mine på helt vanlig måte med shampoo beregnet for koster :) Enkelt og raskt :)

Skrevet

Jeg bruker den shampoen jeg til enhver tid bruker på håret. Kostene ejg bruker til øyenskygge vasker jeg hver gang de er brukt og de til rouge og foundation annen hver uke eller så. De tørker liggende oppå varmtvannstanken. Ikke noe hokus-pokus dette.

Skrevet

Vasker de med håndsåpe en gang i uka (veldig mild aloe vera-såpe, jeg har ømfintlig hud og kan ikke bruke hva som helst), og gir de kostene som er ekte hår en omgang med balsam en gang i måneden (syntetiske koster trenger ikke det). Lar de ligge og tørke på tørkepapir på benken, skiftet papiret et par ganger.

Skrevet

Jeg laget min egen koster-cleanser etter denne oppskriften, og prøver å bruke den hver gang etter jeg bruker kostene.

for rensing, bortsett fra at jeg bruker ikke papir, men håndkle, mer miljøvennlig.

Vasker de også med babysjampo og sprayer med leave-inn conditioner en gang i blant, når jeg føler at de blir ekstra skitne (engang i 3-4 uker kanskje). Tørker i brush guards, som jeg kjøpte på coastal scents. :)

Skrevet

Spot-vasker de med sminkeserviett eller brushcleaner på cleenex el.l. etter hvert bruk.

Til grundig vask, tar jeg shampo i hånden, væter kosten (ha alltid busten nedover så det IKKE renner vann inn i skaftet! Da kan kosten bli ødelagt!!) og drar den skånsomt frem og tilbake i shampoklatten til den er ren, og skyller godt. Jeg klemmer kosten forsiktig med en tørr klut, former den slik jeg vil ha den og legger den flatt på et håndkle til tørk til neste dag (kabukikosten tar gjerne litt lengre tid)

Skrevet

Tusen takk for godt svar! :)

Skrevet

Har bestandig brukt zalo jeg.. Funker som fjell, vasker de kanskje annenhver måned.

Skrevet (endret)

Har bestandig brukt zalo jeg.. Funker som fjell, vasker de kanskje annenhver måned.

Bruker du Zalo på naturhår børster også ? :O

Endret av Malin;) - Makeup
Skrevet

Bruker du Zalo på naturhår børster også ? :O

Ja har bare naturhårbørster.

Skrevet

Er det noen som har prøvd børstevask-produktene til Elf? De jo veldig billige da, så det frister å prøve dem fremfor Mac sine!

Skrevet

Jeg bruker en helt vanlig olje, samme type som til matlaging. Denne fjerner alle rester og er kjempeeffektivt! Deretter vasker jeg dem med shampoo og lar dem lufttørke på vasken. Enkelt og greit! De blir helt rene og kjempemyke etter denne omgangen :)

Skrevet (endret)

Er det noen som har prøvd børstevask-produktene til Elf? De jo veldig billige da, så det frister å prøve dem fremfor Mac sine!

Eg har dei! Både den som eg sprayar med (sånn hurtiggreier) og den som er som ein slags sjampo. Har kun brukt sistnemnde og var veldig nøgd. Då eg kun skylte med vatn merka eg ikkje at børstane var skitne, men då eg brukte sjampoen så vart vatnet mørkt! Så reingjeringsprodukta tek tak i "skiten" :jepp: Billege er dei også!

Endret av Morag B
Skrevet

Jeg bruker vanlig shampo når jeg vasker sminkekostene mine, ikke noe jeg gjør så veldig ofte. Bør nok bli flinkere til det :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...